Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Wishbone replacement

Startet av Olsleaf, mandag 31. mars 2014, klokken 21:37

« forrige - neste »

Olsleaf

En service består av sjekk av slitedeler, batteri og software oppdatering. Hva oppdateres i software egentlig? Kan det være at software oppdatering vil føre til mer/ mindre rekkevidde? Er det mulighet for forvarming på 2011 mod via software oppdatering?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

TB

Sitat fra: Terolsen på lørdag 22. mars 2014, klokken 12:02
En service består av sjekk av slitedeler, batteri og software oppdatering. Hva oppdateres i software egentlig? Kan det være at software oppdatering vil føre til mer/ mindre rekkevidde? Er det mulighet for forvarming på 2011 mod via software oppdatering?

Det eg har lest om oppdatering til trilling er det oppdatering til BMS som blir gjort. Dette betyr at Mitsubishi har justert programvaren som styrer lading av batteriet. Nøyaktig kva som er endra har eg ikkje sett dokumentasjon på, sikkert andre som har detaljar her.
Det har vore rapportert om feil på batteri, det kan vere justering som gjer at det ikkje så enkelt oppstår.

Når det gjeld forvarming på 2011 modell vil det fyrste spørsmål vere kva måte denne skal bli starta på. Det er ingen mottaker i 2011 modell. Denne mottaker kan i teorien bli ettermontert, eller OVMS kan bli brukt for start via GSM/GPRS.  Men, i praksis er ikkje bilbransjen kjent for og komme med denne typen oppdatering? Det skjer heile tida endringar på nye modellar, med mange oppgraderte komponentar. Ein enkel funksjon som forvarming kan dermed i praksis bety at mange komponentar må bli skifta ut. Kostnaden på nye komponentar i ettermarkedet er ikkje kjent for og vere liten.

Det som kanskje vil vere mulig er ein "uoriginal" metode for ettermontering. Ettermontert Eberspächer er råd og fjernstarte. Den er kobla direkte inn på kupevifta. Det som manglar er metode for og fjernstarte det originale varmeelementet på ein sikker og trygg måte.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA