Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Olemann på onsdag 28. mai 2014, klokken 11:43
Takker.  Mitt poeng/problem er at sikringen går der jeg lader og trengte vite om den ladet.  Den viste på appen blinkende rød ring, og så ut til at den ladet.  (eller betyr rød ring noe annet...nå er den blinkende blå...)Så går jeg ned i garasjen og sjekker, og ingen ladning. Sikring gått. Altså: Appen sier den lader, og det er feil.  Skal det være sånn?  Status var da over 30 min gammel og da kan det hende den ladet. Men når jeg sjekker appen, så opplyser den altså status for 30 minutter siden, og gir feil info. Bilen ladet ikke, sikring gått.

Jeg som surrer eller er det slik det skal være?
Du sier det jo selv - den viser "RØD" ring - og det betyr "Charging Aborted". Hvis du trykker på ringen, så tror jeg du får den forklaringen også.

Og hvis du logger inn på connecteddrive.no så vil du bli møtt av denne meldingen, når lading har blitt avbrutt:

Olemann


Bra, da er det jo en intelligens her.  Noen som har tips om link/tutorial som kan gjøre klok på hvordan appen virker og hva den kan/ikke kan?  Tenker ikke på Tutorials i selve appen for de beskriver bare kjørestil etc.

Mvh Ole

Sitat fra: bromm på onsdag 28. mai 2014, klokken 12:01
Sitat fra: Olemann på onsdag 28. mai 2014, klokken 11:43
Takker.  Mitt poeng/problem er at sikringen går der jeg lader og trengte vite om den ladet.  Den viste på appen blinkende rød ring, og så ut til at den ladet.  (eller betyr rød ring noe annet...nå er den blinkende blå...)Så går jeg ned i garasjen og sjekker, og ingen ladning. Sikring gått. Altså: Appen sier den lader, og det er feil.  Skal det være sånn?  Status var da over 30 min gammel og da kan det hende den ladet. Men når jeg sjekker appen, så opplyser den altså status for 30 minutter siden, og gir feil info. Bilen ladet ikke, sikring gått.

Jeg som surrer eller er det slik det skal være?
Du sier det jo selv - den viser "RØD" ring - og det betyr "Charging Aborted". Hvis du trykker på ringen, så tror jeg du får den forklaringen også.

Og hvis du logger inn på connecteddrive.no så vil du bli møtt av denne meldingen, når lading har blitt avbrutt:

i3_X5_730

I denne reklamen ... 



... får eieren beskjed om at bilen tilkobles lading. Har ikke funnet ut av det ... mere interessant er det vel å få SMS når bilen er topplada. Er dèt mulig å sette opp via BMW iRemote?  :o

Sirka

Tror kanskje du må skrive det der på kontoen for regissørens kunstneriske frihet ... :P Nei, eneste måten jeg har funnet ut av er i hvert fall å ligge og vake på app'en mens bilen lader. Men estimatet den gir for ferdigladet er ganske riktig, etter min erfaring - helst litt på den konservative siden (dvs. bilen er gjerne fulladet litt før estimert tid).
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

i3_X5_730

Sitat fra: Sirka på tirsdag 24. juni 2014, klokken 21:06
Tror kanskje du må skrive det der på kontoen for regissørens kunstneriske frihet ... :P
Svarte, grønne, brune, svidde ... altså! Med iRemote burde det være en enkel sak å få en SMS når bilen er fulladet ... (!)

Og dermed basta!  ;D

Klykken

Evt en push-melding. SMS er jo litt waste når informasjonen om når den er fulladet allerede er på telefonen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

#36

Man får beskjed.  :) når ladingen blir avbrutt iallefall. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TAS

Det siste døgnet har ikke i remote app'en oppdatert seg ifht ladestatus. Er det noen som har opplevd dette, evt har en løsning?
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Klykken

Det virker som det er litt av og på det der. Prøvde å logge av og på, men det gjorde ingen forskjell.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Akkurat fått bilen, og ladestatusen oppdateres fint hos meg i allefall.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

TAS

Gikk ut og startet bilen, og app'en oppdaterte seg
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Kjell Leaf

Sitat fra: Klykken på lørdag 28. juni 2014, klokken 12:14
Evt en push-melding. SMS er jo litt waste når informasjonen om når den er fulladet allerede er på telefonen.
Ikke alle er på nett hele tiden med mobilen. Jeg kan også bli varslet om avbrutt lading og div. på min Leaf, men da blir varselet sendt på mail, jeg ville heller hatt mld. på SMS men det er dessverre ikke mulig.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Roman

Sitat fra: TAS på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:29
Gikk ut og startet bilen, og app'en oppdaterte seg

Gikk ut og prøvde nå, ingen suksess her. :(

Gondron

Hvordan får man bruker og passord på denne appen?

Klykken

Opprett bruker her, og det blir samme brukernavn og passord på appen: https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO
Registrer bilens VIN og aktiver. Du må godkjenne dette i bilen, så det fordrer at du har internett i bilen også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA