Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Intense vs instyle+

Startet av arnljon, mandag 31. mars 2014, klokken 12:56

« forrige - neste »

arnljon

For å være gardert mot flatt 12V batteri hadde jeg tenkt å ha en jumpstarter liggende i frunken. Men så kom jeg til å tenke på om det lar seg gjøre å åpne frunken fra utsiden når batteriet er flatt?
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

M.SKEIDE

Er en nødwire under hanskerommet :)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

arnljon

Men åpner dørene seg når batteriet er flatt?
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Muffinman

Ja. Ihvertfall fra innsiden. Drar bare håndtaket helt ut foran, og bak er det nødwire under sitteputa på baksetet. Usikker på adkomst utenfra. Det var sikkert det siste du lurte på.

Brede

Nå heter det seg vel at alle bilens vinduer skal senke seg dersom 12V er i ferd med å gå tomt, dette for å sikre tilgang til bilen. Usikker på om det faktisk fungerer slik. Ikke høres det ut som en ideell løsning heller..

M.SKEIDE

Låsen på bakluka skulle gått opp (men ikke hevet seg) :)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

arnljon

Scenario: Bilen står parkert på fjellet i langtvekkistan. Ingen naboer, ingen biler, ingen hjelpemidler. 12V flatt. Alle vinduer rullet ned ville være galematias på et sånt sted. Bilen fylt med snø på en øyeblikk. Jeg vil inn i frunken for der ligger redningen i en jumpstarter. Men hvordan får jeg tak i den?

Sveini83

Skal være 2 hendler for å åpne frunkens hengsler manuellt.
En skal være under hanskerommets høyre side, en skal være rett under panseret til venstre for hengsle hvis jeg ikke tar feil.!

Høgis

Sitat fra: arnljon på fredag 21. mars 2014, klokken 16:47
Scenario: Bilen står parkert på fjellet i langtvekkistan. Ingen naboer, ingen biler, ingen hjelpemidler. 12V flatt. Alle vinduer rullet ned ville være galematias på et sånt sted. Bilen fylt med snø på en øyeblikk. Jeg vil inn i frunken for der ligger redningen i en jumpstarter. Men hvordan får jeg tak i den?

Kanskje lese på side 2.11 i bruksanvisningen (Opening with No Power) ;)
Knappen nederst kommer du til utenfra med panseret lukket.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Dessuten er bruksanvisning for pyser.

....og mor i huset, som må trå til når far ikke får det til  :-[

RaBalder

Sitat fra: Høgis på fredag 21. mars 2014, klokken 18:24
Sitat fra: arnljon på fredag 21. mars 2014, klokken 16:47

Kanskje lese på side 2.11 i bruksanvisningen (Opening with No Power) ;)
Knappen nederst kommer du til utenfra med panseret lukket.

Knappen nederst kommer du ikke til fra utsiden med panseret låst.

Da ville det jo være meningsløst å forsøke å låse bilen/panser/bakluke. Hvis det bare er å trykke på den knappen for den som ikke har nøkkelen.

Thor2014

En ide er å legge 5meter med 2,5mm2 kabel bak nosecone med ett par klemmer som man kan dra frem dersom man er uheldig

Oreo

Jeg kjøpte denne: http://www.clasohlson.com/no/Cotech-mobil-starthjelp-med-kompressor/36-4023 i dag da fossilen hadde flatt dekk og ikke hadde kompressoren min hjemme.
Etter et raskt søk og erfaringer fra en som eide akkurat den samme, fant jeg ut at den ga mest for pengene (liker jeg å tro).
Nå vet jeg ikke om jeg skal ha den liggende i fossilen eller i Tesla'n?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA