Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Stig O

Var ute og sjekket dekktrykket i dag, og mens jeg gjorde dette senket bilen seg. Det samme skjedde da jeg parkerte hjemme og gikk ut av bilen??!! Kjører for tiden i always low og FW 5.9 (1.51.94)
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Brede

Angående lading..
Jeg har siden midten av desember kjørt over 6000km og aldri en eneste gang hatt problemer med lading, aldri opplevd noen form for røde lys eller feilmeldinger.
Første gangs lading på 5.9: rødt lys på UMC og feilmelding i bil ("check charger power" eller noe slikt).
Lader på blå med 16A.
Resatte UMC og ladingen fortsatte, men begrenset seg nå til 13A. Justerte opp til 15A og alt ser ut til å fungere.
Satt tilfeldigvis å kikket på Visible Tesla når ladingen kuttet så jeg tror jeg hadde en responstid på cirka 10 sekunder fra jeg så at noe skjedde til jeg sto i garasjen.

erot

 :D  Tviler ikke på måleevnene dine, og for så vidt er det jo helt uinteressant siden vi ikke har 5.8 lenger. Synes bare det var merkelig, for min mistet 2 cm for lenge siden, altså ingen endring her fra 5.8 til 5.9 bortsett fra overstyringen.

Forresten blir jeg ikke helt klok på den nye høydejusteringen. Som mange har påpekt går bilen ned etter at du har gått ut av bilen, men min gjør også det når den sto i low fra før. Så da sto den ikke i low likevel? Og når jeg setter bilen i high før start detter den ned igjen når jeg kjører, men ikke om jeg trykker rett etter start. Og av og til virker det som display og bil rett og slett ikke stemmer.

Skulle ønske man kunne velge mellom manuell eller auto. Slik det er nå lever den sitt eget liv i " always" og begge innstillingene er mao en form for auto  :-\

Sitat fra: Lanber på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:39
Jo jeg målte i forrige uke, så igår igjen....og jeg er landmåler av yrke. Jeg vet hva 1cm er.
Målt på samme plass med bilen på betongunderlag. Det er nå 1cm forskjell mellom standard og low mot tidligere 2cm.


Sitat fra: erot på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:13
Sitat fra: Lanber på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:41
Sjekket høyden på luftfjæring med 5.9

På 5.8 skilte det 2cm mellom standard og low, på 5.9 skiller det 1cm

Kan ikke stemme. 2 cm (+) på 5.6 ja, men når auto-low ble tatt vekk ble det bare 1 cm som i dag.

Quattro

Skulle nesten tro det viktigste i livet er å få bilen senket så mye som mulig. Tror nok Tesla setter høyden slik at bilen får best mulig egenskaper.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Andreas


Etter nye 5.9 får jeg ikke kontakt med iphone appen.
Flere med dette problemet?

Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

asa

Sitat fra: Stig O på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:19
Var ute og sjekket dekktrykket i dag, og mens jeg gjorde dette senket bilen seg. Det samme skjedde da jeg parkerte hjemme og gikk ut av bilen??!! Kjører for tiden i always low og FW 5.9 (1.51.94)

Fikk samme overraskelse da jeg parkerte sist. Rett etter at jeg gikk ut senket bilen seg, virker som den gikk fra High til Standard, uten at jeg hadde satt den i high. Hadde den heller ikke innom low.

Muffinman

Sitat fra: Brede på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:50
Angående lading..
Jeg har siden midten av desember kjørt over 6000km og aldri en eneste gang hatt problemer med lading, aldri opplevd noen form for røde lys eller feilmeldinger.
Første gangs lading på 5.9: rødt lys på UMC og feilmelding i bil ("check charger power" eller noe slikt).
Lader på blå med 16A.
Resatte UMC og ladingen fortsatte, men begrenset seg nå til 13A. Justerte opp til 15A og alt ser ut til å fungere.
Satt tilfeldigvis å kikket på Visible Tesla når ladingen kuttet så jeg tror jeg hadde en responstid på cirka 10 sekunder fra jeg så at noe skjedde til jeg sto i garasjen.
Får også ofte ny feil med original UMC etter at  5.9 kom i hus. Charge cable error og rødt lys ved ladeport ved tilkobling. Må resette UMC og prøve på nytt.

x525

Jeg må bare få skyte inn at jeg blir så vanvittig imponert over bilen og oppdateringer som dette her - ufattelig kult å få inn ny & praktisk funksjonalitet på denne måten! Etter 4 måneders problemfritt eierskap blir jeg bare mer og mer overbevist om at dette er verdens beste bil. Period. Halleluja!  :D
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

DArG

Andreas: Du kan restarte softwaren for å få kontakt med 3G'en i bilen igjen. For du har sikkert ikke kart heller? Hold inne de to scrollhjulene i 7-10 sekunder, slik at skjermen i midtkonsollen restarter. Når den er restartet skal du få kontakt med app'en igjen...

laumb


Sitat fra: Quattro på tirsdag 08. april 2014, klokken 20:09
Skulle nesten tro det viktigste i livet er å få bilen senket så mye som mulig. Tror nok Tesla setter høyden slik at bilen får best mulig egenskaper.

Nettopp det det er! Viktigst i verden!

erot

Sitat fra: Quattro på tirsdag 08. april 2014, klokken 20:09
Skulle nesten tro det viktigste i livet er å få bilen senket så mye som mulig. Tror nok Tesla setter høyden slik at bilen får best mulig egenskaper.

???

Eller ikke brenner opp så ofte...

Ikke så mye som mulig, men 2 cm. Den var bra med 2 cm. Skal nok overleve med 1 også.


BMW850

Sitat fra: laumb på tirsdag 08. april 2014, klokken 21:50

Sitat fra: Quattro på tirsdag 08. april 2014, klokken 20:09
Skulle nesten tro det viktigste i livet er å få bilen senket så mye som mulig. Tror nok Tesla setter høyden slik at bilen får best mulig egenskaper.

Nettopp det det er! Viktigst i verden!

Nei, absolutt ikke. Det teiteste jeg ser er når skjermbuen en senket nedenfor dekket  :o Men det er tydeligvis noen som liker det også.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Stig O

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. april 2014, klokken 21:25
Sitat fra: Brede på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:50
Angående lading..
Jeg har siden midten av desember kjørt over 6000km og aldri en eneste gang hatt problemer med lading, aldri opplevd noen form for røde lys eller feilmeldinger.
Første gangs lading på 5.9: rødt lys på UMC og feilmelding i bil ("check charger power" eller noe slikt).
Lader på blå med 16A.
Resatte UMC og ladingen fortsatte, men begrenset seg nå til 13A. Justerte opp til 15A og alt ser ut til å fungere.
Satt tilfeldigvis å kikket på Visible Tesla når ladingen kuttet så jeg tror jeg hadde en responstid på cirka 10 sekunder fra jeg så at noe skjedde til jeg sto i garasjen.
Får også ofte ny feil med original UMC etter at  5.9 kom i hus. Charge cable error og rødt lys ved ladeport ved tilkobling. Må resette UMC og prøve på nytt.

Hvilken versjon har du?1.51.94 har oppgraderinger på ladeproblemer.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Muffinman


turfsurf

Sitat fra: Stig O på onsdag 09. april 2014, klokken 07:18
Hvilken versjon har du?1.51.94 har oppgraderinger på ladeproblemer.

Tror ikke 12V problemen blir helt borte før de fikser UMCen. Jeg bruker Mennekes kabelen når jeg trenger stabil lading, og UMC når jeg trenger fleksibiliteten evt mere enn 13A.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA