Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

jenswer

#420
Jeg får bare 26A som default på landingen. Må manuelt stille til 32 etter tilkobling. Har lasket saltoboks. Noen som har løsning på dette? Det samme skjedde andre gang jeg koblet til.

Bjørn

Da er 5.9 inst.
Målte høyde på et hjul på alle nivåene, før og etter. Bilen sto på samme flekken.

Very high ble 5mm Høyere!
High ble 7mm høyere.
Normal er samme som før
Low er... (trommehvirvel) 5mm høyere

Bilen er da ca 5mm høyre på alle nivåer unntatt normal.. vel vel.. det dem tok på senkingen fikk vi igjen på hevingen.. :)

Muffinman

Da er pakka inne her også. Merker ingen problemer så langt, men ladestrømmen var hadde justert seg ned til 5A hjemme.

turfsurf

 Skjønner ikke helt dette med FW versjon, gikk fra 1.51.88 eller 89 til 1.51.141 og nå i dag 1.51.94  :o

Er ikke sikker på om jeg har blitt ned eller oppgradert...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Sitat fra: Bjørn på mandag 07. april 2014, klokken 19:59
Da er 5.9 inst.
Målte høyde på et hjul på alle nivåene, før og etter. Bilen sto på samme flekken.

Very high ble 5mm Høyere!
High ble 7mm høyere.
Normal er samme som før
Low er... (trommehvirvel) 5mm høyere

Bilen er da ca 5mm høyre på alle nivåer unntatt normal.. vel vel.. det dem tok på senkingen fikk vi igjen på hevingen.. :)
Veldig konkret tilbakemelding. Takker!

Stig O

#425
Fikk samme høyde på low før(5.8.xx) og etter 5.9(1.51.94.) 1.2 cm lavere enn standard!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

P85D+

Høyde
Fra Low til High Ca 5 cm
Low er Ca 5 mm lavere enn std.

Husk dette er høyder målt ved å endre på en stillestående bil.
Ved hastighet kan jo Low bli lavere?
P85D og 85D

Andreas #2316

Testet maks hastighet før høyden justeres ned automatisk:

Very High:32 kmt
High:55 kmt
Dette gjør kjøring på vei med dårlig standard mye enklere og man kan tillate seg å slippe på litt i de gode partiene. Veldig bra  :).

Høgis

Rart det skiller fra bil til bil. Jeg målte ca. 11 mm. forskjell på Normal og Low i går, etter oppdatering i dag er forskjellen akkurat den samme.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Stig O

Sitat fra: TeslaSignature på mandag 07. april 2014, klokken 22:37
Høyde
Fra Low til High Ca 5 cm
Low er Ca 5 mm lavere enn std.

Husk dette er høyder målt ved å endre på en stillestående bil.
Ved hastighet kan jo Low bli lavere?

Rart at du har så lite, for de fleste bakemeldinger ligger rundt 12 mm, min inkludert. Urimelig at Tesla skulle innføre low igjen med lattelige 5 mm.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

D.O

Fikk 1A mere etter 5.9 oppdateringen i dag :o
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Amper

Sitat fra: D.O på mandag 07. april 2014, klokken 23:34
Fikk 1A mere etter 5.9 oppdateringen i dag :o

det gjelder nok bare de brune teslanene,,,  vi andre får dette om 2 uker  ;D
P85D :o)

Stig O

Sitat fra: Amper på tirsdag 08. april 2014, klokken 00:05
Sitat fra: D.O på mandag 07. april 2014, klokken 23:34
Fikk 1A mere etter 5.9 oppdateringen i dag :o

det gjelder nok bare de brune teslanene,,,  vi andre får dette om 2 uker  ;D

Er nok en bonus for brukernavnet ditt.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

janmb

Sitat fra: Høgis på mandag 07. april 2014, klokken 23:03
Rart det skiller fra bil til bil. Jeg målte ca. 11 mm. forskjell på Normal og Low i går, etter oppdatering i dag er forskjellen akkurat den samme.

Tror dette er rett og slett fordi folk ikke tar inn over seg hvor store feilmarginer og avvik det alltid vil være i selve målingen. Når vi snakker om millimetre er det utrolig lite som skal til for at en mpling blir misvisende.

Når det er sagt blir det mer og mer tydelig at low har blitt for feig for min smak og at hardwareendringer blir nødvendig etterhvert.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Freddan

Sitat fra: Dix Hallpike på mandag 07. april 2014, klokken 19:25
Ser ut til at update går ut til alle og enhver nå. Fikk akkurat melding om update jeg også. Over 3G, ingen kontakt, ingen problemer meldt.

+1
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA