Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Gondron på lørdag 16. august 2014, klokken 16:14
Appen vil ikkje oppdatere seg. Pga bilen ikkje har mobil dekkning?
Eller at den ikke står til lading. Den sparer strøm, fordi status er uendret.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Er på læring. App ikkje oppdatert seg siden igår.

TorleifS

Har AC/preconditioning blitt fjernet fra appen??
Noen som vet hvorfor? Kommer det tilbake?

Sort/hvit i3

Skibum

Sitat fra: TorleifS på onsdag 27. august 2014, klokken 16:50

På Status siden finner du "Set Timer" hvor du kan velge preconditioning og/eller low cost charging
2014 BMW i3, Laurel grå, Suite interiør

snakkis

Sitat fra: Skibum på onsdag 27. august 2014, klokken 17:22

På Status siden finner du "Set Timer" hvor du kan velge preconditioning og/eller low cost charging
Precondition som timer fungerer som tidligere, men på iOS-appen er muligheten for manuell precondition borte.
Jeg kan ikke se at appen har blitt oppdatert i det siste, så jeg vet ikke hva som har skjedd.

Klykken

"Have you tried turning it off and on again?" :D bestandig det første man må prøve, det. ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Sitat fra: Klykken på torsdag 28. august 2014, klokken 06:41
"Have you tried turning it of and on again?" :D bestandig det første man må prøve, det. ;)
Selvsagt  :P ;)
Men enda ikke prøvd på reinstallere appen

Aberg88

Mobility seksjonen har sluttet å virke hos meg. GPS posisjonen er aktivert i bilen men får den ikke opp på Remoten lengre. Noen andre som har dette problemet?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 19:34
Mobility seksjonen har sluttet å virke hos meg. GPS posisjonen er aktivert i bilen men får den ikke opp på Remoten lengre. Noen andre som har dette problemet?
Får du noen feilmelding?
Etter at jeg oppgraderte, måtte jeg sette på GPS sporing i bilen på nytt. Utover det har det fungert hele tiden. Men den er ikke alltid oppdatert... Synes det er litt for tilfeldig hvor lenge etter du ha parkert den dukker opp.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snakkis

Sitat fra: snakkis på torsdag 28. august 2014, klokken 06:38

Precondition som timer fungerer som tidligere, men på iOS-appen er muligheten for manuell precondition borte.
Jeg kan ikke se at appen har blitt oppdatert i det siste, så jeg vet ikke hva som har skjedd.
Manuell precondition er nå tilbake i appen hos meg.
Uten at jeg har gjort noe.

Aberg88

Sitat fra: LMOR på torsdag 28. august 2014, klokken 20:16
Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 19:34
Får du noen feilmelding?
Etter at jeg oppgraderte, måtte jeg sette på GPS sporing i bilen på nytt. Utover det har det fungert hele tiden. Men den er ikke alltid oppdatert... Synes det er litt for tilfeldig hvor lenge etter du ha parkert den dukker opp.

Jeg måtte også aktivere GPS sporing på nytt, men virker alikevel ikke i remoten. Får ikke annen feilmelding enn at remoten sier at gps posisjon må aktiveres i bilen noe den er. Har ikke virket på et par dager nå, men mulig den kommer etterhvert
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Samme bilde som jeg fikk, og sikkert alle andre også. Tror noen har måttet vente noen dager på aktivering, ja. Men du bør vel sjekke en gang til at den er aktivert.
Du bør vel også sjekke at alt ser riktig ut i ConnectedDrive også. At alt er krysset av der.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Da var det i orden igjen. Deaktiverte og aktiverte Tracking manuelt i bilen så kom det tilbake etter en kjøretur  ;D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

kaaos

Sitat fra: snakkis på torsdag 28. august 2014, klokken 20:28

Min har vert borte siden onsdag. Fremdeles ikkje tilbake.
Noen som har peiling på hva som skjer ?
Snakket med Bavaria, og de hadde problemer selv, men kunne ikkje si hva som var galt.

Har en veldig utgjevn timeplan, så eg liker ikkje bruke den fastsatte klokken. Mye lettere og kjøre en precondition 10-15 min før avreise.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Jorgensen

Sitat fra: kaaos på fredag 29. august 2014, klokken 13:19
Sitat fra: snakkis på torsdag 28. august 2014, klokken 20:28

Min har vert borte siden onsdag. Fremdeles ikkje tilbake.
Noen som har peiling på hva som skjer ?
Snakket med Bavaria, og de hadde problemer selv, men kunne ikkje si hva som var galt.

Har en veldig utgjevn timeplan, så eg liker ikkje bruke den fastsatte klokken. Mye lettere og kjøre en precondition 10-15 min før avreise.
Jeg logget meg inn på Connect Drive på internett og fikk spørsmål om jeg ville godkjenne remote-instillinger, og det gjorde jeg. Når jeg nå logget meg inn med iPhone, så dukket Precondition funksjonen frem igjen :)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA