Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Status: Hurtigladere med Combo

Startet av tstens, onsdag 26. mars 2014, klokken 09:14

« forrige - neste »

Hetlsh

Trodde i går at jeg hadde fått den lave brummingen som lyder som hull i eksospotta, som en annen her har beskrevet, men det viste seg å være en Ford Mustang som lå to biler foran som laget den lyden ;D

Fant denne forklaringen på ulyd på nettet:

Raspy Noise During Hard Acceleration:
Tesla technicians confirmed there is no fault with drive unit (main electric motor) which was our main worry going in. Instead they re-routed and secured some logic harnesses in accordance with a recent repair bulletin to reduce the chance of contact at various points between the subframe and body. They also reported feathered wear on the tires that were contributing a hum. They felt especially good about this theory after temporarily fitting a completely different set of wheels and tires for a quick check.
Pay Type: Warranty

Muffinman

Sitat fra: Car-El på søndag 22. juni 2014, klokken 22:29
Æ hadde ulyd i bilen en liten stund. Fiksa det med gaffatape. Det ble jagud mæ stille i stua også.

:-X
Hihi  ;D

TeslaK

Har også brummelyd som begynner ved ca. 110 km/t.. Har time i Juli og skal ta det opp med de da. Kan ikke være bra for det tyske markedet!
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Car-El

@Thor2014
Da må du bruke mere gaffatape.   :D

@Muffinman
Æ ser at det er på tide å bytte noe her. Tapen er bra så den tenker jeg på å beholde.  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Kjærra

Lyd fra 115 km/t var grunnen til at drive unit ble byttet på vår P85 allerede etter to uker. Hørte det umiddelbart på første tur ved levering.

På ny drive unit er det fortsatt lyd, men mindre. Kan også høres i lavere hastigheter når en først blir oppmerksom på lyden.

Loaneren (S85) hadde samme lyd..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

rklokk

Samme lyd fra ca 110 km/t og oppover. Ganske irriterende og overdøver vanlig veistøy. 110km/t er jo nå lovlig hastighet på enkelte strekninger så dette burde absolutt ikke vært der.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

CFM

I går kjørte jeg i kø og ble oppmerksom på litt gynging i ~44 km/t og nærmest en svak fosil-motorlyd  :o over ~111. Jeg lurte litt på om det kan være et dårlig balansert bakhjul. Jeg hører også sirkelsag-lyden svakt både ved svært lavt pådrag (kanskje rundt 15 kw) og ved bånn gass selvsagt. Kan det være noe av det samme? Er det farlig?

Dere som oppfordrer om å rapportere inn.. Hvor gjør dere det? Telefon, e-post eller annet?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

tstens

Hei CFM . Ta deg en tur innom Tesla , og avtal en test tur . Det har jeg gjort . Ang "sirkelsag" lyden er den normal v akselerasjon . Resten du nevner har jeg også . Har vært innom tesla og hatt med en mekaniker . Han hørte lyden og mente det var "electrical interference" de fikk inn bilen og gjorde noe re
routing av noen kabler . Dette endret ingeting av lydbildet . Føler nå at lyden er enda mere markant . Har i tilegg fått enda mere støy fra drivverket som kan sammenlignes m utslitte hjullager . Er nesten flaut og ha passasjerer m i bilen . Nå er mine 21" Conti på det nærmeste utslitt så jeg skal prøve m vinterdekkene på for å se om det er disse som forårsaker ulydene . Jeg har ihvertfall bestillt ny time for "lytting" så får vi se . Det har ihvertfall blitt nesten altoverskyggende og slitsomt . Det positive er vel at jeg holder godt under 100 på E6 for å ungå det meste av støyen men under 60-7" kommer den forbaskede" hjullager" rumlingen tydligere frem
P85,White

Bjoris

Min og en kollega har samme lyd i 50-60 og 90-100 km/t. En svak summelyd, mest markant i litt motbakke med  ca 40-60 kw pådrag. Slik har bilen vært fra dag 1, merker ingen forverring i noen lyder, men har fått litt fra interiøret som jeg ikke syns er så bra!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Sitat fra: tstens på onsdag 25. juni 2014, klokken 09:16
men under 60-7" kommer den forbaskede" hjullager" rumlingen tydligere frem

Sense

Sitat fra: Mons på søndag 22. juni 2014, klokken 21:01
Jeg har en markert brummelyd som starter ved ca 115km/t. Ikke noe kritisk, men tydelig støyende brumming som jeg alltid legger merke til i det jeg kommer opp i denne hastigheten.
Fikk Tesla Skøyen til å ha med støymåler i min bil da ulyden starter på ca. 95-115. Det er en slags mer lavfrekvent hvinelyd som kan sammenlignes med lyden fra store mønstrede lastebilhjul i høy fart (nedtonet). Veldig irriterende når man ligger lenge på motorvei.
Har fått ny time i juli for utbedring.

Lille Lance

Sitat fra: Sense på onsdag 25. juni 2014, klokken 23:54
Sitat fra: Mons på søndag 22. juni 2014, klokken 21:01
Jeg har en markert brummelyd som starter ved ca 115km/t. Ikke noe kritisk, men tydelig støyende brumming som jeg alltid legger merke til i det jeg kommer opp i denne hastigheten.
Fikk Tesla Skøyen til å ha med støymåler i min bil da ulyden starter på ca. 95-115. Det er en slags mer lavfrekvent hvinelyd som kan sammenlignes med lyden fra store mønstrede lastebilhjul i høy fart (nedtonet). Veldig irriterende når man ligger lenge på motorvei.
Har fått ny time i juli for utbedring.
Igår merket jeg noe av det samme. En litt høyfrekvent summelyd som starter vår jeg passerer 100km/t. Øker jeg farten øker støyen og lyden blir enda mer høyfrekvent. Slipper jeg gassen så forsvinner lyden momentant.

Hva slags utbedring gjorde Tesla?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA