Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Frunk blir mindre på VIN P21270 og utover!

Startet av runekm, tirsdag 01. april 2014, klokken 18:10

« forrige - neste »

runekm

Det er veldig mange gode forslag her. Men det kommer til å bli ekstremt trangt. Har funnet den perfekte løsningen her:

Noen som vet om noen som selger noe tilsvarende i Norge?

Freddan

Sitat fra: runekm på søndag 23. mars 2014, klokken 11:29
Dette er min første post her, men jeg har lest ganske så mye. Nå er det endelig snart min tur til å hente bilen. Skal hente den mandag 31. Gleder meg helt vanvittig, og klarer nesten ikke tenke på annet!

Men det er et ikke ubetydelig problem. Parkeringsplassen vår i parkeringskjelleren er veldig trang. Den er 247 cm bred med vegg på begge sider. Vi hadde kanskje trodd at vi skulle klare å få byttet plass med noen med litt bredere plass, men har hittil ikke lyktes med det, så vi er nødt til å klare  oss med den plassen vi har.

Jeg har lenge vært i tvil om det i det hele tatt vil være fysisk mulig å komme seg ut av bilen på en så trang plass, men satser på at det skal gå hvis vi parkerer bilen med millimeterpresisjon. Bilen vil måtte være plassert svært nærme veggen på høyre side for at det skal være mulig å åpne førerdøra nok til å komme seg ut, så det er en fare for at bilen kan kunne komme borti denne veggen. Er det noen som har noe tips til hva jeg kan kle denne veggen med for å minimere eventuelle skader, dersom vi skulle være uheldig og komme borti? Veggen er idag av betong. Jeg ser for meg at noe som er både mykt og veldig glatt, vil være det beste å kle den med.

Lavbudsjettsløsning for veggbeskyttelse:
Dra på en teppebutikk/interiørbutikk og be om noen rester av veggtilvegg-teppe. Limes på med tekstilim eller teppelim (evt stiftemaskin med kraftig fjær).
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

P85D+

P85D og 85D

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Tai

Her er lydfelleplatene jeg har montert til veggen:

Jeg så etter jeg hadde boret hullene at boltene var noe korte og dro tekstilet litt for mye inn slik at isloasjonen viser mellom platene. Litt mer flid og litt lengre bolter så hadde resultatet blitt mye bedre.

Jeg tror nok ikke det er den billigste løsningen men i mine øyne er det en av de beste. Grunnen er at tekstilet på platene er så glatte at om du kommer kommer borti med bilen vil den bare gli over matten. Det er såpass slitesterkt at det heller ikke vil rive opp tekstilet hvis en kommer borti.

Forhåpentligvis vil jeg aldri finne ut om dette stemmer ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Thor2014

Sitat fra: Sofus på søndag 23. mars 2014, klokken 14:34
Jeg har montert et vidvinkel speil fra biltema http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Speil/Vidvinkelspeil-33702/
og koblet to led lyslister til lyset i garasjeport åpneren som lyser opp siden av bilen. Å se hvor nær du er er gull verdt.

Har du bilde av herligheten?

rsomby

Sitat fra: pej på søndag 23. mars 2014, klokken 18:19
Når vi er inne på garasje. Min garasje er 2.75 bred. Kommer jeg ut av bilen? Har planlagt å stå ute i hverdagen, men når kong vinter kommer og snøen er på værmeldingen så hadde det vært digg å stå inne. Det gikk fint med Passaten, men nå snakker vi jo vesentlig bredere bil samt lengre dører vil jeg tro. Får bilen på onsdag...

Det går helt fint. Selv har jeg ca 280cm bredde og har god plass til å komme inn og ut og gå rundt bilen så lenge jeg parkerer godt opp mot veggen på passasjersiden. 240cm tviler jeg på blir noe du ønsker å prøve på hver dag.

runekm

Takk for mange gode ideer i tråden her.

280 cm høres ut som luksus, og tror det ville være tilstrekkelig for de fleste.

Med min egen plass med 247 cm bredde, blir det verre. Jeg innser etterhvert at det vil være så godt som umulig å komme seg ut noen av dørene dersom jeg rygger bilen inn. Den eneste løsningen jeg kan se hvor jeg får mesteparten av bilen inn på parkeringsplassen slik at jeg ikke sperrer kjørebanen for naboene mine, samtidig som jeg kan komme ut av en av dørene, er dersom jeg parkerer som på bildet under. Jeg blir nødt til å krabbe mellom setene og ut av døra bak på høyre side av bilen for å komme ut. Ingen optimal løsning!  :-\

Jeg kommer til å polstre veggen på venstre side, samt der døra slår opp på høyre side. Kommer også til å sette opp et vidvinkelspeil på veggen foran bilen, slik at jeg ser nøyaktig hvor langt det er ut til veggene. Men jeg håper virkelig at jeg får tak i en annen parkeringsplass snart!

Zanka

Da ville jeg heller lagt ned sete å gått ut av bagasjerommet  :D
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

runekm

Sitat fra: Zanka på torsdag 27. mars 2014, klokken 00:04
Da ville jeg heller lagt ned sete å gått ut av bagasjerommet  :D

Har vurdert det også. Det kan hende at det er en bedre løsning tross alt.

AndersinOslo

Sitat fra: runekm på søndag 23. mars 2014, klokken 20:00
Det er veldig mange gode forslag her. Men det kommer til å bli ekstremt trangt. Har funnet den perfekte løsningen her:

Noen som vet om noen som selger noe tilsvarende i Norge?

Ja det finnes lignende i full størrelse, er flere anlegg i Oslo. Men hvorfor ikke importere det der, akkurat hva du trenger. Så kan du ta agenturet og bli rik på det. Mange med samme problem...
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA