Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Muffinman

Mitt tips: Kontaktor på N-leder i UMC og alt blir bra.

Dice

Lading funker fint etter oppdatering til 5.9...94! Endelig :-D

Otto

Har ikke tidligere hatt noen som helst problemer med lading, hverken 16 eller 32A. Oppgraderte i går kveld, og nå lader den med ca 42 km/t på 32A! Ja, en fas. Tidligere lå dette konstant på 33 km/t. Ikke det at det gjør noe, lurte vel egentlig mere på om andre har sett det samme?

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Trustno1

Sitat fra: Otto på onsdag 09. april 2014, klokken 14:12
Har ikke tidligere hatt noen som helst problemer med lading, hverken 16 eller 32A. Oppgraderte i går kveld, og nå lader den med ca 42 km/t på 32A! Ja, en fas. Tidligere lå dette konstant på 33 km/t. Ikke det at det gjør noe, lurte vel egentlig mere på om andre har sett det samme?

Mvh
Otto

32A er 32A. Du får ikke ladet mer enn 32A på en slik kurs uten at sikringen går.

Det du beskriver kan bare forklares på 2 måter; Enten vises det rated km som da neppe er særlig realistisk rekkevidde, eller så har du usannsynlig mye høyere spenning på nettet ditt, men det tviler jeg på, isåfall må noe være galt.

janmb

Er vel mest trolig at visning har blitt satt tilbake til rated fra typical tipper jeg.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lanber

Støtter siste taler. Har bestandig fått ladet med 32A på en 32A plugg uansett versjon

Otto

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 09. april 2014, klokken 14:20
Sitat fra: Otto på onsdag 09. april 2014, klokken 14:12
Har ikke tidligere hatt noen som helst problemer med lading, hverken 16 eller 32A. Oppgraderte i går kveld, og nå lader den med ca 42 km/t på 32A! Ja, en fas. Tidligere lå dette konstant på 33 km/t. Ikke det at det gjør noe, lurte vel egentlig mere på om andre har sett det samme?

Mvh
Otto

32A er 32A. Du får ikke ladet mer enn 32A på en slik kurs uten at sikringen går.

Det du beskriver kan bare forklares på 2 måter; Enten vises det rated km som da neppe er særlig realistisk rekkevidde, eller så har du usannsynlig mye høyere spenning på nettet ditt, men det tviler jeg på, isåfall må noe være galt.

Er klar over dette. Spenningen er fortsatt 230V (nøyaktig). Skal sjekke om den er satt tilbake til rated i ettermiddag.

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Cirion

Noen nye som har fått i dag? Min har fortsatt ikke funnet oppdateringen :(
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eadie

Har fått .94 i dag. 14 dg siden jeg fikk 5.9 (.88) hos Tesla. I går kom upgrade til .94.

Ingen forskjell mellom de som jeg kan se
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

kennethl

Jeg hadde bilen inne på Skøyen og der tror jeg de gjorde en oppgradering samtidig som de byttet en krets.

Jeg trykket selvsagt bort "whats new" boksen da jeg startet bilen, men oppdaget i dag at justering på luftfjæring hadde fått et nytt tilvalg som er never/always... Tidligere kunne jeg justere op og ned som jeg ville men bilen justerte seg opp igjen litt som det passet seg.

Li-Ion

Sitat fra: kennethl på onsdag 09. april 2014, klokken 19:17
Jeg hadde bilen inne på Skøyen og der tror jeg de gjorde en oppgradering samtidig som de byttet en krets.

Jeg trykket selvsagt bort "whats new" boksen da jeg startet bilen, men oppdaget i dag at justering på luftfjæring hadde fått et nytt tilvalg som er never/always... Tidligere kunne jeg justere op og ned som jeg ville men bilen justerte seg opp igjen litt som det passet seg.

Gratulerer.... men dette er nok gammelt nytt allerede ;)
Be afraid...

Freddan

Sitat fra: Schumilight på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:20
Sitat fra: tho på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:05
Henter den ikke album art fra mappene dine hvis du spiller av fra en usb minnepenn e.l.? Jeg kan skjønne at det ikke fungerer over blåtann.

Jo, det skal funke over blåtann hvis du integrerer albumbildene i mp3-fila(et program som heter mp3tag), men bilen overkjører altså dette. Jeg har nettopp kjøpt en 32GB minnepenn som er liten nok til å ikke stikke for mye ut i en av de to usb-inngangene i bilen, så jeg skal selvfølgelig teste, men jeg har lest på diverse forumer at det ikke hjelper. Så det er en del folk som etterlyser dette. Er det så stor jobb å få mediaspilleren litt mer "ordentlig"?

Jeg antar at den laster ned via 3G fordi den vil overføre høyest mulig musikkvalitet via blutooth som har begrensninger i båndbredde. I en minnepenn er jeg derimot enig i at det ikke er noen grunn til å laste slik info fra 3G.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

turfsurf

Sitat fra: Freddan på torsdag 10. april 2014, klokken 11:22

Jeg antar at den laster ned via 3G fordi den vil overføre høyest mulig musikkvalitet via blutooth som har begrensninger i båndbredde.

Det der ga fryktelig lite mening. Tror du overføring av albumart vil redusere streamingbåndbredden på bluetooth?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mila

Vi har hatt mye ladeproblemer etter bilen ble oppdatert til 5.9. Ladingen bryter kontinuerlig og det lyser rødt på ladeport ved tilkobling. For å starte lading på nytt så må vi resette UMC. Dette har ført til at 12V batteriet har tømt seg to dager på rad og NAF har vært på besøk to ganger for å få igang batteriet. Hadde ingen problemer med lading før 5.9 oppdateringen  :-\
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

Freddan

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. april 2014, klokken 11:26
Sitat fra: Freddan på torsdag 10. april 2014, klokken 11:22

Jeg antar at den laster ned via 3G fordi den vil overføre høyest mulig musikkvalitet via blutooth som har begrensninger i båndbredde.

Det der ga fryktelig lite mening. Tror du overføring av albumart vil redusere streamingbåndbredden på bluetooth?

Det reuserer streamingbåndbredden betraktelig. Et coverartbilde tar fort over 1 MB plass. ("Normal" str 1600x1600, 300dpi)
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA