Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Bjørn

Jau, skal man spare strøm så vil det nok fungere fint. Personlig så blir jeg kald rundt armene hvis kabintemperaturen er lav. Derfor har jeg begynt å ha på meg langarmet fleecejakke for å spare strøm. Og kona har nesten alltid et pledd over seg når hun sitter på.

Når vi har kjørt 350+ km på en lading så har vi hatt på oss to lag med bukser og en lett jakke. Da slipper noen av oss å fryse og vi kan ligge i greie hastigheter. Hvis jeg ikke husker feil lå innetemperaturen på 18,5°C.

Det jeg først nevnte om vinterpakken var nok mest med tanke på comfort og ikke energiøkonomi. Men jeg er helt enig med deg i at man kan spare energi ved å bruke lavere innetemperatur og setevarmer :)
[/quote]
Jah, vi har og fått erfare kaldguffset fra trekantvinduet.. :) Så standard utstyr på langturer vinterstid er nå 2 flisjakker og pledd til beina til madammen.. Håper det blir strålende solskinn på Nordlandsturen snart.. :) Tar du sjansen på sommersålan.. ? Eg trur eg ser an vermeldingan når det nærmer seg..

bb

Sitat fra: Bjørn på mandag 31. mars 2014, klokken 23:46
Jah, vi har og fått erfare kaldguffset fra trekantvinduet.. :) Så standard utstyr på langturer vinterstid er nå 2 flisjakker og pledd til beina til madammen.. Håper det blir strålende solskinn på Nordlandsturen snart.. :) Tar du sjansen på sommersålan.. ? Eg trur eg ser an vermeldingan når det nærmer seg..
Vi har enkelt løst trekantproblemet. På langturer stapper vi ei luke eller en hanske i trekantvinduet. Det er nedre delen som lekker luft inn. Dette fungerer helt utmerket og reduserer kaldgufset til et minimum. Samtidig har vi jo isolert panoramataket.

Jeg tar ingen sjanser på turen til Nordkapp og kommer til å kjøre med Hakka 7 dit.

Sorry guys, det ble mye offtopic her :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Freddan

Jeg har prøvd å drive litt lobbyvirksomhet for å få FW 5.9. Etter første telefon sa servicesenteret på telefon at de skulle videresende til engineering teamet og be de "pushe" firmwaren ut til meg for nedlasting. Dette skjedde aldri og jeg ringte på nytt etter et par dager. Jeg fikk deretter svar på epost at de følger en utrullingsplan fordi de ikke har kapasitet til å laste opp til alle biler på en dag.

Ifølge dette svaret virker det som de nå sukksesivt ruller ut FW 5.9 til all biler, men at det tar tid før alle vil motta den.

Noen som har fått 5.9 uten å ha vært på service eller nylevert bil?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

P85D+

P85D og 85D

Anew

Etter at jeg helt ut av det blå begynte å få ladeproblemer for et par dager siden, har jeg vært i kontakt med supporttelefonen et par ganger. Har fått beskjed som at alle skal få 5.9 i løpet av uken.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Drsbkk

Det er ikke dekning på wifi i garasjen, så jeg lot bilen stod nære ved wifien hele dagen, fortsatt ikke noe suksess med å få FW 5.9 :/
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Anew

WiFi eller 3g har ingenting å si. Alt avhenger av hvor du ligger i køen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Daniel.B

Akkurat fått inn 5.9.

La merke til at speedometer var endret. Testet ny toppfart: 260 KM/H  8)

sisc1337

Min viste 266 på GPS (TomTom) da jeg var "out of range" på speedometeret. Noe slak nedoverbakke og meget bra vindforhold som kan ha hjulpet til med dette. Skrudde av regenerative breaking og satte sportmodus på rattet. Brukte ca 20% av batteriet på 2 km da jeg prøvde dette, så anbefales ikke!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Muffinman

Jaja, bare et par timer igjen nå...


P85D+

#280


Enkelt å få ett batteri til å ta i mot mer enn da det var nytt
P85D og 85D

Freddan

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 01. april 2014, klokken 21:47
Min viste 266 på GPS (TomTom) da jeg var "out of range" på speedometeret...

Really? 266 km/t ?!? Herregud. Hvorfor oppgir de 210 i alle mulige tester?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

bb

Sitat fra: Freddan på onsdag 02. april 2014, klokken 12:04
Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 01. april 2014, klokken 21:47
Min viste 266 på GPS (TomTom) da jeg var "out of range" på speedometeret...

Really? 266 km/t ?!? Herregud. Hvorfor oppgir de 210 i alle mulige tester?
Det var 1. april i går da :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

satheesh.net

Sitat fra: Daniel.B på tirsdag 01. april 2014, klokken 21:35
Akkurat fått inn 5.9.

La merke til at speedometer var endret. Testet ny toppfart: 260 KM/H  8)

Når du sier "testet", mener du det bokstavelig? I så fall: Cool! 8) (Greit å vite hva bilen er kapabel til - uten at jeg selv kommer til å prøve det ut. :P)

PS! Var det ment som en 1.april spøk synes jeg den ikke var morsom. ::) :P

P85D+

Alle vet at det var 1. april i går!
8)
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA