Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Lokführer, tirsdag 25. mars 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

elnino

Bremseeffekten på min bil er ekstremt god, men må trykk HARDT på pedalen for å bremse maks. Veldig forskjell på trykke på pedalen og det å stå på pedalen med alt jeg har av kraft. Sistnevnte så slår abs inn på tørr asfalt og bilen stopper ekstremt bra. Dette er ganske uvant på en nyere bil og greit å være klar over.

Høgis

Har reklamert på bremsene, men de mente alt var ok. Mye rust og dårlig bremse-effekt, pedalen siger helt inn når bilen står i park (som tidligere nevnt i tråden) og når bilen står stille eller når jeg så vidt ruller, kommer det en slags kompressor lyd når jeg trykker på pedalen. Det var absolutt ikke sånn på min første TMS. Bremsene fungerer greit men ved litt aktiv kjøring med gjentatte harde oppbremsinger så avtar effekten. Vet at dette er en tung bil, men hadde en BMW 6-serie cab som også veier endel og der var bremsene langt bedre enn i Tesla'n. skal ha bilen inne for å bytte drive-unite i Sept. da kommer jeg til og be de ta en ny sjekk.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

elnino

Lyden du hører er vakumpumpa som ikke klarer holde følge med den aktive bremsinga de. Sikker på at siger helt i bånn ikke er siger helt til den blir veldig hard grunnet manglende vakum?

Høgis

#108
Nix! den siger helt i bunn og helt likt innlegget fra YouTube tidligere i tråden. Dessuten er det ingen "aktiv" bremsing jeg driver med i park. Er kun så vidt borte i bremsepedalen. Sier det igjen..... det var ikke sånn på den første bilen jeg fikk og heller ikke på den jeg eier nå da jeg overtok den. En tidl. kollega hadde dette problemet og fikk det utbedret.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Min er også slik, og jeg fikk beskjed om at bilen skulle være slik. Så ingenting ble gjort. Hvis dette stemmer er det bra useriøst.

Jeg begynner å bli lei nå. Må vel bare innrømme at eierskapet av denne bilen dessverre har vist seg å bli en parodi.

elnino

Her tror jeg man snakker forbi hverandre på service i så fall.
Mine bremser fungerer utmerket, om jeg holder trykk på pedalen så siger den sakte helt i bunn.
Om bremsene fungerer dårlig så er jo det et seriøst problem, men ikke sikker på at det er relatert til pedalsig.

Muffinman

Video av min bil tatt i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=S1TjV3y9l6M&feature=youtu.be

Den går rett i bunn uten særlig stor motstand. Når jeg slipper opp og venter til vakumpumpa har bygget opp trykket igjen kan det gjentas om og om igjen.

petersv

Du får vise den til biltilsynet og se om de gir deg mangellapp. Hvis ikke er det nok ikke noe å bekymre seg over.

Høgis

Har lenge klaget over at jeg har følt at bremsene er for dårlige i min TMS. I dag lå jeg nok litt for nærme bilen foran i 60 sone og bilen BRÅBREMSET for et dypt hull i veien. Var kjappt på bemsen (såkalt rask pannikkbrems). Da ble jeg VELDIG overrasket over at bremsene omtrent ikke tok i det hele tatt. Dersom jeg kjører i 60 Km/t og trår bremsen inn med full kraft, så er jeg ikke i nærheten av og låse hjulene. Har aldrig følt at ABS har vært i nærheten av og trå til og jeg kjenner veldig godt forskjell på ABS og dårlige bremser. Ble virkelig skremt over hvor elendige bremsene på Tesla-n er. Kan ikke tenke meg at dette går igjennom en EU kontroll engang. Pga. av at jeg har vært frustrert over bremsene, har jeg fast satt regen. til LOW og prøver stadig vekk med harde oppbremsinger. Kan ikke fatte at Tesla på Skøyen mener bremsene er helt ok. Jr. har en BMW fra 97 og jeg ble veldig imponert over bremsene på den. I Forden som kona disponerer, holder jeg på og stange i rattet de første gangene jeg bremser.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

BMW850

Mine bremser virker ekstremt bra. Har egentlig ikke tenkt over hvordan jeg bruker dem, men kan skrive under på at de er bra ja :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Høgis

#115
Det var ikke sånn på den første TMS jeg fikk overlevert, da var jeg faktisk imponert over bremsene. På grunnlag av dette, klaget jeg over bremsene på den nye bilen jeg fikk levert, men Tesla på Skøyen mener som sagt det er bra (senest på siste service i Juli)?? Kommer til og ta dette opp på nytt når jeg leverer bilen i Drammen for bytte av D.U. i starten av Sept. Dette bildet er tatt kun 3 mnd. etter at jeg fikk levert bilen 22. Januar og er vel ikke akkurat særlig god raklame? Folk sier at bremser som ruster, bremser bra. Men dette er ikke tilfelle med min bil :(
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

cairnz

Skivene skal i alle fall ikke ha et fnugg av rust etter en kraftig oppbremsing. Mine har aldri vært rustbelagt, jeg hadde -en- episode i vinter hvor det var nedsatt bremsekraft (slafseføre, bil stått over natta, og ikke bremset med før episoden), men etter de monterte noe skjold (og kanskje noe annet) - så har det aldri vært mangel på bremsekraft, uansett om det er første eller tiende nedbremsing.

Bremser skal -aldri- virke dårlig. Hvis de gjør det er det noe alvorlig galt.
Elbilist

Muffinman

Mine bremser har aldri sett slik ut, og jeg kjører alltid med maks regen og tar ingen spesielle hensyn. Eneste gangen de får litt brunskjær er etter vask, og det forsvinner bare jeg siger ned oppkjørselen.

Nå henger frambremsene mine til tider på begge sider etter at skiver og klosser ble skiftet i vår. Bremsene begynte å ta bedre etter bytte (det var til tider lite som skjedde de par første sekundene når man bremset i vinter), men pedalen synker altså rett i bunn uten spesielt mye motstand.

Høgis

Selve bremseflaten blir "klar/blank" etter noen oppbremsinger, men senteret har jeg lakkert med Hammerite. Jeg hadde jo den første TMS fra starten av Nov frem til jeg fikk denne i slutten av januar. Så ikke antydning til rust på den første og den bremset veldig bra. Jeg er ikke i tvil om at noe er feil eller at noe ikke er som det skal være.
Er det flere som har en slags "kompressorlyd" når bilen står stille eller i park og dere trykker svakt på bremsepedalen?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Alle, håper jeg. Det er vakumpumpen til bremsekraftforsterkeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA