Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladefart vs kjørefart, hva er raskest?

Startet av MrG, onsdag 26. mars 2014, klokken 15:05

« forrige - neste »

MrG

Er det noen som vet om dagstur tur/retur Oslo(Lørenskog) Gaustatoppen er mulig å gjennomføre?
Finnes det noe type2 ladere på veien..
Driver og ser etter dagstur - topptur destinasjoner som er mulig å gjennomføre med Tesla :)

mvh
Thomas

jorkus

Jeg har hytte i Tuddal nedenfor Gaustatoppen, og det går ganske mye strøm fra Sauland og oppover så jeg vil vel tro at du kan få problemer med å kjøre t/r på en lading... Jeg vet at innehaveren på Tuddal høyfjellshotell har en Model S, og at han har lagt opp ladestrøm, men er usikker på om han har 400V. Du kan jo ta en telefon for å sjekke hva han har, og om det er mulig å lade litt der. Der er det mulig å få seg en matbit mens dere venter  :) Du vil bruke ganske lite strøm ned fra fjellet og fram til Notodden.
Jeg har 16A 400V på min hytte, men den ligger ca 10 minutter fra hovedveien.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

arnehelge

Det er ikkeno problem :) 18-19 mil fra Oslo.
Jeg har hytte på fjellet i Tuddal, og var på Gaustatoppen i høst. 16 mil for meg fra Nøtterøy. Til Stavsro der du parkerer bruker du endel mer en halvparten av batteriets kapasitet. Men når jeg var på toppen i høst (ca 0 grader) hadde jeg fortsatt like mye kapasitet når jeg kom til Notodden på vei tilbake. 6 mil i rest når jeg kom hjem. Du er vel omtrent tom når du er tilbake i Oslo tenker jeg.  Morsomt å se på regenereringen. Rest på batteriet øker med 5 km av gangen :-).
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Haa

Topp opp på Liertoppen (Type2)? Da burde det gå ganske så greit...
Når Kvam og Ringebu kommer på plass er jo Rondane ganske greit - dog litt drygt som dagstur-topptur.
TMS 85, Mars 2014, Grønn

Olatho

Trodde et øyeblikk du snakket om topptur til Liertoppen...

Submariner

Jeg kjørte Oslo-Gaustadblikk på fredag. Batteriet var ladet opp til 85%, men jeg hadde kun 10% igjen når jeg var fremme. Dette var i Range Mode. Det skal sies at vi var fire voksne personer i bilen med fullastet bagasjerom og ski på taket.
P85+

Bernt

Hei. Med utgangspunkt i SC på Lillehammer har du store muligheter også inn i Jotunheimen. Tenkte selv å prøve Loftet i Jotunheimen. Det er ca 205km fra Lillehammer. Hvis du får lov å låne litt strøm på Jotunheimen fjellstue mens du går toppen klarer du deg hjem igjen samme dag, men det blir en lang dag så kanskje greit med en overnatting uansett.

vrom

Gaustatoppen burde gå fint om du kjører til Rjukan, og klatrer derfra !

Haa

#8
Så vidt jeg forstår blir det 22kw-lading på Kvam (i tillegg til Ringebu).
Kombinert med 22kw i Valdres/Fagernes bør Jotunheimen være greit, men også Rondane, Reinheimen, etc.
Toppturer i Hemsedalsfjella er vel allerede do-able (?).
TMS 85, Mars 2014, Grønn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA