Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S for en "fattigmann"

Startet av Calle43, lørdag 29. mars 2014, klokken 21:57

« forrige - neste »

Calle43

Hei alle!
Har med stor glede, lest det som har blitt skrevet her. Og har kommet frem til at dette konseptet passer mitt kjøremønster. Dvs, mer "småkjøring" enn tidligere. Noen helger i fjellet blir det nok, men likevel ikke så meget som tidligere.
Men, kanskje mange som skriver her, er mer enn normalt interessert i tekniske finesser, programvare, og andre finurligheter som finnes. Og det er jo topp for alle som elsker slikt.
Bak i hodet mitt, surrer det likevel en tanke om at dette kanskje blir for avansert for en helt "normal" bileier. Litt mye å forholde seg til?
Har hatt Lancer, Pajero og nå tre år gammel Outlander. Og overhodet ikke hatt problemer med bilene mine de siste 20 årene. Enkle, driftsikre, "ærlige" vogner. Så også med PIHV?

fstromsv

Ja, det er mye teknikk her, men Mitsubishi har egentlig vært flinke til å hjemme bort teknikken for brukeren.  Enkelt som bare det.  Sett deg inn, foten på bremsen, trykk ON, sett i D(rive), og kos deg med utrlolig behagelig, sømløs og stille fremdrift.

Alt det ekstra som diskuteres her i forumet kan en ta til seg om og når man måtte ha lyst.  Selv elsker jeg bruksanvisninger, så jeg prøver å sluke mest mulig straks jeg hadde bilen :)

Ta en prøvetur da vel!

Calle43

Ja, det er akkurat det jeg håper det er. Start and drive. No problems.

Så du skal ikke være redd for at jeg ikke tar en prøvetur med det første. Slik jeg bor, er jeg avhengig av å ha trekk på alle fire. Og det leder frem til mitt neste tankespinn. Har hørt at PIHV er noe lavere enn diesel versjonen. Brøytingen i området er ikke helt på bynivå. Så jeg trenger den høyden jeg kan få.

diax

Støtter hva fstromsv sier. Her kan du bare sette deg inn og kjøre som hvilken som helst annen bil med automatgir. Ønsker du å nerde og dykke inn i teknikken kan du gjøre det i eget tempo. Det er absolutt ikke noe som påkreves for å benytte denne bilen.

fstromsv

#4
Utifra det jeg kan se på Mitsubishi Motors hjemmesider har PHEV'en 190mm bakkeklaring, mens de andre har 215mm.  2.5cm forskjell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA