Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: subjektiv erfaring av merkeverksted Bergen

Startet av hkaspenberg, søndag 09. november 2008, klokken 17:00

« forrige - neste »

jornheim

Stikket (pluggen) passer ikke umiddelbart, men man kan skære noget plastik fra siderne. Og så må stikket sættes ind omvendt, altså ompolet. Hvis man indsætter den forkert, så kører pumpen ikke, men den går ikke i stykker. - Tipset har jeg fra Anton Bech.

Har du fået min mail vedr. Elit-kabler?

jornheim
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

elektrolux

Den er fin. Mener Berlingoen sin pumpe er børsteløs, og som bonus har jeg et par liggende. :)

Fikk mailen, og har printet den ut for nærmere undersøkelser opp mot E.L.I.T'en min.

Kommer tilbake så snart jeg har noe fornuftig til deg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gaute

Angående sirkulasjonspumpe til Saxo, P 106.  Vår PSA Elbilmann i Syd Danmark mener at det går fint å bruke berlingopumpene - han sa ikke noe om tilpasningsproblemet, men derimot at fordelen er at de nesten aldri må skiftes siden de er børsteløse.  Det må jo  være en ok. gevinst å ta med seg i bilholdet.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

moso

Litt gammel tråd kanskje - men rett tema dessverre. Pumpen i Saxoen min har tatt kvelden og siden bilen ikke må kjøres og pumpa sitter lett tilgjengelig vurderer jeg bytte den selv. Skal sjekke med Enviro om de har pumper imorgen tidlig - men finnes det nå gode og tilgjengelige alternativer (i tillegg til eller istedenfor de som er nevnt i de gamle postene her)?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Elmo

Står litt om det på elbilwiki  http://wiki.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Bytte_vannpumpe_p.C3.A5_Saxo_og_P106
men det er vel kanskje ikke noe annet enn det du kan lese i denne tråden.

Vi burde ta en oppsummering å få lagt det inn under PSA/Deler
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA