Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakk - skitt - voks

Startet av Lokführer, søndag 30. mars 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

Lokführer

Ville det vært mulig å fått ryggekameraet til å overvåke, gjerne i samsvar med ryggesensorene, for å ferske parkeringsbulkere som stikker av.

Kunne dette evt blitt software implementert?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cecilie

Kanskje noen kan lage en applikasjon for det når Tesla åpner for at tredjepart kan lage applikasjoner til bilen :)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

sn0le

Alt er vel mulig, men spørs hvordan man skal løse lagringen av video.
Ut på en USB-stick? Med konstant skriving til USB-penna så vil den feile etterhvert.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Lokführer

Det kan hvertfall bli en pen, brukervennlig og billig "dashcam som filmer bakover" løsning.

jog

kansje det går å koble en splitter til kamera ledningen også koble den inn til dashcam 550 som camera 2 istedet for det som følger med.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

janmb

God ide, men også i stor grad liten nytte ettersom man veldig ofte parkerer med baken inn.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lokführer

Utifra de parkeringsskader mine biler har blitt påført, så virker dette ca fiftyfifty.Ved lukeparkering så er det mange som er flinke til å bulke bakenden på min ventre bak, mens de svinger inn fronten.

Hadde min bil stått motsatt vei da den ble påkjørt i vinter, så hadde et slikt kamera eventuelt spart meg for en 50.000kr skade. Dyrt med magnesiumdeler..

janmb

Ja, ved lukeparkering er det naturligvis fint
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jarleø

Dette hade vert en fin feature inn mot Tesla sin egen app for bilen.
Collision varning når sensorene detekterer noe nermere en 10 cm på parkert bil. Som automatisk aktiveres opptak på telefonen din via streaming fra ryggekamera.

Tilsvarende system bør enkelt kunne lages framover. Ved originalt Tesla montert kamera i frontrute.
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA