Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Mippen, torsdag 27. mars 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

Electrix

Jeg vil tippe at lyset har vært på over tid og glasset varmt og så har det plutselig fått en vannsprut med kaldt vann og glasset har sprukket. Kjenner andre som har opplevd det samme på andre biler og da har det blitt gitt som forklaring.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Mippen

Da er det vel en reklamsjon? Jeg bor tross alt i nærheten av Bergen og det regner ikke akkurat lite her. Hvis lyktene ikke tåler å få litt vann på seg når det regner mesteparten av året er det ikke bra.
Fremtiden er elektrisk.

Balrog

Jeg ville gjettet på steinsprut. Disse lysene fungerer kun som markeringslys, så jeg tror jeg hadde gitt f@3n i å bytte dette for flere tusenlapper. Mulig det oppdages på en EU-kontroll, men i daglig bruk er dette helt uvesentlig.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Mippen

Sitat fra: Electrix på onsdag 19. mars 2014, klokken 18:05
Jeg vil tippe at lyset har vært på over tid og glasset varmt og så har det plutselig fått en vannsprut med kaldt vann og glasset har sprukket. Kjenner andre som har opplevd det samme på andre biler og da har det blitt gitt som forklaring.

Hva ble gjort med de lyktene? Gikk det på reklamasjon, garanti?
Fremtiden er elektrisk.

Bobbulf

Sitat fra: Mippen på onsdag 19. mars 2014, klokken 11:13
Ok, jeg kan ikke finne noe selv. Har ikke instruksjonsbok til bilen. Noe prosedyre der på bytte av lys i tåkelys foran? Har ringt litt og fikk tilbud på 1300 for en ny lykt nå og et noen hundrelapper ekstra for montering. Betaler litt mer enn første tilbudet jeg fikk, men da er montering med i prisen. Viser at det lønner seg å sjekke flere steder. Et par telefoner og jeg har spart over 1000kr. Kan eventuelt også bestille delen på nett billigere hvis jeg finner og få den montert. Da blir det enda billigere. Litt kjipt når lykt på en Bil som er bare et par mnd gammel ryker.
Her er diverse lykt-info for eldre Leaf.  :)  Er vel sikkert mye som er likt på nye modellen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Electrix

Sitat fra: Mippen på torsdag 20. mars 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Electrix på onsdag 19. mars 2014, klokken 18:05
Jeg vil tippe at lyset har vært på over tid og glasset varmt og så har det plutselig fått en vannsprut med kaldt vann og glasset har sprukket. Kjenner andre som har opplevd det samme på andre biler og da har det blitt gitt som forklaring.

Hva ble gjort med de lyktene? Gikk det på reklamasjon, garanti?
Jeg husker ikke helt siden det er mange år siden og det gjaldt ikke min bil, men tror ikke det ble dekket av garanti. Tror også det var ettermontert av eier.

For ordens skyld, problemet for glasset er isåfall hurtige endringer I temparatur, å ha lyset på I rengvær er ikke noe problem da det får jevn kjøling av regnet. Samme problemet kan man få med bremseskiver også.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

BE

Jeg syns det ligner veldig på en steinsprutskade, er det ikke et hakk i glasset her da?

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Knotten


Ser for meg følgende scenario:
Bilen står parkert med DLR påslått en stund på et lunt sted (fergekø?), da kan nok glasset bli ganske varmt, ettersom DLR pæren sitter like ved glasset. Så passerer en bil gjennom vanndammen like ved og sender en kaskade av iskaldt vann på det kalde glasset..
Jeg må skynde meg å montere de nye LED pærene jeg kjøpte på ebay.. 8)

Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Snakket med Nissan. Det var ikke noe de dekket av garantien. Kommer nok til å fikse det uansett. Liker ikke å ha skader på en så ny bil.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: BE på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:38
Jeg syns det ligner veldig på en steinsprutskade, er det ikke et hakk i glasset her da?
?
Hvor, kan du merke det med en runding? Kan godt være steinsprut men kjenner ikke noe når jeg kjenner på glasset. Bilen var også våt når bildet ble tatt.
Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Off topic:

For noen år siden var vi i full gang med å grille da den Bergenske himmel sendte et plutselig, kraftig regnskyll over oss. Glasset i gassgrillen ikke bare sprakk, men gikk i tusen knas.
Jeg ringte Landmark og sa det som det var, for å spørre om de solgte glasset som reservedel.

Noen dager senere kom glasset i posten - gratis..  ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Der snakker vi god kundeservice. :)
Fremtiden er elektrisk.

BE

Sitat fra: Mippen på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:42
Sitat fra: BE på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:38
Jeg syns det ligner veldig på en steinsprutskade, er det ikke et hakk i glasset her da?
?
Hvor, kan du merke det med en runding? Kan godt være steinsprut men kjenner ikke noe når jeg kjenner på glasset. Bilen var også våt når bildet ble tatt.
Jeg vet ikke annet enn det jeg ser på bildet, og det ligner på en steinsprutskade rett ved siden av krysningspunktet på sprekkene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

Surt med slike ting på såpass ny bil.  :(

I følge instruksjonene i PDF'en lenger oppe ser det ut til at det kan være overkommelig om man ikke bare har tommeltotter. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mippen

Ok, skal sjekke. Uansett er det ikke noe Nissan ville ta på sin kappe om det skyldes at glasse sprekker på grunn av varme eller andre ting. Skjønner egentlig det. Er vanskelig å bevise hva som har hendt. Det er kanskje noen verksteder som hadde vært snill og tatt jobben uten å ta seg betalt for å ta vare på kunder og skape godt rykte. Ikke alle som gjør det i dag dessverre...

Sier ikke at jeg forventer at de skal ta på seg noe slikt, men det er en bra gest for å få og holde på kunder.  ;)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA