Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Lokführer, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

Krishell

BMW har noen tusen biler på veien med dette..  ;-)

Folk må bare skjønne at de må bruke bremsene bedre / mer. Slutt å kjør som gamle damer ;)

B_Tesla

Hadde idag en lovlig skummel opplevelse med bilen. Akselerte ut av utkjørselen og opp i 50-60. Bremser så kraftig med så og si ingen respons fra bilen. Slipper bremsen og trykker igjen. Da tar de. Hadde det vært en bil i krysset i min fil hadde kollisjon vært bortimot uungåelig. Hvertfall ikke mulig å unngå å kjøre ut. Må en tur til Tesls ASAP imorgen tidlig.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kim L

Sitat fra: B_Tesla på søndag 08. februar 2015, klokken 18:23
Hadde idag en lovlig skummel opplevelse med bilen. Akselerte ut av utkjørselen og opp i 50-60. Bremser så kraftig med så og si ingen respons fra bilen. Slipper bremsen og trykker igjen. Da tar de. Hadde det vært en bil i krysset i min fil hadde kollisjon vært bortimot uungåelig. Hvertfall ikke mulig å unngå å kjøre ut. Må en tur til Tesls ASAP imorgen tidlig.
Kom gjerne tilbake og fortell hva de mener om dette.

B_Tesla

Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cairnz

Du får nye skiver, klosser og skjold. Disse virker til å ta ordentlig uansett vær og vind.
Elbilist

B_Tesla

Men trodde nesten jeg hadde dette. Da bilen min er produsert i oktober/november. Men kjekt om det løser det. Det hadde vært snø (1-2 grader), etterfulgt av regn/slaps (5 grader). Bilen sto ute.

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

B_Tesla

Tesla er et virkelig godt selskap når det kommer til at jeg sender inn en melding om feil. Har ikkelevert bilen, men hvordan de behandler slike situasjoner er bra. Tipper bilen straks skal inn (med mindre dette er noe jeg må leve med), og da skulle det følgelig ordne seg med lånebil. Man kjenner virkelig at dette er en svindyr bil (dersom mva og toll hadde vært der). Strengt tatt er den ikke helt billig idag heller - men det er en annen diskusjon.

Muffinman

Kanskje skal din bil straks inn, mens andre må vente 3-4 måneder på det samme. Jaja, sånn går nu dagan.

B_Tesla

Du kan ikke mene at du skal vente flere mnd på bremser som ikke virker. Da ville jeg tatt en telefon til. Er da noe som heter innen rimelig tid ved en feil i lovverket. Nøyaktig hva det er kan være litt vanskelig å si, men kan garantere deg at det ikke er 3 mnd.

Teslanewbie

Sitat fra: OleJA på mandag 09. februar 2015, klokken 09:15
Kryssposter denne fra Cookie Monster sitt innlegg: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19502.msg322219.html#msg322219

Tesla sitt service document for bremsefeil:

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=19502.0;attach=27410

hva betyr dette:

Ensure that the customer is aware of the Tesla Mobile app's ability to "precondition" Model S to ensure that this additional braking function is available upon powering on Model S.

?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Brede

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 09. februar 2015, klokken 12:14
Sitat fra: OleJA på mandag 09. februar 2015, klokken 09:15
Kryssposter denne fra Cookie Monster sitt innlegg: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19502.msg322219.html#msg322219

Tesla sitt service document for bremsefeil:

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=19502.0;attach=27410

hva betyr dette:

Ensure that the customer is aware of the Tesla Mobile app's ability to "precondition" Model S to ensure that this additional braking function is available upon powering on Model S.

?

Det lurer jeg på også..
Har forvarming noe med bremsesystemet å gjøre?  :o
Jeg har aldri hatt problemer med brems og forvarmer stort sett bestandig.

Edit: mulig dette dreier seg om regen-bremsing?

Amoss

Sitat

Sitat fra: Brede på mandag 09. februar 2015, klokken 12:23
Edit: mulig dette dreier seg om regen-bremsing?

I og med at setningen foran er "Remind customers that affected brake pedal feel and travel is normal behavior for any car with wet brake pads and that regenerative braking can mitigate the condition.", så er jeg ikke i tvil om at "this" (uthevet i sitatet) peker tilbake på regen bremsing ja.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

B_Tesla

Har fått en liten forklaring på akkurat det punktet. Det er på Nye biler (som min), en elektrisk bremsekraftforsterker (ikke vakum). Det er noen koblinger mellom forvarme, range mode og den forsterkeren. Uten at jeg kjenner detajer.

Når jeg hadde denne opplevelsen var det kald bil, range mode på, og kraftig akselerasjon etterfulgt av kraftig brems (dvs, skulle være brems) rett etter start. Drittvær dagen før, samt regn da det skjedde. 5 grader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA