Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Frastjålet egenmerket skjøtestykke i Industrigata i Oslo

Startet av kvp, mandag 31. mars 2014, klokken 07:55

« forrige - neste »

Roger (NO)

Sitat fra: kvp på fredag 21. mars 2014, klokken 08:28
Etter vanvittig mye grubling og nøye studier av alle youtube videoer av TMS i ulike farger, ringte jeg til Tesla å ba om å bytte fra hvit (standard) til brun. Så en som kjørte forbi her ved bussholdeplassen i Oslo for noen dager siden, da var jeg solgt. Dritt fin var den. Fleste velger nok beige interiør, som jeg også ville valg om vi ikke hadde små barn, så det blir svart skinn. Bilen skal produseres i April, skulle ikke bli noen forsinkelse regnet de med (krysser fingre).
Andre her som har brun med vart skinn?
Jeh har brun med sort skinn interiør. Ikke angret et sekund!

ellholt

Vi brukte også MYE tid på å gruble mellom brun og grønn. Den grønne fikk vi sett live, mens den brune fikk vi aldri sett annet enn på bilder. Valget ble grønn metallic, og angrer ikke et sekund på det. En virkelig flott dyp farge, som passer bilen utrolig bra.
I ettertid har vi sett brunfargen live, og den føyer seg som en god nr 2 farge for oss, om vi ikke skulle hatt grønn :-). Vi valgte grått skinn, men ser at svart kan være mere praktisk med hensyn til barn i bilen. Mulig vi hadde valgt svart performance seter, om vi hadde det tilvalget når vi bestilte bilen ( har S85 ).

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

kvp

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 21. mars 2014, klokken 09:54
Sitat fra: kvp på fredag 21. mars 2014, klokken 08:28
Etter vanvittig mye grubling og nøye studier av alle youtube videoer av TMS i ulike farger, ringte jeg til Tesla å ba om å bytte fra hvit (standard) til brun. Så en som kjørte forbi her ved bussholdeplassen i Oslo for noen dager siden, da var jeg solgt. Dritt fin var den. Fleste velger nok beige interiør, som jeg også ville valg om vi ikke hadde små barn, så det blir svart skinn. Bilen skal produseres i April, skulle ikke bli noen forsinkelse regnet de med (krysser fingre).
Andre her som har brun med vart skinn?
Jeh har brun med sort skinn interiør. Ikke angret et sekund!

Ser også på us forums, at dette blir sett på som en lekker kombo.. går for det.. og kan nå sove godt... det blir drittlekkert.

Muffinman

Sitat fra: ellholt på fredag 21. mars 2014, klokken 09:58
Valget ble grønn metallic, og angrer ikke et sekund på det. En virkelig flott dyp farge, som passer bilen utrolig bra.
Liker ikke brun, men har virkelig fått øynene opp for den grønne. I kombinasjon med mørke 21" er den bare helt nydelig.

akseln

Har utrolig nok fått fargesjefen (kona) til å gå med på å bytte fra grått til brun. En ting er at fargen er lekker, men det er greit å stå seg litt ut i mengden. Så nå gjelder det bare å se om det er for sent å endre (fikk VIN denne uken)

Ellers er bilen satt opp med svart skinn (pga. ungene) og matt treverk.

eadie

Blåfargen er fin, og med lyst skinninteriør gir det et sobert inntrykk ;)
Anbefaler lakkforsegling. 4300 kr i Bergen for lakkforsegling med 6 års garanti. Et must imho
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Appadurai

Brun bil med svart skinn her også... Skal henta den på fredag. Eg har valgt matt abachi treverk på interiøret. Bilen er kjempefin i brun.

petersv

Artig at flere har fått øynene opp for brun. Følte meg litt alene (og eksklusiv? ;) ) 4. sept. i fjor (første brune i Oslos gater.) Not so much anymore.

akseln

Ser ut som om endring av farge til brunt går fint.

Kanskje det er en ide å slette denne tråden slik at vi ikke risikerer å få en mengde nye brune på veien? Greit å være litt eksklusiv i mengden av nye TMS-er...

jazzwheel

Sa de noe om endring av leveringstid som følge av det? Ser vi bestilte på samme dag, men at du fikk VIN i forrige uke. Jeg har ikke hørt noe som helst... Grå S85 venter jeg på.

akseln

Byttet farge og la til luftfjæring samtidig. Hun mente det skulle gå greit å gjøre endringer nå uten at et påvirket leveransedato, men det har jeg fortsatt ikke fått bekreftet. Oppfattet som mer uproblematisk å endre farge enn utstyr.

Tildeling av VIN virker litt tilfeldig. Ser av regnearket at jeg fikk VIN fire dager etter en som bestilte 7.1. Min finalize var 24.2.

hma

Jeg fikk ikke eksplisitt varsel om tildeling av VIN, men oppdaget det i My Tesla.
Eksakt dato vet jeg ikke og jeg tipper derfor at flere andre har notert dato for VIN litt på slump.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

akseln

@hma, det har du rett i. Sikkert ikke alle som sjekker hver dag :-)

jazzwheel

Ok! Jeg ringte de nå og fikk endret til Performance. Det skulle ikke gjøre at bilen blir levert senere... Jeg krysser fingra.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA