Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Lokführer, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

VigdisA

En kan jo håpe det også har blitt bedre :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Vil ikke bremsepedalen bli hardere om man har vakumlekkasje?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. august 2014, klokken 08:15
Skal også få utført dette ved neste besøk. Hadde håpet at de gjorde noe som reduserte klabbingen av is og snø i hjulbuene, men det er vel ikke det som er hensikten med denne bulletinen.

Spray vinylfornyer i hjulbuen så sitter ikke isen så godt fast

Muffinman

#138
Hadde en opplevelse i ettermiddag. Lå med foten litt på bremsen inn mot et kryss, hastighet omtrent 50km/t. Så kom det en herremann på feil side slik at jeg måtte nødbremse for å unngå sammenstøt. Pedalen gikk rett i bunn uten at det ble nok bremseeffekt til at ABS``en slo inn. Føret var bar, våt asfalt med strøsand. Kan ikke fatte at det skal være slik, uansett hva Tesla sier om saken.


Også_Øyvind_H

Høres rart ut ja - kan aldri huske at pedalen har gått i bunn på min. Skal teste.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

OleJA

Tilsvarende opplevelse idag, men på min bil så opplever jeg en forsinkelse på 1-2 sekund før bremsene tar skikkelig. Virker nærmest som bremseservoen trenger litt tid før den 'våkner'. Understøtter av at pedalen først er hard, med dårlig bremsevirkning, og deretter synker inn når bremsene begynner å ta skikkelig.
Lurer på om det kan være en lekkasje, eller feil på vakumpumpa?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. desember 2014, klokken 16:45
Hadde en opplevelse i ettermiddag. Lå med foten litt på bremsen inn mot et kryss, hastighet omtrent 50km/t. Så kom det en herremann på feil side slik at jeg måtte nødbremse for å unngå sammenstøt. Pedalen gikk rett i bunn uten at det ble nok bremseeffekt til at ABS``en slo inn. Føret var bar, våt asfalt med strøsand. Kan ikke fatte at det skal være slik, uansett hva Tesla sier om saken.
Slik skal det ikke være (er i hvert fall ikke slik på min).  Bremsene hugger til lenge før pedalen går i bunn.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

D.O

Sitat fra: OleJA på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:43
Tilsvarende opplevelse idag, men på min bil så opplever jeg en forsinkelse på 1-2 sekund før bremsene tar skikkelig. Virker nærmest som bremseservoen trenger litt tid før den 'våkner'. Understøtter av at pedalen først er hard, med dårlig bremsevirkning, og deretter synker inn når bremsene begynner å ta skikkelig.
Lurer på om det kan være en lekkasje, eller feil på vakumpumpa?
opplever også dette, men jeg er sikker på at det er vann på skivene som er problemet
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Har hatt et par dager med våt småkjøring og lite bruk av bremser, skivene kan godt være medvirkende her ja. Husker i fjor vinter en del skumle opplevelser hvor bremsene ikke tok skikkelig før etter noen sekunder. Fem minutter kjøring ubrukt, så var det likedan igjen. Men både skiver og klosser ble byttet i vår på min bil i tillegg til at jeg tror det ble montert bremseskjold. Må teste nærmere om det ble forskjell, bremsene tok ihvertfall bra i sommer.

eadie

Er våte skiver som gjør dette. Teslaeiere er ikke vant med å bruke bremsene så mye, så de blir "glatte"
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

OleJA

Sitat fra: D.O på tirsdag 30. desember 2014, klokken 18:15
Sitat fra: OleJA på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:43
Tilsvarende opplevelse idag, men på min bil så opplever jeg en forsinkelse på 1-2 sekund før bremsene tar skikkelig. Virker nærmest som bremseservoen trenger litt tid før den 'våkner'. Understøtter av at pedalen først er hard, med dårlig bremsevirkning, og deretter synker inn når bremsene begynner å ta skikkelig.
Lurer på om det kan være en lekkasje, eller feil på vakumpumpa?
opplever også dette, men jeg er sikker på at det er vann på skivene som er problemet
Kanskje det var vann på skivene første gang det skjedde, men jeg klarte å reprodusere det samme problemet ~10 ganger på rad like etter det skjedde. Vil forvente at skivene da tørket opp etterhvert pga produsert varme. Uansett så skal vel bremser også virke i regnvær.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Krishell

2 tonn bil og diesel, salt, vann, bensin, olje og div annet snacks som spruter på skivene. Sånn har det alltid vært. I "ekstreme" minus grader har jeg også opplevd at kaliperne har fryst. Smått panikk foran en rundkjøring i lånt bil da ;) det lønner seg å bremse hardt innimellom. Hvis man ser på bremseskivene til folk om høsten(etter kraftig regnvær etc), så ser man hvilke folk som bremser hard og hvilke som starter innbremsningen 200meter før krysset. Rust på skivene til folk som har rene skiver. risting i rattet under innbremsing er også et godt tegn på at man er for snill med bremsene. Stort problem på Volvo stv.. og kundene klager ;)

Muffinman

Mener du at tung bil tilsier mindre belastning av bremsene?

Tuxedo

#148
Han mente vel helst at lite brukte bremser vil ha større konsekvenser (merkes tydeligere) på tung bil, slik jeg leser det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Krishell

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:25
Han mente vel helst at lite brukte bremser vil ha større konsekvenser (merkes tydeligere) på tung bil, slik jeg leser det.
Yes. Tung bil og lite bruk. Brems senere og hardere. Det hadde spart folk for mye penger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA