Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Mippen, torsdag 27. mars 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: Bobbulf på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:12
Sitat fra: Mippen på onsdag 19. mars 2014, klokken 11:13
Ok, jeg kan ikke finne noe selv. Har ikke instruksjonsbok til bilen. Noe prosedyre der på bytte av lys i tåkelys foran? Har ringt litt og fikk tilbud på 1300 for en ny lykt nå og et noen hundrelapper ekstra for montering. Betaler litt mer enn første tilbudet jeg fikk, men da er montering med i prisen. Viser at det lønner seg å sjekke flere steder. Et par telefoner og jeg har spart over 1000kr. Kan eventuelt også bestille delen på nett billigere hvis jeg finner og få den montert. Da blir det enda billigere. Litt kjipt når lykt på en Bil som er bare et par mnd gammel ryker.
Her er diverse lykt-info for eldre Leaf.  :)  Er vel sikkert mye som er likt på nye modellen.

Takk :)

Sitat fra: cra på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:37
Surt med slike ting på såpass ny bil.  :(

I følge instruksjonene i PDF'en lenger oppe ser det ut til at det kan være overkommelig om man ikke bare har tommeltotter. :)

I følge verkstedet var det vist kommet noen ekstra deksel og beskyttelse i fronten som måtte av for å komme til lysene.

Fremtiden er elektrisk.

TorC

Bytt til LED så slipper du iallefall faren for spennings-sprekk... Og du sparer noen watt...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Mippen

Har lurt på det. Ser penere ut enn vanlig gule lys. Er det godkjent og hva koster slike led pærer til leaf?
Fremtiden er elektrisk.

Lynet

Alle pærer skal være E-merket, og du finner neppe LED pærer som passer i sokkelen som er E-merket.........
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

knutgrr

Fråga!
I forsikringspapirene heter det jo "glasskade" og ikke "frontruteskade".
Går ikke glasset foran lykten under denne bestemmelsen da?
Glass er glass? No?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Mippen

I mine papirer er det spesifisert at det gjelder ruter.
Fremtiden er elektrisk.

Kvikken

Er det ikke slik at Leafen ikke blir EU-godkjent om man har byttet til LED i grøftelysene?

2mash

Sitat fra: glennha på søndag 23. mars 2014, klokken 19:27
Er det ikke slik at Leafen ikke blir EU-godkjent om man har byttet til LED i grøftelysene?
Jeg fikk godkjent Avensisen i januar med kina-ledi park og grøftelys, så jeg tror ikke man skal bekymre seg for mye..
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

offpist

Jeg hadde min Audi på EU kontroll sist uke med LED i grøftlysene, gikk rett igjennom.
Gjelder bare å bruke en lys intensitet og farge som ikke skiller seg ut for mye.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Lynet

jaja, at en sløv kontrollør slipper gjennom biler med feil pærer betyr ikke at det er lovlig....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA