Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Aua71, søndag 30. mars 2014, klokken 19:53

« forrige - neste »

Aua71

Mange er sikkert klar over det, men skriver det her likevel:

Var på Tesla Stavanger for å bestille en 60 i dag, og regnet meg fram til august i verste fall.

Da jeg sa hvilket utstyr jeg ville ha, sa selgeren at de hadde inne en demobil kjørt rundt 1000 km, som hadde omtrent samme spec. Den fikk jeg 12.000 i avslag på, og slo til. Får den neste uke!

Trikset er å bestille i mars, juni, september og desemberr, da kvartalsmålene skal nås. Mange demobiler skal ut da!

alexander

Så hyggeligt :) HVilken farge og utstyr du får? Hva er prisen? Faren min tenke å kjøpe en
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Aua71

svart 60 med tech-pakke, hattehylle, tåkelys parkeringssensor osv. Totalt endte det opp med 540.000 inkl. vinterdekk.

så det at demobilene bare er 85, er i hvert fall feil.

tror de andre demobilene Stavanger har inne er 85. Neste bilen på listen hadde i hvert fall såpass med utstyr at prisen pikket 650.000.

Aua71

Bilen hadde folie med pris- og kontaktopplysninger på. Jeg tilbød meg å kjøre med folien på en stund mot avslag i pris. Men det ble avvist, fordi høyeste hold ikke ville ha det slik  :)

solberg87

Prøvekjørt den 60'n ett par ganger ;-)
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

Muffinman

Sikkert irrasjonelt, men jeg er skeptisk til å kjøpe demobiler som har vært ladet til 100% hver dag og stått konstant med høy SOC om det har vært lite bruk enkelte dager. Hardt kjørt kan de vel være også.

Har vel neppe noe å si på en bil som kun er gått 100 mil, men tror nok kanskje at jeg ville stått over demokjørte biler som var gått særlig mye lenger.

petersv

Fikk ikke lånebil i dag pga. at de hadde solgt alle loanersene. Jeg tror mange kjøper de for videresalg.

Leaf_2014

På Skøyen sa de at de hadde 10-11 biler med umiddelbar levering (dvs en uke).
Leaf 2014

pej

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 23. mars 2014, klokken 16:24

Hvordan var disse spekket? 60-85 eller P85?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Lurer på om noen av disse var uten panotak?

sisc1337

Kan skrive under på dette. Er viktig å melde interesse sånn at Tesla har nummeret ditt (bestill en prøvekjøring). Jeg ble kontaktet i starten av denne måneden og får bilen min imorgen. Fikk den for gammel pris, og dette er en 2014 modell. Var ment som demobil. Meget fornøyd med dette kjøpet. Kan vel legge den ut på finn og sege den me 100k fortjeneste hvis jeg vil det, men denne skal jeg kose meg med i mange år:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

pej

Sitat fra: sisc1337 på søndag 23. mars 2014, klokken 18:17
Kan skrive under på dette. Er viktig å melde interesse sånn at Tesla har nummeret ditt (bestill en prøvekjøring). Jeg ble kontaktet i starten av denne måneden og får bilen min imorgen. Fikk den for gammel pris, og dette er en 2014 modell. Var ment som demobil. Meget fornøyd med dette kjøpet. Kan vel legge den ut på finn og sege den me 100k fortjeneste hvis jeg vil det, men denne skal jeg kose meg med i mange år:)

Den tiden er nok dessverre forbi. Nå ligger det flere biler til under nypris på finn.no Det ryktes om (jeg vet om 2) flere som ikke har hentet bilene sine. Litt ivrige med bestillingen og som ikke har finansene i orden. De mister jo 15.000,- i forskudd, men disse bilene er mulig å få kjøpt.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sisc1337

Sitat fra: pej på søndag 23. mars 2014, klokken 18:21

Den tiden er nok dessverre forbi. Nå ligger det flere biler til under nypris på finn.no Det ryktes om (jeg vet om 2) flere som ikke har hentet bilene sine. Litt ivrige med bestillingen og som ikke har finansene i orden. De mister jo 15.000,- i forskudd, men disse bilene er mulig å få kjøpt.

Ja, men som sagt fikk jeg min bil for gammel pris, så kan uansett selge med fortjeneste. Var litt stresset med finansieringen selv, men det ordnet seg heldigvis overaskendes greit(hadde egentlig nesten bare 2 uker på å finansiere)!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

cyber

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 23. mars 2014, klokken 16:24

Dette er virkelig gode nyheter for potensielle TMS-kunder.
Tesla leverer ikke lenger bare ut biler til lengeventende bestillere. De har begynt å selge, også på pris, dvs konkurrere i markedet - flere biler solgt og flere fornøyde Teslaeiere. :D

TrondW

[/quotfe]

Hvor stor forskjell er det på ny og gammel pris i dette tilfellet?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA