Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Elstril, tirsdag 25. mars 2014, klokken 07:45

« forrige - neste »

Elstril

Jeg er nokså frustrert over min arbeidsgiver som ikke tilrettelegger for lading av elbiler på firmaets parkeringsplass.
Er det flere som opplever dette?

Mr.Zero

Kompis jobber i en industribedrift i Follo der ledelsen tenker og nærmest uttaler følgende: "hvorfor skal bedriften betale reiseutgiftene til noen få ansatte som frivillig har valgt å kjøpe elbil? Det er jo ikke rettferdig ovenfor de andre". Kan også legge til at ledelsen der ikke har veldig til overs for elbil generelt og støtter Spetalen i hans uttalelser.
I de bedrifter der ledelsen selv kjører elbil, vil nok situasjonen være en helt annen. Selv avklarte jeg dette med sjefen FØR jeg kjøpte elbil. I tillegg sparer jeg firmaet for flere tusen i året i bompenger da jeg bruker bilen mye i jobbsammenheng.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Elstril

Det som er nokså spesielt i mitt tilfelle er at selskapets visjon og målsetning er sterkt forankret i miljø og bærekraftig utvikling.
Argumentet for ikke å tilrettelegge for ladestasjoner er at det er for kostbart!
Hmm, det koster å utvikle miljøvennlige løsninger og jobbe mot en bærekraftig utvikling, eller?

jkirkebo

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. mars 2014, klokken 09:31
Kompis jobber i en industribedrift i Follo der ledelsen tenker og nærmest uttaler følgende: "hvorfor skal bedriften betale reiseutgiftene til noen få ansatte som frivillig har valgt å kjøpe elbil? Det er jo ikke rettferdig ovenfor de andre".

Be de prøve å gjenta uttalelsen med andre goder som de ansatte nyter gratis.

"Hvorfor skal bedriften betale kaffe til de ansatte som frivillig nyter slik drikke? Det er jo ikke rettferdig ovenfor de som ikke drikker kaffe"

For eksempel. Og gratis kaffe fra automat koster typisk mer per kaffebruker enn gratis lading koster per elbilbruker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Carl Anton Stenling

De fleste arbeidsgivere tilrettelegger for lading uten problemer.
Her gjelder det å finne løsninger som ikke er for kostbare og kompliserte.
Kanskje det finnes strømuttak allerede som kan brukes? (Motorvarmer, juletreuttak el.l.)
Hvis problemet er strømprisen så kan du jo tilby deg å betale for strømmen. En godprat med vaktmesteren er ofte smart.

Tror det er best å ikke gå i klinsj, men heller søke å finne greie løsninger.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Olsleaf

Jobber i Nidar i Trondheim, og de har tilbudt oss elbilister mulighet til lading, mot at vi betaler 800kr i året. Elbil haterne der er fornøyd med det, fordi de må jo også betale for drivstoffet sitt. En ansatt kjører TMS og har fått en blå kontakt på el- skapet.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Elstril

Jeg takker for gode innspill så langt, jeg er klar for ny omgang voksenopplæring i morgen...

Rio

Sitat fra: Elstril på søndag 16. mars 2014, klokken 22:14
Jeg takker for gode innspill så langt, jeg er klar for ny omgang voksenopplæring i morgen...

Et ekstratips:

Dersom mulig, unngå at elbilparkeringen er "nærmest døren" eller på annen måte "priviligert". Både fordi folk blir sjalu, men også fordi man ikke ønsker at elbilister skal parkere der fordi det er "nær døren". Det skal være fordi man trenger å lade.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Terolsen på søndag 16. mars 2014, klokken 21:18
Jobber i Nidar i Trondheim, og de har tilbudt oss elbilister mulighet til lading, mot at vi betaler 800kr i året. Elbil haterne der er fornøyd med det, fordi de må jo også betale for drivstoffet sitt. En ansatt kjører TMS og har fått en blå kontakt på el- skapet.

800 kroner i året dekker ca. 4,5 kWh per dag. En meget grei sum etter min mening, som nok tilfredsstiller begge parter. De som evt. lader mindre enn 4,5 kWh hver dag har jo strengt tatt ikke behov for å lade ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Har tidligere betalt 100kr/mnd for strøm til jobbparkering og hadde ikke noe problemer med det. Kunne godt betalt det dobbelte (eller enda mer) da for en garantert ladeplass siden jeg var avhengig av ganske mange timers lading iløpet av en arbeidsdag, og sparte ca 250kr/dag på å kjøre elbil i forhold til fossilbilen.

Nå jobber jeg et sted mye nærmere så jeg ikke trenger å lade hver dag, i tillegg så er det ~100 potensielle gratis ladeplasser der, men kun 4 plasser reservert elbil.

OleT

Statoil i Bergen har ca. 70 gratis ladeplasser for ansatte. Når landets største oljeselskap gjør det, hva er det da som hindrer andre?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Kent

Sitat fra: OleT på tirsdag 18. mars 2014, klokken 14:54
Statoil i Bergen har ca. 70 gratis ladeplasser for ansatte. Når landets største oljeselskap gjør det, hva er det da som hindrer andre?

Er vel ikke så fryktelig mange selskaper som har økonomi til å hoste opp 70 ladeplasser. Statoil har en litt over gjennomsnittlig god økonomi:)

Men noen få ladeplasser klarer nok de fleste firmaer å finne penger til om de vil.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Zero-talent

Heldigvis ladeplasser på min jobb. Nå har vi ti plasser, som stadig er fulle. I tillegg seks hos nabo forskningsparken, som også fylles opp. Men vi har blitt lovet at det dukker opp enda flere ladestolper i nær framtid, siden det ble lagt kabler for dette da de bygde her. Er dog et problem at stolpene ofte er uten strøm.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

svingen

Sitat fra: Zero-talent på mandag 24. mars 2014, klokken 09:14
Heldigvis ladeplasser på min jobb. Nå har vi ti plasser, som stadig er fulle. I tillegg seks hos nabo forskningsparken, som også fylles opp. Men vi har blitt lovet at det dukker opp enda flere ladestolper i nær framtid, siden det ble lagt kabler for dette da de bygde her. Er dog et problem at stolpene ofte er uten strøm.

En mulighet er å lage en mail liste så folk kan sende mail og spørre om noen kan flytte seg pga må ha strøm, alltid fult hos kona og men er nok mere gratis strøm og kort og gå enn ladebehov, kommet en mail på 3 mnd.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Weshe

På min arbeidsplass er det tre leietakere, den største (ny leietaker) har fått tildelt parkeringsplassen som også har ca 10 strømuttak (gamle motorvarmeuttak) mens vi andre har fått plasser som ikke har strømuttak. Der det er strøm er det satt av plasser til gjesteparkering samt to elbilplasser, men da til kun de som hører til den største leietakeren. Det er aldri fullt på disse plassene (heller ikke gjesteparkering eller ellers på parkeringsplassen der det ikke er strøm) - men jeg får ikke lov til å stå der likevel, fordi jeg skal parkere et annet sted, og de er redd for at det da vil bli mange som spør... Dette er fryktelig irriterende, selv om jeg vet at jeg ikke har krav på det.

Nå kjører jeg ca 43km en vei til jobb, så jeg kommer meg fram og tilbake, men det hadde selvfølgelig vært kjekt å ha noe å "gå på" når jeg skal hjem. Har lurt meg til et par timer på Skeidar og IKEA et par ganger, for å fylle opp, men det føles ikke bra det heller, når det er ledige plasser utenfor her.

Min arbeidsgiver er positiv og ønsker at jeg skal få lade, men han når ikke helt fram hos utleier, de mener det blir for dyrt å sette opp ladepunkter der vi står. Det er også to andre her som har kjøpt seg elbil, og jeg mener at de 10 ladeplassene bør gjøres tilgjengelig for alle som har rett til å parkere her - og at det da er først til mølla prinsippet. Gjesteparkering kan jo være uten strøm tenker jeg.

Et sukk fra meg.
Nissan Leaf Acenta mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA