Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Buddy over lang tid

Startet av evkeen, søndag 09. november 2008, klokken 16:50

« forrige - neste »

evkeen

Jeg kan formidle bruktimport av Saft STM 5-100 MRE batterier til Think og PSA biler.
Disse batteriene har mindre enn 100 ladesykluser og kan leveres til halv pris av nye batterier.
Gamle batterier mottas i retur.
Jeg foreslår å samle disse bestillingene slik at transportkostnadene blir minimale.
Hva med en bestilling annen hver måned?
Mvh
Kjetil
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

PLUTO

Veldig bra med en slik tilgang på blokker. Litt uvanlig å få tilgang til de ulike typene av disse blokker, men det er jo veldig bra.
Fra hvilket år er de?
Når du snakker om halv pris er det da ca 3000 kr st med betalte avgifter?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

evkeen

Jeg mener disse var fra 2004 eller nyere, prisen er foreløpig 350 EUR per batteri + transport + mva.  Batteriene leveres til Nesbru, Asker.
Mvh
Kjetil
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

evkeen

Hei
Prisen for nesten nye batterier rett fra SAFT fabrikken i Bordeux er 380 EUR.
Disse skal ha mindre enn 10 ladesykluser...
Er litt usikker på om det er MVA på bruktimport til el-bil-deler, jeg slapp uten denne gangen, men måtte krangle lenge med tollerne på svinesund. Hadde MVA loven sendt på faks til dem.
Mvh
Kjetil

Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

Lars C. Krogenæs

Man skal betale mva. på deler til elbil, også batterier  :(

Du var heldig som greide å krangle deg til et fritak... ::)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Ken

Men dere i styret skal ordne moms fritak for batterileie og derfor innkjøp av blokker, ikke sant? 8)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

Nå er ikke jeg med i styret i Norstart, men var daglig leder i perioden 2003 - 2006. I dag har jeg kun ansvaret for www.elbil.no

Det jobbes iherdig med saken, både for kjøp erstatinginsbatterier til eldre elbiler, og for leie av nye. Det er imidlertid et ressurskrevende arbeide å overbevise politikere og ikke minst byråkrater om at dette er mulig og nødvendig. Med de begrensede midlene er liten forening, som elbilforeningen rår over, får Norstart ikke gjort alt det som er ønskelig.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

lhg

I forbindelse med import av brukte batterier virker dette svært interessant, da jeg har fått behovet for å erstatte 2-3 av batteriene i en Think fra 2002, vet dere om det samtidig er noen i Oslo-området som også kan bistå med bytte av disse?

gaute

gary

Hei.
Dette er interessant.
Muligheter for å kontakte deg, Kjetil, for å høre mer om dette?
Mvh.
Geir, Asker
Asker. Think 2001, kjøpt på 57.000km, kjørt 20.000km

evkeen

Hei,
Har forresten 6 slike blokker igjen , 3 av de bør jeg bruke selv.
Jeg kan nås på : kjetil@navigarus.no, og Tel. 48020202.
Mvh
Kjetil
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA