Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Intense vs instyle+

Startet av arnljon, mandag 31. mars 2014, klokken 12:56

« forrige - neste »

Høgis

#15
Sitat fra: Sven-Erik på fredag 21. mars 2014, klokken 19:05
Sitat fra: Høgis på fredag 21. mars 2014, klokken 18:24
Kanskje lese på side 2.11 i bruksanvisningen (Opening with No Power) ;)
Knappen nederst kommer du til utenfra med panseret lukket.

Side 2 er en blank side i brukermanualen.
Side 11 er hvordan man åpnet bakluken innenfra.
Og det finnes ikke noe punkt 2.11 i manualen.
(jeg har ikke sjekket de resterende 131 sidene.)

Står da 2.11 nede til høyre i boka som fulgte med bilen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

El-Ing

Når jeg var på mitt mest paranoide og leste forumtråder før jul om alle 12v-problemer vurderte jeg å sette et MC-batteri permanent lengst frem i frunken og koble til batterikabler med en hovedbryter til 12v-batteriet i nesa. Ved 12v problemer kunne jeg åpnet frunk, switchet over bryteren og fått full spenning på 12v-en. Men nå tar jeg heller problemet HVIS det kommer, har ikke hatt antydning til ladeproblemer enda, og lader sjelden på så avsidesliggende steder at det ikke skulle gå an å få hjelp til jumpstart hvis det trengs. Å komme seg inn i kupeen regner jeg med går greit så lenge batteriet kun er svekket og ikke helt flatt. Mulig jeg er for optimistisk, men tar sjansen ;)
Grå S85 mottatt 28.2.

Olatho

Hadde flatt batteri på en bensinbil for et par uker siden (etter en uheldig bruk av parklys noen døgn.. Lånebil så Noen bomma på bryteren), og da funka ingenting. Selvsagt heller ikke sentrallås. Og heller ikke nøkkelen i døra. Brukte en del timer på å finne ut hvordan vi skulle komme oss inn og få koblet til en lader, ja...

Vet ikke om dette er mulig med en Tesla, eller om det er fysisk umulig å gå fra den med lys på eller annet som bruker strøm (under normale forhold. Feilsituasjoner holder jeg utenfor).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA