Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tep92/Elit-diagnose: adapter til/fra 30/33pins, 2 pins, 16 pins/obd II

Startet av ilmarw, fredag 07. november 2008, klokken 11:37

« forrige - neste »

ilmarw

Tror vi fra nå av forbeholder denne seksjonen for å ta opp ting rundt elbiler som allerede finnes. Er det kun snakk om en nyhetsartikkel om en konseptbil som kanskje ikke blir realisert før om noen år, om i det hele tatt, så legges tråden under 'Elbiler i media'.

ilmar
Polestar i bestilling


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lunde

Om vi en vakker dag svømmer i nesten gratis energi kan drømmen om et evig avhengighetsforhold til alle verdens bensinstasjoner bli en realitet.
Dog tror jeg det blir med den "drømmen" for den bransjen og enn så lenge de aller fleste bilistene som innbiller seg at det MÅ være som i dag  ;D

Trist sikkert for noen, men de aller fleste innser ikke at dette er en drøm som faktisk vil bli en realitet om noen år. Ikke et spørsmål om , men når faktisk. Lik det eller ei, men alternativet er kollektivtransport på skinner, busser eller til fot og på et sykkelsete.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

jkirkebo

Sitat fra: Lunde på fredag 14. januar 2011, klokken 17:03
Om vi en vakker dag svømmer i nesten gratis energi kan drømmen om et evig avhengighetsforhold til alle verdens bensinstasjoner bli en realitet.
Dog tror jeg det blir med den "drømmen" for den bransjen og enn så lenge de aller fleste bilistene som innbiller seg at det MÅ være som i dag  ;D

Trist sikkert for noen, men de aller fleste innser ikke at dette er en drøm som faktisk vil bli en realitet om noen år. Ikke et spørsmål om , men når faktisk. Lik det eller ei, men alternativet er kollektivtransport på skinner, busser eller til fot og på et sykkelsete.

Løsningen er nok en kombinasjon. Jeg har bil men bruker den ikke til jobben. Jeg sykler (el-sykkel) 8km til stasjonen og tar toget en times tid. Selv om jeg etterhvert kjøper en el-bil kommer jeg til å fortsette med sykkel+tog.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

At bilen går på hydrogen, NiCd, Li eller salt har liten betydning. saken er at bilen må være miljøvennlig.

Hvis hydrogenet kan utvinnes og lagres i bilen på en fornuftig måte og brenselcellene som skal drive elektromotoren blir nærmere enn de 10-15 årene som de har vær de siste 30 årene blir dette topp  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lunde

"Så lenge energien er miljøvennlig" sier du?

Ja så om du bare fyrer med strøm som har opprinnelsesgaranti så er du trygg uavhengig hvor mye du bruker?

Sett at jeg monterer elektriske panelovner i mitt hus der alle ovnene monteres i et hull i veggen der ca 3/4 deler av ovnen faktisk befinner seg utendørs. Er jeg fremdeles "miljøvennlig"?

Med opprinnelsesgaranti er jo utslippe lik null og null ganget med hva som helst er jo fremdeles nll, men er det særlig smart? Hvilke konsekvenser får et merforbruk tilsvarende dette eksemplet for energimarkedet priser etc?

Kjører du en hydrogenbil pr i deg (noen gjør det, men de kjøres på bensin) ville energiforbruket pr mil bare på energiforbruket alene koste deg langt mer enn å kjøre diesel. Hvordan skal man få dekket inn kostnader med etablering av stasjonene?

Nei dette er, har og vil alltid være et "drivstoff" for fremtiden.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

hens

Nå sto det visst noe om at denne tråden omhandlet tilgjengelige elbiler, da må det vel også gjelde tilgjengelige hydrogenbiler? ::)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Thomas Parsli

Jeg foreslår "Hydrogenbiler i media" -og kanskje også "Hybridbiler i media".
Ev. litt mindre meta-diskusjoner...  :P

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA