Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbiltrenden tar av - også i Sogn og Fjordane

Startet av Stikkkontakt, lørdag 29. mars 2014, klokken 18:43

« forrige - neste »

Mippen

Spennende å se hvordan det slår ut for salget i forhold til VW Golf de kommende mnd =)
Fremtiden er elektrisk.

Powerflux

Vil tro at lanseringen av Kia Soul vil gi Nissan og VW et aldri så lite "Run for their money"  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gordon Retriever

Salget av Soul EV kommer nok til å ta seg opp en del når Kia får biler ut til forhandlerne.  Problemet er at Kia ikke har fått tildelt nok biler av 2014-produksjonen til å ta unna virkelig mange kjøpere.  ???

Sitat fra: Mippen på tirsdag 08. juli 2014, klokken 20:59
Spennende å se hvordan det slår ut for salget i forhold til VW Golf de kommende mnd =)

Lurer faktisk på om det blir motsatt: Fortsetter ventetiden på e-Golf med ventevarmepumpe, kan Nissan score en del kontrakter ved å ha biler klare til levering for kunder som har bestemt seg at elbil er noe de vil ha.  :)

HoeggenEL

Noen som vet om dette er inkl/eksl vinterdekk, gummimatter, metalic  osv?
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

X-Trail

Denne prisen er uten vinterdekk, metallic og eventuelle lokale frakt og klargjøringstillegg.
Stolt eier av ELise♡

krl

Da har jeg faktisk funnet en forhandler som er villig til å selge Visia for 210.000 med vinterhjul og gummimatter. Hvor mye koster vinterhjul for Leaf vanligvis?

Gordon Retriever

12.500 eksklusive moms med Nissan-felg på tilbud jeg har sett.
Ca. 9.000 inklusive moms på grei alufelg fra uavhengig dekkforhandler.

Tilbudet du har fått høres ok ut, synes jeg.

bjorn_2390

Sitat fra: krl på torsdag 17. juli 2014, klokken 21:10
Da har jeg faktisk funnet en forhandler som er villig til å selge Visia for 210.000 med vinterhjul og gummimatter. Hvor mye koster vinterhjul for Leaf vanligvis?
Er dette et tilbud du har fått til deg, eller er dette en forhandler du kan avsløre for andre, som vil forhøre seg?  ;)
Blå Euro-Leaf (2012)

Erik N

Litt off-topic, men jeg såg på http://www.tu.no/samferdsel/2014/07/17/kun-en-av-fire-ville-kjopt-elbil-uten-avgiftsfritak at en TMS skulle ca dobles i pris hvis alle avgifter og moms regnes på (plus 400k på billigaste utgaven som koster 460k)

Det står dessverre inget om hvor mye en Leaf skulle kostet hvis incentiverne forsvant, er det noen som vet hvor man regner det ut? Jeg vet det finnes en kalkulator et sted, men finner den ikke..

Skulle vært intressant at vite hvis jeg fortsatt hadde hatt råd og mulighet at kjøpe min Leaf uten alle gratisgaver fra Onkel Stat... :)

Gordon Retriever

Sitat fra: Erik N på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:29
Det står dessverre inget om hvor mye en Leaf skulle kostet hvis incentiverne forsvant, er det noen som vet hvor man regner det ut? Jeg vet det finnes en kalkulator et sted, men finner den ikke..

Her! :)

TB

Sitat fra: Erik N på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:29
Litt off-topic, men jeg såg på http://www.tu.no/samferdsel/2014/07/17/kun-en-av-fire-ville-kjopt-elbil-uten-avgiftsfritak at en TMS skulle ca dobles i pris hvis alle avgifter og moms regnes på (plus 400k på billigaste utgaven som koster 460k)

Dette er eit tenkt reknestykke, så spørsmålet er kva for sats som skulle bli brukt. Grønn Bil har laga ein god oppsummering på dette, der dei har brukt samme reglar som blir brukt for hybrid bilar pr. i dag. Leaf ville koste ca 3600 kr ekstra i avgifter + mva for heile kjøpesummen.

Kjelde:
http://www.gronnbil.no/nyheter/hvor-mye-ville-egentlig-en-tesla-kostet-med-avgifter-article364-239.html

Ved og taste direkte inn i Tollvesenet sin "Kalkulator for import av kjøretøy" som Gordon Retriever har posta link om blir det ca 10 000 kr i avgift + mva. Mva er som alltid 25% av kjøpesummen.

Engangsavgift:
Avgift for egenvekt: 101 044,00
Avgift for motoreffekt: 3 600,00
Avgift for CO2: -94 795,00
Avgift for NOx: 0,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 9 849,00
Bruksfradrag (0%): 0,00
Totalt i engangsavgift: 9 849,00
Vrakpantavgift: 2 400,00
Totalt i avgifter: 62 249,00
Totalpris for dette kjøretøyet inkludert avgifter: 262 249,00
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Gordon Retriever

Sitat fra: bjorn_2390 på torsdag 17. juli 2014, klokken 21:14
Sitat fra: krl på torsdag 17. juli 2014, klokken 21:10
Er dette et tilbud du har fått til deg, eller er dette en forhandler du kan avsløre for andre, som vil forhøre seg?  ;)

Nesten litt uvirkelig: Nissan kjører annonsekampanjer om Leaf fra 199.900, men en forhandler som er villig til å selge en, må man lete etter.

Jeg sa uvirkelig - så veldig seriøst av Nissan er det heller ikke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA