Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Medlemmenes BMW i3

Startet av kjølholdt, mandag 31. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

kjølholdt

Jeg skjønner at El bil er blitt populært når jeg kjører forbi knapt18 år gamle førere som gir meg thumbs up:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cobos

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:19
Jeg skjønner at El bil er blitt populært når jeg kjører forbi knapt18 år gamle førere som gir meg thumbs up:-)
Min erfaring med ungdommer i alderen 16-20 er at de alle er positive til elbiler, og at mange her i Oslo heller ønsker seg en Model S enn en tilsvarende BMW/Audi el. Husk på at dette er den virkelige ipad generasjonen, at bilene fortsetter den utviklingen ser de som helt naturlig.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Philip Marlowe

Dette lover godt for annenhåndsverdien.   :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

laumb

Kom en fullstappa V60 med "yngre enn meg folk" forbi på motorveien i dag. Samtlige med kamera, tomler opp og store, glanende øyne.
Deilig følelse! :)

Synes også det er litt artig når 8-14 åringer kommer forbi og regelrett jubler over den kule elbilen - ytrer at de ønsker seg en sånn når de får lappen.

Lover godt!

Pensjonistene som ikke har tiltro til "detta batteri greiene er nok ikke det som skal overta etter den overlegne bensinbilen" kan ta seg en bolle før de legger seg i kista.

Hyperstress

På jobben er det 3 stk som nå er klar for å trykke bestillknappen på Tesla, etter prøvekjøring av min, og 3-4 andre som har kjøpt leaf - noen av dem tildligere skeptikere.  Så da kjører snart over 20% av jobben elektrisk :) Er eksplosiv økning for tiden. Ser ut som at det begynner å løsne mtp fornuftige hurtigladeløsninger også nå! :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lokführer

Jeg ble stoppet av ei hyggelig ung dame på el-scooter, ho lurte på om å få låne Teslaen i bryllupet sitt. Har aldri fått slik forespørsel før, så det var moro. Dessverre er bilen min inne tilgjengelig den 29 mars, men hvis noen andre vil låne bort en Tesla i Kristiansand den dagen, så ta kontakt på pm.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Sitat fra: Lokführer på lørdag 22. mars 2014, klokken 18:16
Jeg ble stoppet av ei hyggelig ung dame på el-scooter, ho lurte på om å få låne Teslaen i bryllupet sitt. Har aldri fått slik forespørsel før, så det var moro. Dessverre er bilen min inne tilgjengelig den 29 mars, men hvis noen andre vil låne bort en Tesla i Kristiansand den dagen, så ta kontakt på pm.
Får man prøvekjøre brura mot at brura får låne bilen  ;D

Høgis

Fått mange tommeler opp fra folk og har ikke opplevd dette så ofte med biler tidligere. Alt fra 8-10 års alderen til voksne, men noen er nok negative også. Satt i kø på E-18 ut fra Oslo på vei hjem og hadde volumet på 5-6 da jeg plutselig hørte en noen som ropte. Kikket til siden og der satt en kar i "kassebil" med grønne skilter og ropte ett eller annet med vinduet nede på passasjer-siden (jeg lå stille og rolig i høyre fila som gikk i gangfart), hørte ikke hva han ropte men skjønte det ikke var en positiv tilbakemelding. I hovedsak virker folk veldig nyskjerrige og positive til bilen.
Forrige bilen jeg hadde var en BMW 6-serie cab. Der merket jeg janteloven ofte, noe som egentlig er fraværende i Tesla'n.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

frekri

Sett flere ganger sett at folk tar bilder av bilen min. Flere har kommet bort og diskutert bil. Og en gang holdt en gjeng på å dø av latter når jeg satte matvarene i panseret, når jeg la resten i bagasjerommet så stod de der som store spørsmålstegn. Da kom de bort og spurte om den ikke hadde motor...
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

aryx

Var en fotgjenger i karl johan som valgte å bønnfalle bilen min 3-4 ganger - med henda nesten ned i asfalten. Han hadde to tomler opp mens han gikk over fotgjengerfeltet. Alle rundt han smilte godt, inkludert meg :-)
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Chlangum

Litt respons er det nå men lager langer større oppstandelse med Barracuda'en. Deilig med to grombiler i garasjen og endelig befridd fra triste trauste vanlige biler.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

sisc1337

Sitat fra: Cobos på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:27
Sitat fra: kjølholdt på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:19
Min erfaring med ungdommer i alderen 16-20 er at de alle er positive til elbiler, og at mange her i Oslo heller ønsker seg en Model S enn en tilsvarende BMW/Audi el. Husk på at dette er den virkelige ipad generasjonen, at bilene fortsetter den utviklingen ser de som helt naturlig.

Som 23-åring selv så kunne jeg godt gitt et "thumbs up" til en tesla, men ikke en BMW i3 eller Nissan leaf! Jeg tror EL-bil er fremtiden, men de konkurentene til tesla ligger milevis bak for øyeblikket i mine øyne. Det som jeg tror betyr mye for genarsjonen som vokser opp er teknologien / gadgets inne i bilen og selvsagt at bilen ser bra ut istedet for å se ut som en golfbil!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Chlangum

Som 23-åring selv så kunne jeg godt gitt et "thumbs up" til en tesla, men ikke en BMW i3 eller Nissan leaf! Jeg tror EL-bil er fremtiden, men de konkurentene til tesla ligger milevis bak for øyeblikket i mine øyne. Det som jeg tror betyr mye for genarsjonen som vokser opp er teknologien / gadgets inne i bilen og selvsagt at bilen ser bra ut istedet for å se ut som en golfbil!
[/quote]

Synes i3'en er kul jeg. Hadde den bare ikke (i mine øyne) sett så grusom ut. Ser litt bedre ut i live en på bilde men likevell milevis unna designperlen Model S.

170 el-hk i en så liten bil er sikkert morro da. Ellers er jeg helt enig at de snart må begynne å lage el-biler som ser ut som biler de store aktørene også.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

scoot

Sitat fra: laumb på lørdag 22. mars 2014, klokken 17:42

Pensjonistene som ikke har tiltro til "detta batteri greiene er nok ikke det som skal overta etter den overlegne bensinbilen" kan ta seg en bolle før de legger seg i kista.

Sorry laumb, men hvis du ser i det store bildet er dessverre bensinbilen overlegen enda - og i mange år fremover. ( Ref: strømnett - lading - kapasitet - rekkevidde - ladepunkter ( 6SC på Gol hodler ikke lenge ) )
2009 Revai

laumb

Hindrer ikke batteri i å overta for bensinbilen.

Hvor mange bensinstasjoner i Norge? Hvor mange stikkontakter? ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA