Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dugg i lykter

Startet av Emilsen, fredag 28. mars 2014, klokken 19:09

« forrige - neste »

Emilsen

Dette er en unik mulighet for oss som har Pebble til å kunne kontrollere det samme fra håndleddet som vi kan fra mobilappen. En smule geek, men det fungerer utmerket! ;D http://transportevolved.com/2014/02/26/tesla-model-s-pebble-smartwatch-tesla-awesomeness-on-your-wrist/

Noen egne bilder:
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

schweitzeren

Det er nok til at jeg handler meg en Pebble  ;D

Men må nok vente til jeg for min agent klokke som jeg bestilte i sommer... sier den skal komme om 2 Tesla uker  :o
Kan jo være den kan fikses til at gjøre det samme?

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

krister461

Er positivt overrasket over at man får dette til med en Pebble. Trodde den i hovedsak bare kunne ta i mot informasjon.

Jeg venter også på en Agent som sikkert ikke kommer på noen måneder enda. Håper noen tar seg tid til å lage det samme til den (hvis ikke jeg får tid til å gjøre det selv). :)

Lokführer

Tesla Model S bør bli neste James Bond bil!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Emilsen

Sitat fra: schweitzeren på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:24
Det er nok til at jeg handler meg en Pebble  ;D

Men må nok vente til jeg for min agent klokke som jeg bestilte i sommer... sier den skal komme om 2 Tesla uker  :o
Kan jo være den kan fikses til at gjøre det samme?

/Jesper

Det kan Agent-klokka helt sikkert. Men det er jammen meg ikke sikkert de klarer å ta igjen forspranget til Pebble med det første. Voksent utviklermiljø rundt denne klokka nå :)....og jada, pebble kan sende og motta kommandoer :) Tesla burde komme med bedre autentiseringsmekanisme slik at de kan åpne for flere funksjoner. Bla styring av amper, støtte for push notifications fra bil til APP etc. Mulighetene er mange. Noen flere tanker?

Edit: En funksjon jeg virkelig setter pris på, fungerer idag, er å åpne ladeluka fra klokka! :)
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

Moray

Hvor kjøper man en slik klokke til en fornuftig pris?
S85

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Duzzy

Litt dyrere her, men du slipper frakt og slipper å vente hvis du drar på teknikmagasinet, som finnes på en del kjøpesenter..

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?template_file=product.html&artnr=261346
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

frosken

Versjonen som ligger i Pebble appstore fungerer kun med Android. For iPhone har Thom Mikail S. Berre i facebookgruppen gjort noen endringer som gjør at den fungerer med iOS. Kildekoden finnes her: https://github.com/thoberre/TeslaFTW

Har lagt ut en ferdig kompilert versjon som kan lastes over på klokka (åpne lenken på iPhone, velg "Åpne i Pebble"): http://files.0x90.no/TeslaFTW.pbw

Alternativt kan man laste ned kildekoden fra Github og kompilere selv. Pebbles Cloud SDK feiler, så dette må i så fall gjøres på egen maskin.

19quiz76

Sitat fra: frosken på søndag 03. august 2014, klokken 17:53

Har lagt ut en ferdig kompilert versjon som kan lastes over på klokka (åpne lenken på iPhone, velg "Åpne i Pebble"): http://files.0x90.no/TeslaFTW.pbw

Kult av deg å legge ut denne, men får ikke åpnet den på min iPhone..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

erikg

Skriv inn adressen slik den står (store og små bokstaver) i nettleseren på telefonen.
TMS85 grey met, pano, luft

frosken

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 04. august 2014, klokken 15:29
Kult av deg å legge ut denne, men får ikke åpnet den på min iPhone..
Jeg sier som IT-folk flest: Det funker for meg™ :)

Hva er problemet? Ser i loggen at flere har fått til å laste den ned med iPhone (og én med Galaxy Tab 2 :) ).

19quiz76

Får opp skjermbildet under, men skjer ingenting når jeg trykker "Åpne i Pebble". Ei heller ved å trykke "Åpne i.." og så velger "Pebble"
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

19quiz76

Sitat fra: erikg på mandag 04. august 2014, klokken 16:35
Skriv inn adressen slik den står (store og små bokstaver) i nettleseren på telefonen.

Ah - dette fungerte faktisk! Så kult - har ventet på en iPhone-versjon av denne tilsynelatende glimrende Pebble-appen. Funker fjell nå :)

Takk, Frosken!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA