Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første dag med sommerdekk - skuffelsen kryper innpå...

Startet av ekko, lørdag 29. mars 2014, klokken 20:20

« forrige - neste »

Kvikken

#45
Kjører elbilen både på trening, jobb og shopping uten problem i løpet av samme dag med kun nattens lading på 10-16A.

Jeg har 70km tur/retur jobb og 40km trening/hjemme om jeg drar hjemom før trening. Som regel drar jeg rett fra jobb på trening og når jeg er hjemme i etterkant har jeg alltid 25-40+km igjen på batteriet.

Etter jeg har spist middag, som regel etter trening da jeg ikke har tid til å spise 1,5-2t før trening (etter jobb), så skal jeg som regel ikke ut på lengre turer resten av kvelden. Og kortere turer har jeg fint dekning for. Så fort bilen parkeres hjemme lader den også.

Jeg kjører også alltid i Eco kombinert med b-mode for best mulig rekkevidde på bilen og om vinteren lader jeg oftest til 100% i løpet av natten.

Hurtigladere dukker nå opp i raskt tempo der du har McDonalds og disse er som regel plassert rimelig sentralt ift. shoppingsentre osv. så jeg får nok dekket mye av mine behov fra disse når jeg skal på lengre turer.

Når jeg først skal på lengre turer så ser jeg at jeg kan planlegge ift. hurtigladere uten større problem og så langt har jeg ikke savnet 32A.

PS!
Jeg ville dog ikke kjøpt en bil uten 32A i dag. Ikke basert på egne behov men ift.  gjensalg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA