Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Bjørn

Jeg kan og bekrefte at bilen *ikke* går i 240km't selv om speedometret er oppgradert..!  :P

FThorsen

Jeg fikk 5.9.85 for noen uker siden og da jeg parkerte bilen på jobb i dag morges var 5.9.94 klar til installering.
Har 5.9.94 blitt sluppet til samtlige nå?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Lanber

Sjekket høyden på luftfjæring med 5.9

På 5.8 skilte det 2cm mellom standard og low, på 5.9 skiller det 1cm

erot

Sitat fra: Lanber på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:41
Sjekket høyden på luftfjæring med 5.9

På 5.8 skilte det 2cm mellom standard og low, på 5.9 skiller det 1cm

Kan ikke stemme. 2 cm (+) på 5.6 ja, men når auto-low ble tatt vekk ble det bare 1 cm som i dag.

jkirkebo

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:34
Jeg fikk 5.9.85 for noen uker siden og da jeg parkerte bilen på jobb i dag morges var 5.9.94 klar til installering.
Har 5.9.94 blitt sluppet til samtlige nå?

Neppe, jeg er fortsatt på 5.8 i en eller annen variant.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sondell

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:34
Jeg fikk 5.9.85 for noen uker siden og da jeg parkerte bilen på jobb i dag morges var 5.9.94 klar til installering.
Har 5.9.94 blitt sluppet til samtlige nå?
Jeg fikk den idag automatiskt. Pleier ikke å få disse oppdateringene särlig tidlig så det tyder vel på at de begynt å pushe ut til alle nå.

Daniel.B

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:07
Jeg kan og bekrefte at bilen *ikke* går i 240km't selv om speedometret er oppgradert..!  :P

Kjedelig da. Kanskje i V6?

Car-El

Sitat fra: Daniel.B på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:16
Kjedelig da. Kanskje i V6?

Æ gleder mæ no mest til at Tesla kommer med en skikkelig v8
::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hma

Ut i fra tidligere innlegg kan det se ut til at enkelte har gjort forsøk på å finne ut hvor raskt bilen går. Om dette skjer utenfor lukket bane er det meget urovekkende!

Om et slik idiotisk påfunn finner sted langs offentlig vei, håper jeg man forstår det vil få store konsekvenser dersom en ulykke skulle inntreffe.

Først og fremst på grunn av den enorme tragedien det vil medføre for eventuelle offer og dets nærmeste, men også for elbilister generelt.

En slik hendelse vil få massiv medieoppmerksomhet og vil ikke bli godt mottatt noe sted.

Tenk dere derfor godt om før dere trår fartspedalen (vedvarende) i bånn!


Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Car-El

No må du ikke sette så store krav te oss. TENKE & kjøre...  Næææ, det blir for mye. (Trur ikke at æ har den programvarefila "tenke".)

:P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Lanber

Jo jeg målte i forrige uke, så igår igjen....og jeg er landmåler av yrke. Jeg vet hva 1cm er.
Målt på samme plass med bilen på betongunderlag. Det er nå 1cm forskjell mellom standard og low mot tidligere 2cm.


Sitat fra: erot på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:13
Sitat fra: Lanber på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:41
Sjekket høyden på luftfjæring med 5.9

På 5.8 skilte det 2cm mellom standard og low, på 5.9 skiller det 1cm

Kan ikke stemme. 2 cm (+) på 5.6 ja, men når auto-low ble tatt vekk ble det bare 1 cm som i dag.

Lanber

Selvsagt vil folk prøve hva bilen er god for og selvsagt gjøres dette på offentlig veg.
Mange veger her i landet er bygd så dette tåles. At det ikke er lov er noe ganske annet.

Når slik "testing" utføres med omtanke for omgivelser så vil jeg tro det er lavere risiko forbundet med det iforhold til mye annet vi foretar oss i trafikken. 

La kjepphesten stå på stallen, bruk de elektriske istedet!

Sitat fra: hma på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:27
Ut i fra tidligere innlegg kan det se ut til at enkelte har gjort forsøk på å finne ut hvor raskt bilen går. Om dette skjer utenfor lukket bane er det meget urovekkende!

Om et slik idiotisk påfunn finner sted langs offentlig vei, håper jeg man forstår det vil få store konsekvenser dersom en ulykke skulle inntreffe.

Først og fremst på grunn av den enorme tragedien det vil medføre for eventuelle offer og dets nærmeste, men også for elbilister generelt.

En slik hendelse vil få massiv medieoppmerksomhet og vil ikke bli godt mottatt noe sted.

Tenk dere derfor godt om før dere trår fartspedalen (vedvarende) i bånn!


Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening

Høgis

Var ute og kjørte i regnværet i dag. Syntes viskerne gikk alt for tregt på ved trinn 1. Ved trinn 2 gikk de for ofte og for fort. Noen andre som har lagt merke til dette etter 5.9... oppdatering? Dette har ikke plaget meg tidligere.
Burde vært en innstilling vedr. følsomheten. Dette har de fleste biler med regnsensor i dag.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

hma

#448
Sitat fra: Lanber på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:43
Selvsagt vil folk prøve hva bilen er god for og selvsagt gjøres dette på offentlig veg.
Mange veger her i landet er bygd så dette tåles. At det ikke er lov er noe ganske annet.

Når slik "testing" utføres med omtanke for omgivelser så vil jeg tro det er lavere risiko forbundet med det iforhold til mye annet vi foretar oss i trafikken. 

La kjepphesten stå på stallen, bruk de elektriske istedet!
Det er like idiotisk som ansvarsløst å utføre slike fartstester på offentlig vei - uansett hvor godt det måtte være "planlagt". Den som har levd en stund vet det.

En ting er å stå inne for slikt tankegods i sitt private rom, en annen ting er det å stå fram på et forum, skryte av det, ufarliggjøre det og indirekte oppfordre andre å gjøre det samme.

Jeg forstår fullt ut at folk gjør hva de vil og at slike "fenomen" florerer på langt viktigere nettsteder som YouTube. Men jeg vil altså komme med en appell som retter seg mot fellesskapsfølelsen hos oss elbilister; at et eventuelt "uhell" med Tesla Model S vil få langt større oppmerksomhet og konsekvenser enn om en fossilbil ble brukt.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

turfsurf

#449
Sitat fra: hma på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:27
Ut i fra tidligere innlegg kan det se ut til at enkelte har gjort forsøk på å finne ut hvor raskt bilen går. Om dette skjer utenfor lukket bane er det meget urovekkende!

Om et slik idiotisk påfunn finner sted langs offentlig vei, håper jeg man forstår det vil få store konsekvenser dersom en ulykke skulle inntreffe.

Først og fremst på grunn av den enorme tragedien det vil medføre for eventuelle offer og dets nærmeste, men også for elbilister generelt.

En slik hendelse vil få massiv medieoppmerksomhet og vil ikke bli godt mottatt noe sted.

Tenk dere derfor godt om før dere trår fartspedalen (vedvarende) i bånn!


Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening

Vær så snill og kutt ut moralpreknene, ta de i dertil egnete forum.

Edit: F.eks "Elbilen i Samfunnet"
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA