Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 9 eller 10 streker ved 80% lading?

Startet av Kvikken, onsdag 26. mars 2014, klokken 16:07

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Hadde vært kult hvis Ishavskraft nå kunne dra en kanin opp av hatten, og fortalt om nye eiere med ny giv.....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 20. mars 2014, klokken 14:07
Så den er fremdeles i drift :) Den står ikke nevnt på Ishavskraft sine sider, men ligger inne hos ladestasjoner.no som helt åpen.

Lillehammer var i drift sist jeg ladet på SCen der ihvertfall. Det var for en måned siden. Har aldri sett noen lade der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hans Håvard Kvisle

Lillehammer er åpen fordi det er Siemensladere de ikke klarer å stenge. Dette er ladestasjonen som derfor forsvant
http://elbil.no/elbiler/1102-hurtigladestasjonen-som-forsvant
og kom tilbake.

Bare så det er sagt, ingen har "sytet" på elbilforumet, tror heller ikke Thomas mener det. Innspillene deres er verdifulle og får ting til å skje. Så respektert er den vanlige elbilist når vi er saklige.
St.Hanshaugen

Jorgensen

Sitat fra: offpist på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:02
Angående stasjonen på Hønefoss, jeg sendte en mail til Ishavsveien for en uke siden og lurte på om den er "i rute" til å bli ferdig i april 2014.

Men, spørsmålet forble ubesvart.

For meg er den viktig, da jeg ofte er oppover der i helgene.

Jeg har lurt på det samme og har fått svar fra Ishavsveien på mail:
Foreløpig forventes fase 2 å ferdigstilles til sommeren 2014. Oppdateringer vil komme på Ishavsveien.no.

Vennlig hilsen
Ishavsveien



Så det virker ut som om de ligger etter planen...
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

offpist

Ja, jeg fikk samme copy/paste svaret nå.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Herwitz

Det som er så synd er at Ishavsveien har fått tildelt støtte til en del hurtigladere langs E-18 som er viktige for oss med Combokontakter. Utsikten til sommerturer fra Oslo ned mot Sørlandet ser nå ut til å være ganske dystre. >:(
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

sven erik

Sitat fra: Herwitz på fredag 21. mars 2014, klokken 20:16
Det som er så synd er at Ishavsveien har fått tildelt støtte til en del hurtigladere langs E-18 som er viktige for oss med Combokontakter. Utsikten til sommerturer fra Oslo ned mot Sørlandet ser nå ut til å være ganske dystre. >:(
disse kommer jo nokk både i tønsberg  og larvik  før sommeren på kjøpesentrene der + grønn kontakt bytter nokk i arendal  så da går det nokk bedre



Leon

Fra Ishavsveien sine sider:

22 mai 2014:

Det er nå mulig å betale med både SMS og App for drop-in ladinger på Ishavsveien. Se oppslag på den enkelte lader.

App: kr 100. SMS kr 120. Fri ladetid og antall kW.

NB! Ishavsveien har per dags dato kun et tilbud til CHAdeMO og 43kW AC kompatible biler (Japanske elbiler som Leaf, iMiev, C-Zero, iOn, og Franske elbiler som Zoe). Vi jobber for å etablere ladere som kan tjene alle elbiler. Dette vil komme på plass sommeren 2014 når vi utvider og oppgraderer vårt ladenettverk.

------------------------

Finner ikke noe mer info om app'en. Finner heller ikke noen app å laste ned hverken for Android eller iOS.

Så gjenstår det å se om det fungerer!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

svingen

Sitat fra: Leon på søndag 25. mai 2014, klokken 13:50
Fra Ishavsveien sine sider:

22 mai 2014:

Det er nå mulig å betale med både SMS og App for drop-in ladinger på Ishavsveien. Se oppslag på den enkelte lader.

App: kr 100. SMS kr 120. Fri ladetid og antall kW.

NB! Ishavsveien har per dags dato kun et tilbud til CHAdeMO og 43kW AC kompatible biler (Japanske elbiler som Leaf, iMiev, C-Zero, iOn, og Franske elbiler som Zoe). Vi jobber for å etablere ladere som kan tjene alle elbiler. Dette vil komme på plass sommeren 2014 når vi utvider og oppgraderer vårt ladenettverk.

------------------------

Finner ikke noe mer info om app'en. Finner heller ikke noen app å laste ned hverken for Android eller iOS.

Så gjenstår det å se om det fungerer!


tja det er vel ikke så farlig får dem,da den legger ut noe slik info og skriver noe greier på de få laderen dem har så slipper dem og måtte betale tilbake penger til transnova,dem kommer nok ikke til og kreve det,hvis det ikke fungerer og skylder på teknisk svikt osv,så får dem sikkert 1 mnd utsettelse og få ordet det i menst......hilsen en som er rimlig oppgitt over hele Ishavsveien
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

 Stemmer, du får trøste deg med  att på min ion er bare ca 14 kw så her blir vel fort 10 kr kw i praksis... er vel en grunn til mange enda har en gammel bil til langtur får jo litt bensin får 120 kr :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kvikken

#57
Da har vi begynt å komme noen vei med betalingsfunksjonalitet, nå gjenstår bare en fornuftig prismodell som går på kW man fyller og ikke denne tullete prismodellen som eksisterer nå. Gi oss betaling per kW med en viss % påslag for å ha inntjening til drift og flere vil begynne å bruke dere jevnlig.

Apparatene registerer allerede hvor mange kW man fyller og ingen skal si at de ikke klarer å få til en modell som tar betalt for det du fyller.

Fortsetter det slik vurderer jeg om neste bil kommer tidligere enn planlagt og da blir en plugin-hybrid eller en fuelcell bil.

emil

Ser jo at de nå har tatt bort muligheten for forhåndsbetalte ladinger via klippekort, så hvis man har telefonabonnement fra jobb og telefon som ikke støtter appen er man egentlig like langt...

Lars C. Krogenæs

50,- hadde vært en grei pris, med maks tid på 30 minutter.
100,- er jo fantastisk dyrt og viser bare at Ishavs-ulvene egentlig ikke er interessert i at noen bruker laderne, men innfører dette for å vinne tid i forhold til transnova.

Hvis man først lader hos Ishavs-ulvene blir man sikkert stående til tanken er helt full.

Nå er det lite trolig at man vil oppleve at andre ønsker å bruke disse laderne til denne prisen, men hvis man kommer på en lader og den er oppptatt er det jo et mareritt å vente på at Leafen forran deg skal lade opp de siste 10%, mens du må vente for å få hurtigladet.

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA