Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Roger (NO)

Sitat fra: Car-El på søndag 13. april 2014, klokken 01:49
NOPE! Fortsatt stopper ladinga med FW5.9(1.51.94) og Shuko, men knappen på UMC virker ennå.  Så synd at oppdateringen også fjernet Blåtann.
Fjernet blåtann?
Kan du utdype?

Car-El

#526
Sitat fra: Roger (NO) på søndag 13. april 2014, klokken 08:36
Fjernet blåtann?
Kan du utdype?

For bare opp at Blåtann ikke virker korrekt, den trenger service. Blåtann virket før programvare oppdateringen.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

AndersinOslo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?

Jeg har. Litt irriterende.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Hyperstress


Sitat fra: AndersinOslo på søndag 13. april 2014, klokken 09:44
Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?

Jeg har. Litt irriterende.

Som skrevet tidligere - plugg i så lader den med den A du ladet sist. Men enig i at det er irriterende at den viser "feil" før en plugger i.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Rart. Noe galt med adapteret da kanskje.. Mitt går bare til 32A.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OleJA

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 13. april 2014, klokken 10:53
Sitat fra: Hyperstress på søndag 13. april 2014, klokken 09:56
Som skrevet tidligere - plugg i så lader den med den A du ladet sist.

Jeg står på akkurat samme sted hjemme, men har fått kobler meg til 230/32 mot 230/16 som jeg hadde.
Bilen startet med å lade 16A, men fordi jeg nå har 32A, holdt jeg bare "pil-opp" og regnet med å kjøre den opp til 26A, og at den ville stoppe automatisk der. (Blått adapter)
Men den bare fortsatte oppover, så jeg stoppet på 36A.
(glemte meg bort et øyeblikk og tenkte 36A i stede for 32A.)
Og tenkte nå får jeg ladet for full fart igjen.

Det holdt 3 - 4 minutter. - Så røk sikringen inne.
Da først skjønte jeg at jeg hadde satt for høyt på 36A.

Ingen av kontaktene var varme, men sikringen i skapet var rimelig varm.

Stilte ned til 31A og vippet opp sikringen igjen.
Og bilen ladet da helt greit på 31A. (fortsatt med Blått adapter.)
Det du beskriver her skal ikke være mulig uten at det er feil på ladeløsningen eller bilen din.
- Bruker du UMC med blått adapter så skal dette være kodet til maks 32A.
- Har du en hjemmemekket løsning så har du nettopp bevist hvorfor dette ikke er lurt.
- Bruker du type2 ladeboks så skal denne samt kabel være kodet til maks 32A.
Uansett så har du nok en feil på utstyret eller bilen din.

Car-El

Leser på Tesla sine forum sider at det er flere som har mistet Blåtann, etter oppgraderingen. Den kan vist komme tilbake med å omstarte skjermen. Så nå venter jeg på at fruen skal komme hjem fra jobb.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Jepp! En omstart av skjermen ordnet Blåtann.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

asa

#533
Liker at de har endret rekkeviddeberegningen slik at det nå er samsvar mellom batteri% og range-meteret.

Liker ikke så bra at de har gitt oss ekstra kilometer på range-meteret, og dermed gjort typical range enda vanskeligere å oppnå i praksis. Noen som vet nøyaktig hvor mange wh/km man må bruke for å klare å oppnå typical range (om man ser bort fra ekstratanken)? Det er i hvert fall godt under den stiplede linjen som skal angi "typical" på 200 wh/km.

SR

Jeg har kjørt Hamar-Halden i dag med litt småkjøring i Oslo. Jeg endte på 189 w/km og holdt dermed forbruket lik typical. Lå i 105-108 km/t på motorveien.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

SR

Jeg kjører på 21' Michelin Pilot Sport, dekktrykk 42 foran og 44 bak.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Oreo

Vet ikke om noen har nevnt det tidligere, men jeg oppdaget at jeg kunne oppgi hvilken hastighet jeg ville bilen skulle gå i low. Satte den til 110. Samtidig kunne jeg sette bilen i Very High og den holdt seg der mens jeg kjørte over 15km/t. Ville ikke holde den der så lenge mens jeg kjørte på humpete vei og satt den manuelt ned i High. Der holdt den seg til jeg nådde 50km/t
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

OddB

Nå har jeg målt høyden fra bunnen av batteripakken og ned til veien i 5.8 og 5.9. Bilen står på flat vei og jeg måler høyden ved B-stolpen. (anslår nøyaktigheten på målingene til +-2 mm)

5.8                           5.9
14,5 cm  Very High     15,5 cm
13,0 cm      High         14,3 cm
10,5 cm     Standard   12,2 cm
  9,5 cm      Low         10,5 cm

Virker som nye Low er den gamle Standard ??


Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

MartinezSC

@OddB
Tusen takk!

For meg er det essensielt at bilen går opp innkjørselen hjemme. Kunne du eller noen andre derfor måle fra bakken og opp til den sorte plastlisten, helt foran? Det holder å måle den i Very High ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA