Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sidespeil igjen.. : Tesla behind lobbying push to ditch side mirrors

Startet av TeslaSvein63, onsdag 02. april 2014, klokken 09:08

« forrige - neste »

TeslaSvein63

En skikkelig vinterdag i vinter, med snøføyke, mørke, snø på vinduer, ryggekamera og vanskelig med å se i speiler, var det kun gammelmåten ved å åpne døren og rygge etter sporet som kunne gjennomføres, trodde jeg. Da går bremsen på. Synes ikke det er så praktisk i skikkelig Norsk vinter, selv om jeg  forstår hensikten. Hva mener dere?

Gressvikingen

P85D"+"

Muffinman

Komplett idiotisk og jeg fatter ikke hva som ligger bak denne funksjonaliteten. Har gjort livet surt for meg noen ganger. Håper dette fjernes. Samme med "both pedals pressed" og at motorkraften kuttes når bilen synes du bruker begge pedaler for mye. Vanskeliggjør bakkestart på glatt føre.

TeslaSvein63

Enig. Om det ikke fjernes, så ville det vært fint om man kunne ha en slags overide funksjon ang dette ved nødvendighet i vinternatten.

janmb

Typisk amerikansk tankegang om at du skal beskyttes mot deg selv i enhver anledning.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

kennethl

Tja, rygge med luka oppe kosta sviger 35.000 på Passaten hans, skulle bare flytte litt på bilen han... :)

Gusse

Sitat fra: kennethl på søndag 23. mars 2014, klokken 22:13
Tja, rygge med luka oppe kosta sviger 35.000 på Passaten hans, skulle bare flytte litt på bilen han... :)

Men rygge med bakluka oppe går fint, ihvertfall med min TMS :)

kennethl

Ja leste feil... Trodde det var bakluka

Mhal

TeslaSvein63

Batteritralla

Kjenner flere som har praktisert rygging med åpen dør med dårlig resultat. En kar har skiftet dør ++ 2 ganger på sin relativt nye Volvo...

Synes det fungerer greit å se ut vindu.

Rygging inn/ut av garasjen med åpen dør er feks "Reciepe for disaster"

::)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

petersv

Mener jeg har rygga med åpen dør flere ganger. Må dog sitte på setet med hele vekta og sette den i Revers. Kommer en advarsel, men tror ikke bilen stopper  med mindre du lener deg såpass at du letter på rumpa.

TeslaSvein63

Hmmm, tror ikke jeg løftet rompa ut av setet. lente meg bare ut og så bakover. Man må jo holde i døren også, hardt, så ikke snøen tar tak i den.

Amper

BMW har også denne funksjonen med at bilene ikke kan rygges med åpen dør..  :P
P85D :o)

Brede

Går helt fint å rygge med åpen dør, men bilen går i park når vektsensoren i setet merker at rompa er på tur ut.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA