Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Anew på fredag 11. april 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.
Har du prøvd å ikke stille den ned? Min viser 13A når jeg plugger inn, men når ladingen starter så husker den at den ikke skal høyere enn 10.

Takk for input! Skal teste dette når jeg kommer hjem.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sjøhyene

Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?

Åpner nå alltid ladeporten innenfra (pga defekt UMC knapp), så nei mener at den ikke viser annet enn 13A da heller. Selv om den da altså stopper på en lavere begrensning etter at kabelen er plugget i bilen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

eclipse

#514
Sitat fra: fonberg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:26
Jeg ser jeg har høyere estimert rekkevidde nå med 5.9 enn før med 5.8. Ved SOC på 90% hadde jeg før rundt 344 km typical, nå har jeg 357 km typical. Andre med tilsvarende erfaring?

Jeg gikk fra 344 til 361 tRange etter oppgradering ved SOC 90%.

I oppdateringsinformasjonen står det følgende:

Improved Range Calculations
Range calculations have been adjusted and will generally appear higher (empirical data suggests c. 10 extra miles at 90% charge), especially for 40kWh cars.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 10:08
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?

Åpner nå alltid ladeporten innenfra (pga defekt UMC knapp), så nei mener at den ikke viser annet enn 13A da heller. Selv om den da altså stopper på en lavere begrensning etter at kabelen er plugget i bilen.

Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Anew

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?
Med forbehold om at jeg kan huske feil (gjorde dette for et par dager siden), så er svaret nei. Det er ganske idiotisk implementert.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:16
Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...

12A grense har jeg lagt inn selv fordi sikringen på jobben gikk hele tiden med 13A. Så den gjør forsåvidt akkurat det jeg vil og det funker hver gang. Eneste som hadde vært kjekt er å faktisk se at den den kommer til å begrense til 12A før jeg plugger i kabelen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

D.O

Min lader etter oppdateringen konsekvent med 33A selv om maks står på 32A. får 233V 33/32 A på skjerm i bil og på app.
Tidligere funket det å dobbelt klikke på nøkkel for å løse ut kabel (type 2) men nå må jeg inn i bil for å løse den ut.  ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RaBalder

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 11:29
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:16
Hmm, begrensning på 12A høres litt ut som at bilen begrenser pga. den mener at spenningsfallet er for stort eller noe sånt. FW 5.8 var litt hyperfølsom på det punktet. Men da skal du ikke få stilt den opp igjen manuelt...

12A grense har jeg lagt inn selv fordi sikringen på jobben gikk hele tiden med 13A. Så den gjør forsåvidt akkurat det jeg vil og det funker hver gang. Eneste som hadde vært kjekt er å faktisk se at den den kommer til å begrense til 12A før jeg plugger i kabelen.

Tror ikke bilen kan vise deg at den har tenkt å begrense til 12A før du plugger i kabelen. Bilen vet jo ikke hvilken kabel du har tenkt å plugge inn, selv om du er på en plass du har ladet før.

turfsurf

Sitat fra: RaBalder på fredag 11. april 2014, klokken 12:46

Tror ikke bilen kan vise deg at den har tenkt å begrense til 12A før du plugger i kabelen. Bilen vet jo ikke hvilken kabel du har tenkt å plugge inn, selv om du er på en plass du har ladet før.

Jepp, det er sånn jeg opplever det og. Før du plugger inn kabelen er det litt random hva som vises, når man setter i kabelen så husker den hva du brukte sist på lokasjonen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sjøhyene

ok, virker som en logisk måte å gjøre det på ja :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Djur1

Vedlikeholdslading har blitt avslått etter oppdatering...noen andre som har samme problem? Reset er løsningen som alt annet?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øggen

Oppdaget også at vedlikeholdslading er borte. Derimot bruker den nå utelatende strøm fra nettet til forvarming av kupe.
Likevel er jeg glad jeg nå slipper å sitte barnevakt for bilen.

Jejl

Jeg parkerte inntill en vegg i dag og la merke til at lysene ganske raskt (10s?) skrudde av kjørelysene og slo på parklysene etter at jeg satte bilen i P. Dette er vel også en endring da det vel tok flere minutter tidligere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA