Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Klykken på onsdag 09. juli 2014, klokken 13:41
...så det fordrer at du har internett i bilen også. :)

Dette blir litt feil - det fordrer ikke noe ekstra i bilen (alle i3 har 3G-nett). Men det fordrer tilgang til bilen (altså at man har fått den), slik at man kan lese av meldingen :)

Klykken

Mente internett i bilen var ekstrautstyr, jeg. Ekstrautstyr 6AK (ConnectedDrive Services (3 års abonnement er inkludert)). Får man tilgang til bilens funksjoner gjennom telefon-appen uten dette?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Det er mye å sette seg inn i her (det er TO forskjellige apper ;) ), og det meste har vært omtalt her inne før. Du kan starte her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12201.msg178198.html#msg178198

jonihler

Ny bil i dag :D
Har fått tilkoblet Connected Drive så langt. Hvilke andre apper skal jeg ha? Hvordan koble dem til?
Har forsøkt iRemote, men får bare opp at det ikke er reg en bil til kontoen? Det samme gjelder for  Remote.

marskar

Registrert min bil i dag. Men får ikke remote  services i appen til å fungere? Har aktivert web. Mulig det går ett døgn?
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

jonihler

Du må registrere deg og bilen på BMW sine sider. Da registrere du også VIN nr.
Etter registreringen får du en kode som blir sendt på mail. Denne skal reg i connected drive. Det er noen min forsinkelser i systemet til BMW.
Det ligger en link ute på disse sidene til reg.siden til BMW
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

marskar

Sitat fra: jonihler på torsdag 10. juli 2014, klokken 22:20
Du må registrere deg og bilen på BMW sine sider. Da registrere du også VIN nr.
Etter registreringen får du en kode som blir sendt på mail. Denne skal reg i connected drive. Det er noen min forsinkelser i systemet til BMW.
Det ligger en link ute på disse sidene til reg.siden til BMW
https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Problemet er at jeg ikke får sporet bilen eller brukt remote funksjonene.. Appen fungerer og jeg ser status på bilen. I web har jeg laget sikkerhets spørsmål og det står at jeg har aktivert remote services. Muligens tar det litt tid før det blir oppdatert ut på appen?
2014 BMW i3
x 2012 BMW 520d M-sport

skritt

Har du muliggjort sporing av bilen fra selve bilen?

marskar

2014 BMW i3
x 2012 BMW 520d M-sport

Klykken

Noen av dere som bruker "BMW Connected-appen"? Får i alle fall lyd via USB der på min Nexus 5, men ingenting annet som jeg kunne se iløpet av de fem minuttene jeg fikk testet dette nå på morgenkvisten.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

skritt

Sitat fra: marskar på fredag 11. juli 2014, klokken 06:45
Sitat fra: skritt på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:45
Har du muliggjort sporing av bilen fra selve bilen?

Ja.
Det har vært en del trøbbel i det siste, så mulig du er berørt av det? Hos oss fungerte onlinebiten plutselig ikke, men kom like fort tilbake igjen. Første gangs oppstart av remote gikk dog smertefritt og raskt.

marskar

Fikk en epost midt på dagen i dag om at det var aktivert. Så da må man altså vente på den. Nå fungerer alt strålende!

(Steike for en bil!, måtte bare nevne det.. hehe)
2014 BMW i3
x 2012 BMW 520d M-sport

jaxry

Jeg har forsøkt å aktivere remote services via kontoen online. Når jeg trykker lagre lastes siden bare på nytt. Noen tips? Finner heller ikke noe kontaktinfo til kundesupport på nettsiden.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Klykken

Hvilken nettleser? Kan hende tjenesten er sensitiv på nettlesere.. Gikk fint med Chrome i alle fall. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Roman

Nå virker det som BMW har fått orden på serverene sine, har fått kontakt med bilen gjennom appen. Flere som kan rapportere det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA