Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Marstilbud på finansiering av Tesla Model S

Startet av Kvikken, fredag 28. mars 2014, klokken 16:42

« forrige - neste »

diax

Den står som "Error - out of service" i appen Ladestasjoner.

offpist

Ja, den har status som rød på elbil.no og grønn på ladestasjoner.no..
Merkelig..

Kan tenkes det går an å bruke den med ladekort, kanskje.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

elvedalen

Hei, leste du skal prøve turen til Nordbysenteret, kan anbefale å Lillestrøm (gratis HL) Fetsund-Ørje-Tøckfors , mcdonald har en ny hurtiglader(var gratis) for et pr uker siden. ellers har senteret 4nye semi kontakter typ2  ;D
Selv kjører jeg Hønefoss-Lillestrøm-fet-Ørje-Tøckfors og til bake gratis  :P
God tur elvedalen
Nissan Leaf Tekna 2013.

offpist

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Kvikken

Jeg hadde lignende feil på BNH sin på ski, men når jeg ringte kundeservice klarte de å sette den i gang for meg etter et par forsøk.

Fikk feil på "synkroniserer med bilen", lyste i bilen og på kabelen så spratt den tilbake til hovedmenyen med "transaksjonen feilet" på SMS. Ant. var det da betalingsordningen som sviktet.

Sense

Vi var på Norby for 2 uker siden med omtrent samme reiseavstand.
Fra Hagan (litt vest for Lillestrøm) til Norby. En avstand på 172 km x 2=344 km.
Når vi ankom Norby var alle ladepunktene ute av drift, både i den vestlige og østlige garasjeanlegget. Mange frustrerte bilister med ladeproblemer som ikke visste hva de skulle gjøre. Senterets vaktmestere ble gjort oppmerksomme på problemet, men ingenting skjedde den tiden vi stod der.

Vi ladet nesten fullt hjemmefra med 458 km rekkevidde. Når vi kom hjem hadde vi igjen 64 km til overs uten noe lading. En tap utover avstand som tilsvarer ca 15 % med motorveikjøring på vinterdekk i 115-120, men ikke kø.

Nå kan vel ikke Transnova setter krav til driftsikkerhet overfor Norby og deres leverandør, siden de formodentlig er svenske. Men hvis Norby ønsker seg handlende elbilister, så må dette fungere på et bedre nivå.
Ellers må alle kjøpe seg Tesla.

svingen

Sitat fra: Sense på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:23
Vi var på Norby for 2 uker siden med omtrent samme reiseavstand.
Fra Hagan (litt vest for Lillestrøm) til Norby. En avstand på 172 km x 2=344 km.
Når vi ankom Norby var alle ladepunktene ute av drift, både i den vestlige og østlige garasjeanlegget. Mange frustrerte bilister med ladeproblemer som ikke visste hva de skulle gjøre. Senterets vaktmestere ble gjort oppmerksomme på problemet, men ingenting skjedde den tiden vi stod der.

Vi ladet nesten fullt hjemmefra med 458 km rekkevidde. Når vi kom hjem hadde vi igjen 64 km til overs uten noe lading. En tap utover avstand som tilsvarer ca 15 % med motorveikjøring på vinterdekk i 115-120, men ikke kø.

Nå kan vel ikke Transnova setter krav til driftsikkerhet overfor Norby og deres leverandør, siden de formodentlig er svenske. Men hvis Norby ønsker seg handlende elbilister, så må dette fungere på et bedre nivå.
Ellers må alle kjøpe seg Tesla.


Hadde tenkt og reise på en harry tur med IOn min og har jobbet med og overtale sjefen til att vi kjører dem og ikke bensinbilen,er rimlig glad jeg ikke kjørte den gangen her,kan se får meg hvordan stemingen hadde vært den dagen....utrolig dårlige greier det her må jo virke
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kvikken

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke bestilte en Tesla i 2009.

offpist

#23
Er veldig mange ladestasjoner mellom Oslo og Nordby.
Så det kan være lurt å legge inn noen flere stopp enn nødvendig for å nå frem og tilbake.
Med Fortum betaler man pr minutt, og ladingen er dessuten mest effektiv de første 10-15 minuttene. 

Ser jeg starter ofte på 105A+ men etter kvarter så er man gjerne nede i 60A.
Så, to ladestopp på 15 min kan være mer lønnsomt enn 1 stopp på 30 min.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

diax

Både Fortum Charge & Drive (Chademo) i Sarpsborg og Brennes Auto (Chademo) i Sarpsborg er ute av drift. (pr. 24/3-14)
Ishavsveien på Svinesundparken er heller ikke åpnet enda ref. krav fra Transnova. (pr. 24/3-14)

De gratis 22kW type2 laderne på Inspiria fungerer fint.

offpist

Du kan være sikker på at Ishavsveien venter helt til 31. mars med å åpne stasjonene gratis.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

diax

Sitat fra: offpist på tirsdag 25. mars 2014, klokken 11:08
Du kan være sikker på at Ishavsveien venter helt til 31. mars med å åpne stasjonene gratis.

Ja det er det nok lite tvil om.

Kvikken


offpist

Du må lese brevet om du ikke har gjort det allerede.
http://www.transnova.no/wp-content/uploads/2014/03/Brev-til-hurtigladeoperatører.pdf

Lite trolig de får på plass betalingsløsning for "drop inn" før 31. mars, og da må de åpne de for gratis tilgang frem til det er på plass.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

timingbeltkiller

Vi må regne med hurtigladning i relativ nær framtid blir kommersiell med priser per ladet km range omtrent som prisen per km for tanket diesel = 50-100 øre per km.

Mange som regelmessig har langturer, er sannsynligvis best tjent med en Tesla eller med en kortkjørings-elbil + å beholde fossilbilen de allerede har, til langkjøringene.
De ferreste vil gjøre det til en vane å kjøre noen hundre km med Leaf & CO:

1,5 times kjøring hjemmefra +
30 minutt hurtiglading +
1 times kjøring +
30 min hurtiglading +
1 times kjøring
osv
osv

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA