Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Lokführer, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

RaBalder

Har blitt overrasket et par ganger jeg også.

Men har gjort det til en vane å teste bremsene etter at bilen har vært parkert.

  • Som regel tar de med en gang.
  • Og gjør de det ikke blir jeg klar over det, bremser litt til til dem tar.

Jeg har dermed ingen overraskelser mer  :D

ebbrey

Sitat fra: RaBalder på onsdag 14. januar 2015, klokken 12:43
Har blitt overrasket et par ganger jeg også.

Men har gjort det til en vane å teste bremsene etter at bilen har vært parkert.

  • Som regel tar de med en gang.
  • Og gjør de det ikke blir jeg klar over det, bremser litt til til dem tar.

Hehe ja dette er god praksis. Kun vandt til dette etter vasking. Men nå blir det hver gang.

Jeg har dermed ingen overraskelser mer  :D
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

drinden

I dag opplevde jeg dette for første gang. Så å si ingen bremseffekt. Forsøkte et par ganger til. Bunnet pedalen, også virket alt som normalt.

Jeg har ikke opplevd dette på andre biler tidligere. Ble litt overrasket. Dette må jo være løsbart?

mogu

Jeg opplevde dette på motorveien i går, vel og merke bare på venstre side, desto skumlere, når jeg bremset dro bilen mot høyre, bremset et par ganger til, så fungerte venstre brems igjen.

Så kommer tvisten; jeg kjører en bmw 3-serie.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Hyperstress

#169
Opplevde også dette i går igjen et par ganger. Da ikke etter vask, men etter uværet som var. Skulle en del bremsing til før det ble bra igjen. Føles litt ubehagelig, og merkelig at det er slik.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

I slik vær som vi har nå, dersom bilen har stått en stund eller etter vask går det jo an å funksjonsteste bremsene. Foreta ett par oppbremsinger. Har alltid vært en problemstilling det og ikke noe nytt med Tesla slik jeg ser det.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sjøhyene

Opplevde det i går jeg også. For meg skjer det kun når det regner masse og temperaturen er 0-5C, og bilen har stått i ro i en del timer. Er det kaldere eller varmere skjer det tilsynelatende aldri.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

TEK

Hei

Det er vel omtrent 10 gangen jeg opplever null bremser ved start. Må stå på bremsen. Dette varer helt til første gang du bremser, så teoretisk kan man akse helt opp til 100km/t for så å ikke ha noen brems.
Jeg har ringt å klaget på dette til de engelske som tar telefonen på 800 nr. Det er vel 5 gang. De tar ikke dette alvorlig. Jeg er på vippen til å ringe VG/hegnar, men har ikke lyst til å skade Tesla heller.



Muffinman

Den fyren der skal du ikke ta alvorlig. Han har stålet videoen fra en norsk bruker her på forumet og bruker den for alt den er verd i sitt korstog mot Tesla. I tillegg er han svært ufin i språkbruken, slenger ut udokumenterte påstander og går ikke av veien for å kalle folk idiot eller annet om de ber ham underbygge.

Brede

Jeg som sitter med foten på bremsen der gitt..
Jeg la ut videoen her på vårparten i fjor for å høre om andre også opplevde pedalen på samme måte. Noen gjorde det, andre ikke.

Jeg slettet videoen etter et par uker, men den har i ettertid blitt misbrukt i flere sammenhenger som svartmaler hele merket Tesla.

Jeg tok bilen inn til sjekk hos Tesla og de konstaterte at alle bilene de sjekket oppførte seg på samme måte og at bremsetrykket opprettholdes selv om pedal går til endestopp.
Andre her på forumet fikk vel også sjekket dette ut og fikk dokumentasjon på bremseeffekt.
Kan også nevne at Volvo XC60 oppfører seg på samme måte, selv om det kanskje tar et par sekunder lenger før pedalen treffer stopperen.

Jeg har forøvrig aldri opplevd problemer med bremseeffekt! (bortsett fra etter vask og lignende selvsagt).

RuneW

Sitat fra: TEK på mandag 26. januar 2015, klokken 14:59
Jeg er på vippen til å ringe VG/hegnar, men har ikke lyst til å skade Tesla heller.

Jeg forstår ikke denne tankegangen!

Er du mer redd for å skade Tesla en deg (og dine egne)?

Jeg har Tesla-aksjer, men være så god - gå til VG og "skad Tesla" så mye du orker. Du har min fulle tillatelse og forståelse!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Sitat fra: TEK på mandag 26. januar 2015, klokken 14:59
Jeg er på vippen til å ringe VG/hegnar, men har ikke lyst til å skade Tesla heller.

Forbrukerombudet er vel mer riktig instans, og da burde det la seg gjøre å få litt fart på dem? I tillegg får jo "ingen" vite om det, hvis du ønsker å skåne Tesla for negativ publisitet. (Men man ser jo at media er meget effektive til slikt, men som du sier så har det gjerne en bieffekt også)

En annen taktikk er å gi dem beskjed om at om det ikke fikses så kan media bli neste steg, men at du ikke ønsker å gjøre det slik (men kan se deg nødt).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jazzwheel

Jeg kjører alltid med low regen og har aldri hatt problemer med bremsene, sammenheng?

Vasket bilen på fredag og i dag skulle jeg kjøre av gårde og satte den i R, men bilen ville ikke flytte seg før jeg tråkket hardt på gassen. Da kom det et fryktelig leven og folk rundt meg skvatt til og så løsnet det seg. Likevel syns jeg at det kunne høres ut som noe "lå på" og sluret når jeg kjørte. Flere som har merket dette?

Terhar

Forferdelig opplevelse idag.
Skulle hjem fra jobb, kaldt batteri, lite regen. Kjørte i 20 km/t med biler foran, så at bilen foran bremset og gjorde det samme, men ingen effekt, trykket derfor hardere, høyrekant av høyrefoten kom borti akselerasjonspedalen med den følge at bilen økte farten, og...pang.
Dette altså pga så dårlig bremse-effekt at jeg måtte trykke bremsen godt forbi aks. pedalen.
Skulle selvfølgelig ikke hatt foten så langt mot høyre, men hadde bremsepedalen virket som vanlig, hadde den reagert med kun et lett trykk og reagert lenge før jeg var i nærheten av akselerasjonspedalen.
Bilen foran hadde selvfølgelig hengerfeste, blikkskader, men også lekkasje av kjølevæske, så nå venter jeg på NAF-bil  :'(
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

BMW850

Uff, du har min dypeste medfølelse. Utrolig ergelig. Tror det er veldig lurt i disse vintertider å funksjonsteste bremsene umiddelbart etter at man begynner å kjøre. Særlig etter vask og ellers etter temperatursvingninger.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA