Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

BOStrand

#90
Jeg måtte først disable Remote Services i ConnectedDrive - så enable igjen - og vips - Precondition funksjonen var på plass i appen igjen  ;D

kaaos

Sitat fra: BOStrand på fredag 29. august 2014, klokken 14:51
Jeg måtte først disable Remote Services i ConnectedDrive - så enable igjen - og vips - Precondition funksjonen var på plass i appen igjen  ;D

Takk, det hjalp :)
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

ganton

Noen som får blinking av frontlys til å virke remote? Tuting og låsing av dører fungerer utmerket men ingen lysblinking... (ikke superviktig funksjon men kanskje hvis man leter etter bilen en kveld)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Fungerer som bare det her. Prøvde nå nettopp. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ganton

Skulle vel ikke ha noe å si men, du har LED-frontlys? Hører det er vifter som kjøler LED-elementene, kanskje bilen ikke liker kjapp av/på (?)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Har LED-lys, ja. Det er ikke strobeblinking som skjer altså. Det er kanskje 5-sekunders intervall, to-tre ganger. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

kaaos

Noen som har slitt med Preconditioning ? Den streiket plutselig, er det noen som har opplevd samme problem ? Når eg trykker på appen," Preconditioning knappen".
Syncer telefonen opp mot Idrive server, det går greit. Men det er under prosessen " Sending to vehicle" alt skjærer seg. Den står og sender i alle evighet helt til eg får en feilmelding.

Samme skjer hvis eg skal bruke hornet, eller di andre remote funksjonene.

Noen erfaringer ?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Olemann

#97
Siden i går ettermiddag har jeg ikke fått kontakt med Appen, får bare melding om at BMW i Remote dessverre er stoppet.
Har prøvd å logge ut og inn, men det hjelper heller ikke.

Men via Internett og PC på My BMW ConnectedDrive så virker alt som det skal...

Tips?

Mvh Ole

Klykken

Reinstallert appen, da? Kan være bug i telefonen din...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

Ja, takk, fikk samme svar av BMW, gjorde det og da funket det igjen,  BMW sa at det ofte henger i appen, og at dette da er medisinen,

Ole

Sitat fra: Klykken på torsdag 04. september 2014, klokken 10:06
Reinstallert appen, da? Kan være bug i telefonen din...

Skibum

Sitat fra: kaaos på torsdag 04. september 2014, klokken 08:12
Noen som har slitt med Preconditioning ? Den streiket plutselig, er det noen som har opplevd samme problem ? Når eg trykker på appen," Preconditioning knappen".
Syncer telefonen opp mot Idrive server, det går greit. Men det er under prosessen " Sending to vehicle" alt skjærer seg. Den står og sender i alle evighet helt til eg får en feilmelding.

Samme skjer hvis eg skal bruke hornet, eller di andre remote funksjonene.

Noen erfaringer ?
Jeg har det samme problemet nå. Appen kommuniserer med serveren til BMW, men den får ikke kontakt med bilen. Prøvde å logge meg inn på ConnectiDrive på PC også, der er bilens status ikke oppdatert siden i dag tidlig. Har dere opplevd dette før?
2014 BMW i3, Laurel grå, Suite interiør

kaaos

Sitat fra: Skibum på torsdag 04. september 2014, klokken 15:39
Sitat fra: kaaos på torsdag 04. september 2014, klokken 08:12
Noen som har slitt med Preconditioning ? Den streiket plutselig, er det noen som har opplevd samme problem ? Når eg trykker på appen," Preconditioning knappen".
Syncer telefonen opp mot Idrive server, det går greit. Men det er under prosessen " Sending to vehicle" alt skjærer seg. Den står og sender i alle evighet helt til eg får en feilmelding.

Samme skjer hvis eg skal bruke hornet, eller di andre remote funksjonene.

Noen erfaringer ?
Jeg har det samme problemet nå. Appen kommuniserer med serveren til BMW, men den får ikke kontakt med bilen. Prøvde å logge meg inn på ConnectiDrive på PC også, der er bilens status ikke oppdatert siden i dag tidlig. Har dere opplevd dette før?


Høres ut som samme problem som meg. Eg fikk booket en time hos BMW service fredag 12 sept. Kan prøve holde deg oppdatert på hva som kjer der.
Men de snakket om at dei var nødt til og oppdatere software på i3en.

På meg virker d som om det er 3G senderen, eller noe i sammenheng me den mobile kommunikasjonen som er ødelagt, eller d-aktivert. GPSen furgerer heller ikkje. Så noe er det.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Skibum

Alt fungerer normalt igjen for min bil nå. Det virker som om BMW hadde server problemer tidligere i uken.
2014 BMW i3, Laurel grå, Suite interiør

Karbon

Det hadde vært fint om man kunne se temperatur inne i bilen.  Det er jo ikke mulig hverken med app eller fysisk inne i bilen.

bromm

Sitat fra: Karbon på søndag 14. september 2014, klokken 20:52
Det hadde vært fint om man kunne se temperatur inne i bilen.  Det er jo ikke mulig hverken med app eller fysisk inne i bilen.
Helt enig, dette er en av tingene som bør komme på plass både i App, bil og webportal... De andre er:
1) Ladestrømstyrke - hvor mange ampere trekkes i nåtid under lading
2) Ladefart - hvor mange km per tidsenhet (min og/eller time)
3) Mulighet for å sette stopp på ønsket SoC (f.eks 80% hvis man ikke trenger 100%) - de fleste andre EV'er har mulighet for dette (eller ihvertfall mulighet for å avbryte lading ved fjernstyring)
4) Indikasjon på hvor lang tid siste lading tok - veldig gunstig for å beregne nøvendig tid for fullading for neste besøk på samme lader - muliggjør også automatisk beregnet tid på fullading i forveien hvis en ladestasjon er satt som destinasjon
5) Resetting av "Elektrisk kjørelengde - totalt" og "CO2 besparelse" er helt idiotisk slik det er i dag, hvis man resetter statistikken (disse tallene er jo konstante for bilens levetid, og har INGENTING med resetting av forbruksstatistikk)
6) Fjernstyrt åpning av låsen for "Type 2-kontakten" UTEN at resten av bilen åpnes, evt. valg for at den automatisk åpnes ved full. Muliggjør frigjøring av ladekabel der dette er ønskelig (f.eks på delt ladestasjon)

Dette er bare noen punkt som bør rettes i fremtidige oppdateringer (finnes helt sikkert flere) - alle disse er tall/funksjoner som er kjent eller mulig å få på plass. I tillegg bør det også inn litt "dynamic logic" på samme måte som f.eks. Google Now appen - den "tenker sjæl", og lærer seg at du f.eks drar til et visst sted hver fredag el.l. Hvis man gjentar samme strekning til samme tid hver uke (eller hver dag), så bør bilen foreslå dette som en destinasjon på NAV, og samtidig passe på at ladestatus er tilstrekkelig for den "forventede turen".

Alt dette er heldigvis mulig siden bilen er tilkoblet store serverbaserte systemer, så jeg tror det vil komme etterhvert. Det er bare et spørsmål om ønskene når frem til de som utvikler software og fremtidige oppdateringer ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA