Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

jomo

Min bil förlorade kontakt med app och connecteddrive på kvällen den 14:e. Igår morse mailade jag BMW och frågade, fick då svaret att min bil måste in på software update för att det skulle fungera igen.. Ringde och bokade tid och fick en appointment om EN MÅNAD! Icke OK, speciellt inte på en bil där detta är en så viktig del av produkten. Här måste BMW bli bättre!
/Johan

rth

Sitat fra: LMOR på fredag 17. oktober 2014, klokken 08:22

Den svarer med status den hadde sist du satte den fra deg (hvis den ikke lader), og det kan være flere dager siden. For ingen av de tingene du nevner har da endret seg. Slik har det vært fra dag 1.

Fra dag 1 har den også fortalt om siste kjøretur. Batteritilstand nå uavhengig av lading eller ikke. Bilen ligger fast på en tilstand, og oppdaterer ingen ting.

Time på verkstedet 16/11 ser det ut til. Om 1 mnd her også. Helt enig i at det er for dårlig. Bilen må ha ny software for å komme i  gang igjen var beskjeden.

Men som kjøpere av en ny produkttype og et forhandlernett som ikke kan dette spesielt bra, så er det kanskje sånn en må regne med. (Høres jeg ut som en Telsa eller iPhone eier nå?? :) )

LMOR

Hadde litt problemer med ladingen i natt, men det førte til at jeg så et glimt av årsaken til at rekkevidden er forskjellig mellom appen og bilen.
I dag morges stod rekkevidden på 98km, det laveste jeg har hatt. Grunnen er nok at det ble en tur i går kveld med høyt forbruk, kombinert med at temperaturen var 2-3 grader i natt.
Det som viser seg er at rekkevidden som står i appen, er den rekkevidden bilen ser for seg når ladingen var ferdig.
Når jeg startet bilen i dag morges, så jeg et glimt av 98, før den oppdaterte seg til det temperatur på bil og uteluft skulle gi meg nå.
Dette er en av få ganger, hvis ikke den eneste, jeg har sett samme tall på bil og app, men bare fordi bilen var litt treg til å oppdatere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA