Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Lokführer, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: smurf på onsdag 18. februar 2015, klokken 10:11
Sitat fra: iCar på tirsdag 17. februar 2015, klokken 17:57
Har hatt bilen inne for DU bytte pluss annet stæsj ble nevnt om ny bulletin ved innlevering så dem skulle sjekke bremsene, fikk arbeidsrapporten nå og det står følgende:
Noen som har fått dust shields og ny type bremseskiver?? Ble det bedre? Er dette evt påmontert fra fabrikk på nyere Tesla?? Produksjonsdato. Noen som vet?

Ja, de nye skjoldene er mye mer effektiv i slaps og sørpe og lav temperatur og regn. Det har alltid vært nær full bremseeffekt fra første "øyeblikk" etter bremsebytt her.

Elbilist

fonberg

Sitat fra: cairnz på onsdag 18. februar 2015, klokken 11:08
Har hatt bilen inne for DU bytte pluss annet stæsj ble nevnt om ny bulletin ved innlevering så dem skulle sjekke bremsene, fikk arbeidsrapporten nå og det står følgende:
Noen som har fått dust shields og ny type bremseskiver?? Ble det bedre? Er dette evt påmontert fra fabrikk på nyere Tesla?? Produksjonsdato. Noen som vet?

Ja, de nye skjoldene er mye mer effektiv i slaps og sørpe og lav temperatur og regn. Det har alltid vært nær full bremseeffekt fra første "øyeblikk" etter bremsebytt her.

Samme her - jeg fikk de nye bremsene i januar, og de har vesentlig mer stabil effekt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cairnz

Eneste negative med disse er at de ikke er lydløse i veldig lav hastighet.. "hyyyyyyyyyl-stopp".
Elbilist

Muffinman

Jeg har tidvis hyling når 21" felgene er montert. Kanskje det blir endring med nye skiver?

smurf

Kan du se forskjell om en bil har nye eller gamle bremseskjold?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Alfa Bergen

Sitat fra: cairnz på onsdag 18. februar 2015, klokken 11:38
Eneste negative med disse er at de ikke er lydløse i veldig lav hastighet.. "hyyyyyyyyyl-stopp".

Kan dette være fordi skivene og klossene er nye? Mine "hylte" også mye i lav hastighet da bilen var ny. Nå er den gått 32000 km og ingen hyling. Satser på at de setter på de nye bremsene på bilen min når jeg har verskstedstime i april.. Får da heller være om de begynner å bråke litt igjen
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Oreo

Har med hjertet i halsen erfart hva dere snakker om angående dårlige bremser. Satt bilen i konstant "Low" regenerering og bestilt "service" på bremsene ved DU bytte neste uke.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

cairnz

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:18

Kan dette være fordi skivene og klossene er nye? Mine "hylte" også mye i lav hastighet da bilen var ny. Nå er den gått 32000 km og ingen hyling. Satser på at de setter på de nye bremsene på bilen min når jeg har verskstedstime i april.. Får da heller være om de begynner å bråke litt igjen

Det kan godt hende. Kan ikke huske de forrige skivene bråkte noe. Men jeg foretrekker heller litt hyling og at bilen stopper, enn ingen lyd med påfølgende krasj :)

Vi får se om en måneds tid eller no, da har vel de nye skivene gått cirka 10' km.
Elbilist

BMW850

Sitat fra: smurf på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:13

Mange biler hadde ikke bremseskjold i det hele tatt, inkludert min. Så jeg tror ikke det er snakk om gamle eller nye. Skjoldene ble etter forspørsel fra meg montert ved DU byttet i januar.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cairnz

Ja, se foran. De nye har et tilnærmet heldekkende skjold på baksiden av skiva. (Hadde det ikke regnet så jævlig ute skulle jeg tatt bilde av det til deg).
Elbilist

smurf

Sitat fra: cairnz på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:26

Ja, se foran. De nye har et tilnærmet heldekkende skjold på baksiden av skiva. (Hadde det ikke regnet så jævlig ute skulle jeg tatt bilde av det til deg).

Ok, takk for info. Skal se etter om jeg har noe der.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

OleJA

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:18

Gammel type klosser har en slags ballast i kanten som demper vibrasjoner som forårsaker hyling. Disse er det ikke plass til dersom en har skjold.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Veggen

De de gjorde i fjor ved installering av bremseskjold var å kutte vekk ballasten på klossene.
Har ikke hatt noe piping i bremser etter dette ble gjort.
Fikk senere byttet skiver til ny variant, men klossene tror jeg fremdeles er de originale.
Bremsene fungerer nå helt fint.

D.O

Fikk nettopp nye klosser og skjold. Har ingen lyd ved brems. Og problemet med svake bremser virker å være borte.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ElOle

Noen som har sett på denne FINN anonsen? Det står at bilen skal få kjeramiske bremseskiver levert gratis av Tesla.

Hva er det for noe???

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55882028&searchclickthrough=true

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA