Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel?

Startet av nebbulk, torsdag 27. mars 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

Mons

Planlegger selv en tur via Hirtshals ned til Düsseldorf i påsken. I Danmark er ladekort fra Clever tingen, i Tyskland er RWE de beste. Begge deler er type 2. Sistnevnte har ikke et åpent tilbud for turister, men kan sende deg en kode til bruk gjennom deres iPhone app dersom du sender de en epost. Ellers er det lov å håpe på supercharger. Det kommer en ved Hannover i Tyskland, i følge det tyske Teslaforumet.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

nebbulk

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

No247

Tur til Berlin med Tesla avlyst - satser på Supercharger / turisttilbud neste sommer.

Tar ikke sjansen på å stå ladefast i ferien.

Bergen - Oslo - DFDS til København - Randers (1 uke) - Gedser - Rostock - Berlin - retur via Sverige.

Danmark og Clever er ingen problem, men Tyskland virker ikke fullt så enkelt!

Sendte mail til RWE og spurte om mulighet for å kjøpe lading som turist. Fikk svar som nedenfor. Ikke så aktuelt å binde seg for ett år, når behovet er en drøy uke. Ser at andre har mer "hell" med RWE men jeg velger å kjøre alternativt, selv om det smerter.......

"
Dear Mr. .........,

thank you for your E-Mail and your interest in RWE E-Mobility.

For Tesla Model S it currently only is possible to use our RWE charging stations by signing our ePower Basic Contract. There also is a way to charge by SMS but so far, Tesla car's are not able to use this function. Tesla is already working on a solution for this problem.
Enclosed we are sending you a copy of the contract. This contract exists in German only. With this contract, you can only use our charging stations in Germany.
This contract is for at least one year and needs to be canceled with a one month notice prior to the final date if you don't want it to continue.
You get the contract ID when you send the signed contract back to us.
Please bring your cable with you.

For the charging stations outside Germany, you need to contact the corresponding provider.

If you have any further questions, please don't hesitate to contact us.
 
Yours sincerely.

RWE Effizienz GmbH

Postfach 1616, 50306 Bruehl

Telefon: 0800 88 88 862* (Mo-Fr 7-20 Uhr, Sa 8-14 Uhr)
Telefax: 0800 5888684*
* kostenfreier Service
"
P85+ | Black | Pano | 21'' Grey | Black int | Carbonfibre | Twin charger | Tech package | Park assist | Winter | Sound | Smart Air | Light | Parcel shelf | Security package

P2439 | 17413 (solgt)
Model X P90D

Bjørn

Kjørte denne ruten selv i mai.. går helt fint!  særlig nå når det er enda flere sc..! jeg dro litt lenger, til bergstadgaten v "Ørneredet" eneste adapter jeg trengte var 32-16A 400V og det som gir muligheter for å trekke 16A fra schuko..! + skjøteledning både for 400V og enfas!
ser du skal forbi "Rasthaus Hollenstedt".. lå over ei natt der. dem har 400V til pappressa si i bakgården men kun 16A. ellers grei mat og ok rom. :)

mj

Jeg skal til Berlin i slutten av Juli. Etter lading på SC i Danmark skal det ikke være noe problem å komme seg til Flensburg. Der er det 2 stk parkeringsplasser med flere 22kwh type 2 som er gratis å bruke etter det jeg har funnet ut. Videre herfra skulle det gå greit til Parchim hvor det og er type 2 lademuligheter. Her ser det og ut til å være gratis foreløpig. Eller er det noen som har erfaring med at disse plassene ikke fungerer ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Kallisman

Husker ikke om jeg har nevnt det før, men 7 things My Basic Hotel i Bremen tilbyr 22kw type 2. Må aktiveres med kort man kan låne i resepsjonen. Lading og parkering var gratis da jeg overnattet der i vår. De finnes ikke på de vanlige bookingsidene, men man kan booke på hotellets hjemmesider. http://www.7things-hotel.de/en/home.html
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Chlangum

Sitat fra: Kallisman på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:13
Husker ikke om jeg har nevnt det før, men 7 things My Basic Hotel i Bremen tilbyr 22kw type 2. Må aktiveres med kort man kan låne i resepsjonen. Lading og parkering var gratis da jeg overnattet der i vår. De finnes ikke på de vanlige bookingsidene, men man kan booke på hotellets hjemmesider. http://www.7things-hotel.de/en/home.html

Det er vel ingen som har funne et slikt kjekke hotell et sted i Hamburg. Jeg tenkte å ta en pitstop der mellom Superladerene i Middelfart og Lutterberg på min vei ned til Lindau for å kjøre Alpenstraße i sommer?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Bjørn

Sitat fra: Chlangum på tirsdag 24. juni 2014, klokken 20:57
Sitat fra: Kallisman på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:13
Husker ikke om jeg har nevnt det før, men 7 things My Basic Hotel i Bremen tilbyr 22kw type 2. Må aktiveres med kort man kan låne i resepsjonen. Lading og parkering var gratis da jeg overnattet der i vår. De finnes ikke på de vanlige bookingsidene, men man kan booke på hotellets hjemmesider. http://www.7things-hotel.de/en/home.html

Det er vel ingen som har funne et slikt kjekke hotell et sted i Hamburg. Jeg tenkte å ta en pitstop der mellom Superladerene i Middelfart og Lutterberg på min vei ned til Lindau for å kjøre Alpenstraße i sommer?

i "Rasthaus Hollenstedt".. ligger ca 20km utfor Hamburg! lå over ei natt der. dem har 400V til pappressa si i bakgården men kun 16A. ellers grei mat og ok rom. :)
Gammer'n som driver plassen har litt vanskelig for engelsken.. men så snart han greide å forstå hva i guds navn jeg ville bortpå pappressa hans m den flotte bilen, så stråle han opp og det var bare å lade..! :P

http://www.booking.com/hotel/de/raststatte-hollenstedt.html?aid=365811

sturle

Sitat fra: No247 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 00:24
Tur til Berlin med Tesla avlyst - satser på Supercharger / turisttilbud neste sommer.
[...]
Danmark og Clever er ingen problem, men Tyskland virker ikke fullt så enkelt!
Sjekk ladenetz.de.  Dei har ladekort for 7 dagar (20 €), 30 dagar (50 €) og 365 dagar (180 €).  Då kan du lade so mykje du vil på ladestasjonane til ladenetz.de + partnarar + roaming-partnarar utan at det kostar noko ekstra.  Blant roaming-partnarane er Vattenfall, som har mange ladestasjonar i Berlin og Hamburg.  (Dei står ikkje på kartet til ladenetz.de; eg oppdaga det tilfeldig på lemnet.org.)

Har sjølv tenkt meg til Berlin ein månad i sommar (har hytte der, men kan ikkje parkere innan rekkjevidde for straum), og tenkte å satse på 30T-kortet.  Ikkje perfekt, og eg skulle gjerne hatt tilgong til ladestasjonane til RWE i tillegg, men vi reknar med å vere berga gjennom ferien med det kortet.

Men, ja.  Litt skummelt å reise på ferie heilt til Berlin med ein ei veke gammal Model S utan å vere 100% sikker på at eg har ein praktisk måte å lade på.  Tek med ein ekstra lang skøyteleidning, type2-kabel og raudt og blått adapter.  Treng eg meir då?

Leif1

En overgang fra 16A (rødadapteret ditt) til 32A rød kan være kjekk å ha.
Koster ikke stort heller. Kirkebø hjelper deg. Han har sikkert noen triks i Ludo å
komme med også.
Til hjemlige trakter og muligens også noe utenlands er overgang fra 32A enfase på blåadapteret til trefase 32A obligatorisk. Enfase eksisterer omtrent ikke i praksis på denne typen kontakt.


Konvertitt fra S til X

jkirkebo

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 23:37
En overgang fra 16A (rødadapteret ditt) til 32A rød kan være kjekk å ha.
Koster ikke stort heller. Kirkebø hjelper deg. Han har sikkert noen triks i Ludo å
komme med også.
Til hjemlige trakter og muligens også noe utenlands er overgang fra 32A enfase på blåadapteret til trefase 32A obligatorisk. Enfase eksisterer omtrent ikke i praksis på denne typen kontakt.

Blå 3-fase eksisterer ikke utenlands, så sant man ikke skal på ferie til Albania ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Car-El

Han skrev no "til hjemmelige trakter og muligens".  Albania er meget muligens i utlandet. No e ikke æ verdensmester i geografi, men æ mene æ har rett.

Og man kan være så uheldig at man i mindre områder kan finne IT- og TT-nett. Samme som at det er områder i Norge som har TT-nett, har jeg lest.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sturle

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 23:37
En overgang fra 16A (rødadapteret ditt) til 32A rød kan være kjekk å ha.
Koster ikke stort heller. Kirkebø hjelper deg.
Eg bør nok handle lokalt, for eg reiser på søndag.  Får ta ein tur innom dei lokale elektrosjappene og sjå kva dei har å lage overgangar av.  Fann ingen 32A raudkontakt på nettsidene til Clas Ohlson, Biltema eller Mekk.  Det er sikkert enklare å finne slikt i Tyskland.

Sitat
Til hjemlige trakter og muligens også noe utenlands er overgang fra 32A enfase på blåadapteret til trefase 32A obligatorisk. Enfase eksisterer omtrent ikke i praksis på denne typen kontakt.
Ja, det har eg funne ut.  Måtte lade litt på flyklubben i går pga litt innkøyringsproblem med lading heime (lang historie som ikkje høver i denne tråden), og tenkte at det var eit fint høve til å teste det blå adapteret før ferien, men det passa ikkje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA