Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Initiativ for Semihurtiglading?

Startet av Mippen, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:30

« forrige - neste »

Mippen

Som topic sier.Mulig å kjøre Bergen - Trondheim eller Kristiansund med tesla?
Fremtiden er elektrisk.

cra

Må vel bli Aurland - Dombås - Trondheim, i så fall. Aurland - Dombås går med 6% til overs på en 85kWh Tesla, i følge http://www.jurassictest.ch/GR/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mippen

Ser det er en hurtiglader på oppedal  ca 130km unna hvis jeg kjører e39 nordover. Etter det er det ikke en eneste hurtigladestasjon som jeg kan se før Trondheim. Hadde uansett blitt stopp i Kristiansund før jeg skulle kjørt videre til Trondheim slik at jeg kunne ha ladet den på vanlig måte der, men holder det med en ladestasjon på e39 etter bare 130km for å komme meg til Kristiansund som er ca 500km fra der jeg bor? Er en del fjell og svinger.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: Mippen på søndag 16. mars 2014, klokken 20:46
Ser det er en hurtiglader på oppedal  ca 130km unna hvis jeg kjører e39 nordover. Etter det er det ikke en eneste hurtigladestasjon som jeg kan se før Trondheim. Hadde uansett blitt stopp i Kristiansund før jeg skulle kjørt videre til Trondheim slik at jeg kunne ha ladet den på vanlig måte der, men holder det med en ladestasjon på e39 etter bare 130km for å komme meg til Kristiansund som er ca 500km fra der jeg bor? Er en del fjell og svinger.

Hvordan bruker jeg den siden du linket til?
Fremtiden er elektrisk.

arnkl

Sitat fra: Mippen på søndag 16. mars 2014, klokken 20:46
Ser det er en hurtiglader på oppedal  ca 130km unna hvis jeg kjører e39 nordover. Etter det er det ikke en eneste hurtigladestasjon som jeg kan se før Trondheim. Hadde uansett blitt stopp i Kristiansund før jeg skulle kjørt videre til Trondheim slik at jeg kunne ha ladet den på vanlig måte der, men holder det med en ladestasjon på e39 etter bare 130km for å komme meg til Kristiansund som er ca 500km fra der jeg bor? Er en del fjell og svinger.

Hurtigladaren på Oppedal har berre Chademo, så den kan ikkje brukast på Tesla før Chademoadapteret kjem (om to Teslaveker ;) ). I følgje kartet Tesla publiserte i Geneve så skal det kome superladar på E39 i løpet av sommaren, men førebels er det vanskeleg å køyre E39 mellom Bergen og Trondheim utan overnatting.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Knut Øygard

Jeg kjørte Aurland-Dombås-Trondheim i oktober i fjor. Det gikk helt fint for da var Valdresflye åpen. Når den er stengt ville jeg kanskje valgt Bergen-Aurland-Lillehammer-Dombås-Trondheim.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Kristian O

Sitat fra: Mippen på søndag 16. mars 2014, klokken 20:46
Ser det er en hurtiglader på oppedal  ca 130km unna hvis jeg kjører e39 nordover. Etter det er det ikke en eneste hurtigladestasjon som jeg kan se før Trondheim. Hadde uansett blitt stopp i Kristiansund før jeg skulle kjørt videre til Trondheim slik at jeg kunne ha ladet den på vanlig måte der, men holder det med en ladestasjon på e39 etter bare 130km for å komme meg til Kristiansund som er ca 500km fra der jeg bor? Er en del fjell og svinger.
Om du skal til Kristiansund kan du kjøre om Geiranger. Der er det en forholdsvis fersk Type 2 lader, så du kan fylle 110 km/h (med dobbellader) om du tar en middag på hotellet  :)
Om det er til sommeren du skal ta denne turen har det komt opp fleire Type 2 i Sogn, og også en på Valsøya.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

arnkl

Sitat fra: Kristian O på søndag 16. mars 2014, klokken 21:01
Om du skal til Kristiansund kan du kjøre om Geiranger. Der er det en forholdsvis fersk Type 2 lader, så du kan fylle 110 km/h (med dobbellader) om du tar en middag på hotellet  :)
Om det er til sommeren du skal ta denne turen har det komt opp fleire Type 2 i Sogn, og også en på Valsøya.

Vegen mellom Grodås og Geiranger er vinterstengd heilt fram til Mai/Juni, så dette er berre aktuelt om sommaren og hausten.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Mippen

Det er egentlig mest Kristiansund jeg kommer til å reise til, noen ganger til Trondheim også. Tingen er det jeg vurderer å bytte ut leafen og golfen min med en tesla i stedet for å bare ha en bil. Men det ser ut som det må klaffe litt hvis jeg skal klare det pr i dag?
Fremtiden er elektrisk.

hma

Sitat fra: Mippen på søndag 16. mars 2014, klokken 20:47
Hvordan bruker jeg den siden du linket til?
1. Add vehicle -> legg til f.eks Tesla Model S (85kW) -> Add selected vehicles
om du skal bruke varme, ha med passasjerer, etc, korrigerer du dette i 'details' for valgte kjøretøy
2. I feltet 'Address' skriver du inn start-adressen etterfulgt av <ENTR>. Du får da en markør på kartet som bekrefter posisjon.
3. Skriv inn via-punkt eller slutt-adresse' i feltet 'Address' etterfulgt av <ENTR> (en gang per punkt du skal legge til).
4. Om du gjør endringer på oppsettet av kjøretøy etter at ruten er valgt må du trykke på knappen 'Update'
5. For å slette alle punkt trykk på knappen 'Reset'.

PS! Jeg fomlet også en stund med siden før jeg forstod hvordan punktene skulle legges inn :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

cra

Du kan fint legge inn flere punkter på ruta di, men vær obs på at den IKKE tar hensyn til evt. lading underveis. Skal du få med det må du manuelt dele opp i etapper.

Jeg opplever forøvrig at sida ikke er flink til å huske hvilke biler jeg har lagt til, slikat at jeg må legge inn på nytt hver gang jeg bruker den.  :-\

Hurtiglader i området Skei/Førde (eller i alle fall mellom Ålesund og Bergen) er "lovet" i løpet av sommeren. Ingen konkret info om sted og tid, men vi er flere som har kontaktet superchargers@t og fått beskjed om at det skal kommer SC i området i løpet av noen måneder. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gaja

Grønn kontakt åpner type2-lader i Molde på torsdag (samtidig med hurtigladeren for combo og chademo), Furene (Volda) er så å si klar til åpning, Eide kommune får en om ikke så lenge, og så kommer Moa, Kristiansund og Valsøya forhåpentligvis i løpet av året. Tror det er 22kW på alle sammen, men det er jeg ikke 100% sikker på.

Kjører du Bergen-Kristiansund i ett strekke vanligvis?
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

Mippen

Sitat fra: gaja på mandag 17. mars 2014, klokken 13:40
Grønn kontakt åpner type2-lader i Molde på torsdag (samtidig med hurtigladeren for combo og chademo), Furene (Volda) er så å si klar til åpning, Eide kommune får en om ikke så lenge, og så kommer Moa, Kristiansund og Valsøya forhåpentligvis i løpet av året. Tror det er 22kW på alle sammen, men det er jeg ikke 100% sikker på.

Kjører du Bergen-Kristiansund i ett strekke vanligvis?

Ja, jeg kjører i et strekk ja. Kjører først over Sognefjorden til Førde, så via Nordfjordeid, Grodås, Stranda, Vestnes, Molde så Kristiansund.
Fremtiden er elektrisk.

knnygar

Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA