Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

Olemann


Takker igjen.  Nå er jeg litt videre her, skrudde av og på Connected Drive på nettet etpar ganger.  Så inn i skjermbildet som bromm viste, da fikk jeg krysset av der han viste.
Fikk da også satt klokkeslett, men fortsatt fra web og ikke fra App.  Går inn i appen og ser da at klokkeslett og precond.  nå er oppdatert der, så da funker det nok!   Se vedlegg fra web.

Men i appen står det lad og klimatisering på, jeg lader ikke om natten hjemme, så håper at klimatiseringen funker selv om lading ikke er tilkoblet. I appen virker dette uryddig ettersom disse 2 begrepene er knyttet sammen. 

Ole

ganton

Hva lading og departure time angår skjønner jeg ikke meningen. Bilen lader uansett så raskt den kan fra du setter i kontakten ! Noen som har andre erfaringer?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Olemann


Når du setter klimatisering/avreisetid, så kan du også sette på det som heter gunstig lading (litt lenger ned på siden).  Prisvindu settes også.  Min forståelse er da at lading først kalkuleres ut i fra tid og antatt kw som må inn for fulladning, deretter styrer bilen lading til den tid det er gunstigst innenfor det vindu man har satt.
Har ikke testet dette selv enda. Men har testet klimatisering etter gode råd over, og det fungerer nå helt fint etter at Remote Service er satt korrekt i Connected Drive på nettet først.

Ole

Sitat fra: ganton på torsdag 25. september 2014, klokken 09:12
Hva lading og departure time angår skjønner jeg ikke meningen. Bilen lader uansett så raskt den kan fra du setter i kontakten ! Noen som har andre erfaringer?

Rabiat22

Vips, så ble det Norskt språk på APPen.
Det må vel være muligt å oppdatere det i bilen også?

LMOR

En feil til i appen... Det burde vært litt mer samsvar mellom det bilen sier og det appen sier. Men her burde i hvert fall appen forstått at noe var galt.
Den sier at maks jeg har kjørt mellom 2 ladinger er 68 km. (Burde vært 130+), men samtidig sier den at sist tur var på 86 km...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Er det ikke  mulig å sette temperatur i appen ved klimatisering?  For meg ser det ut som bilen fyrer opp til den temp. som var siste innstilling fysisk i bilen når man forlot den........er man låst til det?

Mvh Ole

LMOR

Sitat fra: Olemann på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:12

Er det ikke  mulig å sette temperatur i appen ved klimatisering?  For meg ser det ut som bilen fyrer opp til den temp. som var siste innstilling fysisk i bilen når man forlot den........er man låst til det?

Mvh Ole
Ja
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Er det noen som får kontakt med bilen sin via appen?  Vi har 3 enheter, og alle viser tilstanden onsdag natt 00:53.
Har logget inn og ut uten å få noe annet resultat.

Herwitz

i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Klykken

Full kontakt her også. Merk at bilen må være tilkoblet lader, og den må lade (ikke være fulladet, eller satt til å lade "off peak"). Er den fulladet viser den siste tidspunkt fra den var fulladet. Har du vært ute og kjørt og ikke satt den på lading etter, skal siste tidspunkt bilen var aktiv (slått på) vises.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

esselt

Et lite knep når bilen er fulladet og ikke oppdaterer appen (eller står uten lading) er å låse opp og igjen via appen. Da sender den statusinformasjon akkurat der og da, uten at dette somregel er et problem da jeg merket under 1% tap etter en uke når bilen sto uten strøm.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

rth

Dette er noe som skjedde plutselig. En trenger da slett ikke å ha bilen til lading for å ha kontakt med den. Så lenge den er parkert svarer den normalt med ladestand på batteri. Hvor den er. Tilstand til dører ++. Hvordan sist tur gikk osv.

Nå er det null respons. Men siden systemet er oppe, er det noe med opplegget vårt. Og siden 3 enheter ikke får noe kontakt, må det vel være bilen som ikke responderer. Litt usikker på hva en gjør da.

LMOR

Sitat fra: esselt på fredag 17. oktober 2014, klokken 07:44
Et lite knep når bilen er fulladet og ikke oppdaterer appen (eller står uten lading) er å låse opp og igjen via appen. Da sender den statusinformasjon akkurat der og da, uten at dette somregel er et problem da jeg merket under 1% tap etter en uke når bilen sto uten strøm.
Genialt!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: rth på fredag 17. oktober 2014, klokken 08:20
Dette er noe som skjedde plutselig. En trenger da slett ikke å ha bilen til lading for å ha kontakt med den. Så lenge den er parkert svarer den normalt med ladestand på batteri. Hvor den er. Tilstand til dører ++. Hvordan sist tur gikk osv.

Nå er det null respons. Men siden systemet er oppe, er det noe med opplegget vårt. Og siden 3 enheter ikke får noe kontakt, må det vel være bilen som ikke responderer. Litt usikker på hva en gjør da.
Den svarer med status den hadde sist du satte den fra deg (hvis den ikke lader), og det kan være flere dager siden. For ingen av de tingene du nevner har da endret seg. Slik har det vært fra dag 1.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Har bilen innstilt på precond. hver morgen.  Ikke tilkoblet lading.  Men i går så startet jeg i tillegg en precond på ettermiddagen (alt fra appen)
Da virket ikke precond. i dag tidlig, selv om alle tidspunker fortsatt står i ukemenyen i appen.

Får også info om at jeg må nullstille i selve bilen og at appen ikke kan brukes. Selv om alle tidspunkter fortsatt ligger inne.

Noen som vet hvordan komme rundt dette eller er det noen begresninger her?

Mvh Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA