Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Marstilbud på finansiering av Tesla Model S

Startet av Kvikken, fredag 28. mars 2014, klokken 16:42

« forrige - neste »

offpist

Sitat fra: elvedalen på søndag 23. mars 2014, klokken 15:23
Hei, leste du skal prøve turen til Nordbysenteret, kan anbefale å Lillestrøm (gratis HL) Fetsund-Ørje-Tøckfors , mcdonald har en ny hurtiglader(var gratis) for et pr uker siden. ellers har senteret 4nye semi kontakter typ2  ;D
Selv kjører jeg Hønefoss-Lillestrøm-fet-Ørje-Tøckfors og til bake gratis  :P
God tur elvedalen

Vi prøver denne ruten i kveld.
Starter på Lørenskog med 100%, og målet er å ikke lade før Tøchfors. Dvs vi hurtiglader ved "Töcksfors Handelspark" til 80%, og kjører inn på kjøpesenteret hvor vi lader til 100% med 16A Schuko mens vi handler.

Rapporterer tilbake hvordan det gikk etterpå.
Samboer og guttungen skal være med, så det blir fullastet bil på returen.

Har notert meg både "Statoil på Askim"(8 min omvei) og "Fortum Ørje" som muligheter på veien, så er ikke veldig bekymret. Godt å ha noen retrett muligheter.

Har for øvrig aldri vært i Tøchfors før.. vi har alltid dratt til Nordby på harrytur, med audi``n.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

diax

Ishavsveien på Svinesundparken er nå åpnet. I alle fall den høyre laderen.
Den venstre fikk jeg ikke prøvd da jeg ikke hadde med RFID-brikke. Prøvde med adgangskortet
til jobben men da fikk jeg "Card not authorized". Dra innom i morgen og prøver med
Charge & Drive RFID'en. Poster oppdatering.

offpist

Rapport fra i Töcksfors turen.

Startet på Lørenskog med 100% batteri.
Sol og god temperatur så varmeapparatet var av..

Kom frem til Töcksfors med 22 KM igjen på GOM.
Kjørte omtrent på fartsgrensene, litt over.

Hurtigladet så gratis på Fortum sin hurtiglader rett utenfor MC Donalds. Og tok en matbit der inne da hele familien var sulten. Da vi var ferdige var bilen på 80%, så vi kjørte videre til det nye kjøpesenteret som ligger bare et steinkast unna.

Om man ikke trenger å ha spisepause så går det fint å bare sette igjen bilen på hurtigladeren og gå rett over på kjøpesenteret. Så må man så klart følge med tiden så man går og henter bilen når den er ferdig.

På kjøpesenteret var det etablert 8 stk parkeringsplasser reservert for el-bil med totalt 5 stk 16A Schuko kontakter. Rett ved inngangen, praktisk ;)

Så mens vi handlet ladet vi de siste 20 prosentene der.

Mer info om kjøpesenteret her:
http://www.tocksforshandelspark.com/
Ser ut til at de satser veldig stort, og siste byggefase blir først ferdig til neste år.

Så ikke en eneste annen el-bil der, og det var overaskende lite folk der tatt i betraktning det var en lørdag. Tydelig at dette ikke er så kjent for mange enda.

Med bilen full av mat og brus gikk det helt klart tyngre i oppoverbakkene, så jeg kjørte mer økonomisk hjemover.
Hadde 15 KM igjen på GOM da vi var hjemme. Til og med baksetene var fulle med bæreposer. ;)  Jeg hadde merket av hurtiglader på Lillestrøm i tilfelle vi ikke skulle nå helt hjem, men det trengte vi ikke.

Har sendt inn oppdatering til NObil om bilde av hurtigladestasjon, og info om ladeplasser på kjøpesenter.

Totalt brukte vi 5,5 timer på turen fra vi dro hjemmefra til vi var hjemme igjen.
All lading foregikk mens vi gjorde noe annet, spiste eller handlet. Og det er jo slik vi vil at det skal være.

Når det er sagt så tror jeg ikke samme rute vil gå bra om vinteren.
Da ville vi heller kjørt motorveien (E18), og hurtiglade 15 min på "Fortum Hurtigladestasjon, Nygårdskrysset" begge veier.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

Kvikken

En gledelig og helt nydelig rapport offpist :) Da blir det mange Töcksfors turer på meg fremover :).

EDIT:
Hvilken kabel trenger jeg for å bruke de 16A laderne?

offpist

Sitat fra: glennha på søndag 30. mars 2014, klokken 10:27
Hvilken kabel trenger jeg for å bruke de 16A laderne?

Du kan så klart bruke den originale ladekladden, men da med kun 10A.
Her er den jeg bruker: http://www.evselect.eu/evselect-16a-p-50.html
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

Kvikken

Tenkte på 16A lading ja :).

Da må jeg se å få kjøpt meg en slik kabel, takker.

EDIT:
Forøvrig nesten litt rart at den enorme ladekladden som følger med Leafen ikke innehar muligheten til både 10 og 16A lading.

Sense

Sitat fra: offpist på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:29
Med Fortum betaler man pr minutt, og ladingen er dessuten mest effektiv de første 10-15 minuttene. 

Kan bekrefte at Inspiria ved Sarpsborg er gratis, enn så lenge. Det er Fortum-lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA