Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Mippen, torsdag 27. mars 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

Mippen

Oppdaget når jeg holdt på å jobbe utenfor at ene lykten på leafen min var sprukket. Den som bare er noen mnd gammel. Hva gjør jeg nå da? Forsøkte å se på glasset om det var noen hakk som kunne forklare at den har sprukket. Kunne ikke finne noe. Kan jo være steinsprut, men kunne ikke se noe i glasset som kunne tyde på det.
Fremtiden er elektrisk.

knutgrr

Glasskade - går som oftest på forsikring uten tap av bonus. Hvis du har Nissan Enter Safety er det heller ingen egenandel.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Mippen

Går ikke glass skade på ruter da? Hvis det går på lykter også så er det jo ok, men jeg er litt usikker der?
Fremtiden er elektrisk.

Balrog

Ikke noe problem dette. Nissan tar 5.870,- + mva og montering (ca. 1,5 time a 1.600 kr + mva) for ny lykt. Men det er det verdt, for da vet du at garantien er i orden. Dessuten må de ha til å betale lønn og lokaler og sånt. Jeg betaler i hvertfall slikt med glede.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Mippen

Sitat fra: Balrog på onsdag 19. mars 2014, klokken 00:47
Ikke noe problem dette. Nissan tar 5.870,- + mva og montering (ca. 1,5 time a 1.600 kr + mva) for ny lykt. Men det er det verdt, for da vet du at garantien er i orden. Dessuten må de ha til å betale lønn og lokaler og sånt. Jeg betaler i hvertfall slikt med glede.

Flott  8)

Er det noen som har byttet lyspære på Leaf i grøftelysene? Er det lett å få de ut selv, eller må du av med frontfangeren? Hvis det er en grei jobb så er det kjappere å fikse det selv enn å bestille time, levere og hente bil på verksted. Eventuelt kan jeg få det fikset på neste service.

Er det andre som har opplevd at glasset har sprukket i lykten? Kan det ha vært en svakhet slik at glasset har sprukket av seg selv?
Fremtiden er elektrisk.

BE

Dette er det eneste riktige svaret.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mippen

Sitat fra: BE på onsdag 19. mars 2014, klokken 07:12

Har en følelse av at dette dreier seg om innleggene mine angående servicepriser i en annen tråd. Dette har imidlertid ikke noe med service å gjøre.  Håper derfor noen kan gi meg et godt svar.
Fremtiden er elektrisk.

FrodeK

Sitat fra: Mippen på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:04

Enig med Balrog her. Tatt i betraktning at du får jobben gjort av folk med spesialkompetanse på Leaf og som ikke minst har investert i kostbart spesialutstyr for skifte av lykteglass og pærer er 6000 kroner noe nær gibortpris. Ville definitivt betalt med et stort smil.

Mippen

Det koste faktisk 1600kr inkudert moms for ny lykt. ;) Men kan noen svare meg på om det er lett å bytte lykt selv? Ikke vits å levere inn bilen for en liten lykt hvis man kan gjøre det selv. Bruker mer tid på å levere bilen og hente den enn selve jobben tar.
Fremtiden er elektrisk.

cra

I følge teksten på http://www.carid.com/nissan-leaf-fog-lights/ skal det være relativt enkelt å bytte dem ut:  If you are somewhat familiar with auto repairs, installation of the brand-new fog lights will be very easy.

Jeg finner imidlertid ingen instruksjoner der, og forsåvidt ingen konkrete tåkelysprodukter, så det kan selvsagt tenkes at det er en generisk tekst.

Tilsvarende operasjon for Juke: https://acrobat.com/app.html#d=Y-5ddi8EQIoHKNKPN7ZIPw
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mippen

Ok, jeg kan ikke finne noe selv. Har ikke instruksjonsbok til bilen. Noe prosedyre der på bytte av lys i tåkelys foran? Har ringt litt og fikk tilbud på 1300 for en ny lykt nå og et noen hundrelapper ekstra for montering. Betaler litt mer enn første tilbudet jeg fikk, men da er montering med i prisen. Viser at det lønner seg å sjekke flere steder. Et par telefoner og jeg har spart over 1000kr. Kan eventuelt også bestille delen på nett billigere hvis jeg finner og få den montert. Da blir det enda billigere. Litt kjipt når lykt på en Bil som er bare et par mnd gammel ryker.
Fremtiden er elektrisk.

TorC

Sitat fra: Mippen på onsdag 19. mars 2014, klokken 11:13
Ok, jeg kan ikke finne noe selv. Har ikke instruksjonsbok til bilen. Noe prosedyre der på bytte av lys i tåkelys foran? Har ringt litt og fikk tilbud på 1300 for en ny lykt nå og et noen hundrelapper ekstra for montering. Betaler litt mer enn første tilbudet jeg fikk, men da er montering med i prisen. Viser at det lønner seg å sjekke flere steder. Et par telefoner og jeg har spart over 1000kr. Kan eventuelt også bestille delen på nett billigere hvis jeg finner og få den montert. Da blir det enda billigere. Litt kjipt når lykt på en Bil som er bare et par mnd gammel ryker.

Hvorfor prøver du deg ikke på å få dette på garantien?

På 2011 Leaf er det veldig enkelt, men du bør ha bilen på bukk (eller i det minste en halvmeter opp i lufta. Ta av hele den fremre underplaten så kommer du rett på lyktene. På 2012 og utover er det en ekstra plate du må ta av for å komme til skikkelig.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Mippen

Skal prøve å få det på garantien, men undersøkte hva det koster tilfellet jeg ikke får det dekket. Jeg syns egentlig det er rart at glasset har sprukket for det er ikke tegn til skade på glasset utenom en sprekk. Ser nesten ut som det har skjedd fra innsiden. Skal ta meg en tur innom Nissan og vise bilen slik at vi kan diskutere litt. Hvis det er på grunn av en steinsprut må jeg bare ta det på meg selv.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Hva tror dere denne skaden kommer av?
Fremtiden er elektrisk.

MindViruz

Sitat fra: FrodeK på onsdag 19. mars 2014, klokken 09:48
Sitat fra: Mippen på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:04

Enig med Balrog her. Tatt i betraktning at du får jobben gjort av folk med spesialkompetanse på Leaf og som ikke minst har investert i kostbart spesialutstyr for skifte av lykteglass og pærer er 6000 kroner noe nær gibortpris. Ville definitivt betalt med et stort smil.

... jeg må nesten se bilde av dere som skriver dette, rett etter at det ble skrevet. Bare for å se om dere ler eller er alvorlig...

Kjøp lykten på e-bay om du finner og spør en venn om hjelp. Evt. ring til nærmeste ikke aut. nissan forhandler og hør om de kan bytte denne for deg...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA