Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

laumb

Vedlikeholdslading borte? Hvilken versjon? Jeg har xx.xx.88 tror jeg - og bilen var ferdigladet i går kveld, men når jeg skulle ut i dag så sto den å ladet med noen minutter igjen før fullt.

Øggen


Car-El

NOPE! Fortsatt stopper ladinga med FW5.9(1.51.94) og Shuko, men knappen på UMC virker ennå.  Så synd at oppdateringen også fjernet Blåtann.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sofie S

För mig så slutade knappen på laddkabeln och fungera efter uppdateringen, detta var lite trist eftersom jag skulle demonstrera bilen som en 50 års present. Jag stod där som ett fån och kunde inte få bort kabeln, till slut förstod jag att gå in i bilen och knappa runt i menyerna till slut hörde han ett klick och jag kunde visa bilen.

Roger (NO)

Sitat fra: Car-El på søndag 13. april 2014, klokken 01:49
NOPE! Fortsatt stopper ladinga med FW5.9(1.51.94) og Shuko, men knappen på UMC virker ennå.  Så synd at oppdateringen også fjernet Blåtann.
Fjernet blåtann?
Kan du utdype?

Car-El

#530
Sitat fra: Roger (NO) på søndag 13. april 2014, klokken 08:36
Fjernet blåtann?
Kan du utdype?

For bare opp at Blåtann ikke virker korrekt, den trenger service. Blåtann virket før programvare oppdateringen.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

AndersinOslo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?

Jeg har. Litt irriterende.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Hyperstress


Sitat fra: AndersinOslo på søndag 13. april 2014, klokken 09:44
Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?

Jeg har. Litt irriterende.

Som skrevet tidligere - plugg i så lader den med den A du ladet sist. Men enig i at det er irriterende at den viser "feil" før en plugger i.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Rart. Noe galt med adapteret da kanskje.. Mitt går bare til 32A.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OleJA

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 13. april 2014, klokken 10:53
Sitat fra: Hyperstress på søndag 13. april 2014, klokken 09:56
Som skrevet tidligere - plugg i så lader den med den A du ladet sist.

Jeg står på akkurat samme sted hjemme, men har fått kobler meg til 230/32 mot 230/16 som jeg hadde.
Bilen startet med å lade 16A, men fordi jeg nå har 32A, holdt jeg bare "pil-opp" og regnet med å kjøre den opp til 26A, og at den ville stoppe automatisk der. (Blått adapter)
Men den bare fortsatte oppover, så jeg stoppet på 36A.
(glemte meg bort et øyeblikk og tenkte 36A i stede for 32A.)
Og tenkte nå får jeg ladet for full fart igjen.

Det holdt 3 - 4 minutter. - Så røk sikringen inne.
Da først skjønte jeg at jeg hadde satt for høyt på 36A.

Ingen av kontaktene var varme, men sikringen i skapet var rimelig varm.

Stilte ned til 31A og vippet opp sikringen igjen.
Og bilen ladet da helt greit på 31A. (fortsatt med Blått adapter.)
Det du beskriver her skal ikke være mulig uten at det er feil på ladeløsningen eller bilen din.
- Bruker du UMC med blått adapter så skal dette være kodet til maks 32A.
- Har du en hjemmemekket løsning så har du nettopp bevist hvorfor dette ikke er lurt.
- Bruker du type2 ladeboks så skal denne samt kabel være kodet til maks 32A.
Uansett så har du nok en feil på utstyret eller bilen din.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Car-El

Leser på Tesla sine forum sider at det er flere som har mistet Blåtann, etter oppgraderingen. Den kan vist komme tilbake med å omstarte skjermen. Så nå venter jeg på at fruen skal komme hjem fra jobb.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Jepp! En omstart av skjermen ordnet Blåtann.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

asa

#537
Liker at de har endret rekkeviddeberegningen slik at det nå er samsvar mellom batteri% og range-meteret.

Liker ikke så bra at de har gitt oss ekstra kilometer på range-meteret, og dermed gjort typical range enda vanskeligere å oppnå i praksis. Noen som vet nøyaktig hvor mange wh/km man må bruke for å klare å oppnå typical range (om man ser bort fra ekstratanken)? Det er i hvert fall godt under den stiplede linjen som skal angi "typical" på 200 wh/km.

SR

Jeg har kjørt Hamar-Halden i dag med litt småkjøring i Oslo. Jeg endte på 189 w/km og holdt dermed forbruket lik typical. Lå i 105-108 km/t på motorveien.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA