Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS cruise control

Startet av bjodnes, tirsdag 25. mars 2014, klokken 08:06

« forrige - neste »

Gressvikingen

Da er jo alt klart.
Det var synd at jeg ikke visste at du visste... og at en avklaring var fullstendig forkjær.
P85D"+"

TeslaSvein63

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 23. mars 2014, klokken 22:18
Da er jo alt klart.
Det var synd at jeg ikke visste at du visste... og at en avklaring var fullstendig forkjær.
Men Gresvikingen da. Det viste jeg jo. Fra spøk til revolver. spørsmålet var rettet til Sven-Erik, og så var det noe som skjedde med innblandinger som gjordet at det ballet på seg. Det er ofte her inne jeg lurer på om ikke det er mange som "later som de har Tesla" .

Gressvikingen

Helt greit kjære deg.. Dett er er jo bare et forum.. :)
P85D"+"

TeslaSvein63

Vel, hvis du mangler et par calipere bak, så bør du ringe Tesla.

snoopy2005

Sitat fra: Høgis på søndag 23. mars 2014, klokken 14:54
Mine bremseskiver ser ille ut etter kun 4' km. og 2 mnd. gamle. Mener dette faktisk er en reklamasjon. Har aldirg hatt en bil der det har blitt så stygt så fort. Tror nesten jeg skal prøve og få kjøpt nye bremseskiver som har lakkerte rotorer, noe ala bildet under. Prøvde Würth SBS braketreatment (som jeg kjøpte fra USA) i dag og det ser bra ut. Men veldig usikker på holbarheten av fargen. Syntes jeg lett kunne gni vekk der jeg hadde sprayet litt utenfor.

Det nederste bildet, er det etter behandling med braketreatment? Det ser jo veldig bra ut!

Jeg byttet bremser på A4'en jeg hadde, like før jeg fikk TMS'en. Audi har brukt zinkspray på skivene, ser ganske likt ut som behandlingen skivene til TMS har, men det holder like vel ikke her i "offshore" miljøet rundt om Bergen.... Så jeg kunne tenke meg å prøve noe som braketreatment, bare det virker....
P85D og en KIA SOUL EV

P85D+

Ofte så er rust på bilen metallpartikler fra brøytebiler, kjettinger ol. Blandet med salt. Dette fester seg og ruster og tærerer på underlaget. Jeg har selv sett alu detaljer på biler som ser ut som de har rustet.

1. Aldri påfør noe på skivene (lakk, polish, olje ol. ) skiver på biler får overflaterust i fuktig vær. Spesielt skiver bak og ekstra lett på Tesla da vi nesten aldri bruker bremsene.

2. Rotorer kan rengjøres, poleres med duraglitt eller annet stål rubbing/polish. Polering vil hindre saltvann/metall og feste seg. (Kan også lakkes)

P85D og 85D

Høgis

Sitat fra: snoopy2005 på mandag 24. mars 2014, klokken 16:07
Sitat fra: Høgis på søndag 23. mars 2014, klokken 14:54
Mine bremseskiver ser ille ut etter kun 4' km. og 2 mnd. gamle. Mener dette faktisk er en reklamasjon. Har aldirg hatt en bil der det har blitt så stygt så fort. Tror nesten jeg skal prøve og få kjøpt nye bremseskiver som har lakkerte rotorer, noe ala bildet under. Prøvde Würth SBS braketreatment (som jeg kjøpte fra USA) i dag og det ser bra ut. Men veldig usikker på holbarheten av fargen. Syntes jeg lett kunne gni vekk der jeg hadde sprayet litt utenfor.

Det nederste bildet, er det etter behandling med braketreatment? Det ser jo veldig bra ut!

Jeg byttet bremser på A4'en jeg hadde, like før jeg fikk TMS'en. Audi har brukt zinkspray på skivene, ser ganske likt ut som behandlingen skivene til TMS har, men det holder like vel ikke her i "offshore" miljøet rundt om Bergen.... Så jeg kunne tenke meg å prøve noe som braketreatment, bare det virker....

Tok en sjekk og vasket bilen. SBS Brake treatment kunne jeg spyle av med høyttrykk. Forsøkte det heldigvis bare på den ene skiven. Den boxen var bortkastet til det bruket. Satt på sommerhjulene i dag og gikk på alle skivene med rengjøring og stålbørste, deretter påførte jeg Hammerite med pensel. Får satse på at det holder lengere. Høyre skiven bak var spesielt ille (dette er kun etter 2 mnd. og 400 mil), men fikk det til og se greit ut til slutt. Til de som lurer så er det Brembo skiver på TMS (i hvertfall min), det står stemplet på tromlen til skiven. Har sett på f.eks BMW 5-serie som er 2-3 år gamle og gått ca 30.000 km. Skivene ser nye ut og ingen tegn til rust noen steder.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Orcuz

Håper de finner en løsning på dette snart. Ser helt jævelig ut, og jeg har ingen planer om å ta av dekka og skrubbe bremseskivene mine for at de skal se pene ut...
Det for enten garantien eller servicepakken min dekke gitt

frskby

Tok bilde av et av mine hjul nå, og det ser jævlig ut rett og slett. Felgene er møkkete i øyeblikket. Dette kan enkelt fjernes, men rusta er det verre med...

Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

BMW850

Du og @Høgis må bare få sendt disse bildene til rette vedkommende i Tesla snarest mulig! Det der går ikke an! Hadde jeg vært dere hadde jeg også laget en tråd på TMC- forumet.

Det funker kanskje i California men ikke her. Det hadde virkelig ikke vært store kostnaden for Tesla og latt Brembo overflatebehandle disse før de ble sendt til Palo Alto.

Effekten av rustne bremseskiver på en premiumbil som Tesla bør ikke undervurderes...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Har hatt mange leie opplevelser med italiensk "kvalitet". Håper dette ikke blir en av dem.

Mine skiver har begynnende rust på navet, men lang fra så ille som på frskby sin bil. Kommer til å gjøre et  forsøk på rengjøring for å sjekke om det er partikler som ligger utenpå og ruster. Det ser dog ikke til å være tilfelle på frskby sin.

snoopy2005

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:52
Har hatt mange leie opplevelser med italiensk "kvalitet". Håper dette ikke blir en av dem.

Mine skiver har begynnende rust på navet, men lang fra så ille som på frskby sin bil. Kommer til å gjøre et  forsøk på rengjøring for å sjekke om det er partikler som ligger utenpå og ruster. Det ser dog ikke til å være tilfelle på frskby sin.

Jeg synes alle biler jeg ser her på Vestlandet har bremser som ligner på friskby sine....
Saltlake og konstant fuktighet gjør at bremsene burde vert varmgalvanisert!
P85D og en KIA SOUL EV

øystein hennum

Vi selger et produkt som heter Innosoft.Skal prøve det min bil da jeg også har rust flekker på nav.Har brukt det med veldig bra resultat på rekkverk i børstet stål som vi forhandler. :)
Øystein 1522 Konnerud

sondell

Slik ser mine ut. Fikk bil 2. desember, kjört ca 5000 km. Har nå satt på original 19 tum felg og den dekker en stor del av dette heldigvis. Ellers ikke särlig pent på nesten helt ny bil.

Muffinman

Ruster jo som Biltema-skiver ser det ut til...mulig det er forskjell på batcher. Min ble levert 30/10, har gått 17K og ser ikke så ille ut som det der.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA