Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

Klykken

Null problemer her. Ikke vært det siden sist det løste seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gatlas

Fra fredag har det vært kontakt med bilen gjennom appen, alt fungerer selv når bilen står i p- kjeller med meget dårlig dekning. Det ser utsom BMW har fikset server problem.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

jaxry

Sitat fra: jaxry på torsdag 17. juli 2014, klokken 15:22
Jeg har forsøkt å aktivere remote services via kontoen online. Når jeg trykker lagre lastes siden bare på nytt. Noen tips? Finner heller ikke noe kontaktinfo til kundesupport på nettsiden.

Idag, tre uker etter registrering av bilen på bmw connected drive fikk jeg mail om at den var registrert. Har brukt nettsiden og appen imens, men fjernstyrimg har ikke vært mulig. Nå fikk jeg aktivert remote services umiddelbart.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Jarletu

#63
Ang innlogging, Jeg er NOB på dette har ikke enda fått bilen men den kommer innen 14 dager så da er det vel bare å registrere seg på forhånd for å få kode når jeg overtar bilen??
Hvor er det det skal gjøres?, og trengs det bare VIN nr? (har fått VIN av selger)

Har registrert meg på : https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO
og lagt inn VIN, da er vel kode I bilen når jeg henter den ;)
Er dette da alt som trengs å gjøres? ikke flere registreringer en denne ene?.
Har bestilt bil med alt!
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Aberg88

Jeg registrerte og melding ble sendt en uke før overtakelse, vips så lå koden klar når jeg hentet bilen og registreringen gikk deretter på under et minutt.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Thomas81

Må man registrere før man henter bilen? Kan ikke dette gjøres der og da med hjelp fra selgeren?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Jeg fikk ingen informasjon om appen eller noe som helst av mulighetene man har gjennom connecteddrive. Men siden jeg hadde hengt på dette forumet en stund før overtakelse av bilen, visste jeg om det fra før. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Sitat fra: Klykken på mandag 11. august 2014, klokken 13:24
Jeg fikk ingen informasjon om appen eller noe som helst av mulighetene man har gjennom connecteddrive. Men siden jeg hadde hengt på dette forumet en stund før overtakelse av bilen, visste jeg om det fra før. :)

Skjønner, men det går vel raskt å registrere og få det opp og gå?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Noen har slitt med å få tilsendt kode til bilen, så det går ikke så kjapt for alle. Hos meg gikk det forøvrig uten noen problemer.
Får du registrert den før henting, så anbefaler jeg at du gjør det. Da ligger jo koden og venter i innboksen i bilen, og da er du på G med en gang. Selgeren kan sikkert hjelpe deg også, hvis du spør. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

#69
Det er nok ingen vits i holde på med registrering av bil før den er klargjort av forhandler. Bilen er nemlig i transportmodus inntil da, og det betyr at 3G/internett ikke er online før dette skjer alikevel. I verste fall kan slik registrering føre til at meldingstjenesten henger seg for de VIN'ene som dette gjøres på, og da kan det bli enda mere trøbbel med å få dette igang :(

De som overtar ny bil bør KREVE at selger går igjennom denne registreringsprosessen samtidig som resten av overtakelsen. Når man tar med bilen hjem, så skal dette være i orden, siden det er en del av hele bilens operative økosystem. Implisitt i dette, så bør man faktisk sette av minst en time for å ta over bilen, og avtale dette med forhandler. Vi har allerede sett historier fra flere som har dukket opp med "her er sjekken - gi meg nøklene" klokka 16:00 (eller stengetid), og som i ettertid har slitt i flere dager med å få bilen på nett (samt å skjønne flere essensielle funksjoner og brukerrelatert informasjon på denne bilen - som faktisk er noe av det mest avanserte som er laget frem til nå) ;)

LMOR

Den har ventet på meg i 2 biler nå, uten problem, nesten...

Nå sist kom det ikke melding opp, prøvde flere ganger.
Så sendte jeg en ny kode fra web-sidene, og noen sekund etterpå stod begge kodene der.

Det kan være det tar lang tid første gang du starter 3G etter klargjøring, eller det kan bli noe surr for bromm sier, men at resending av kode vekket meldingskøen til live.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Tok meg 10 minutt ca å sette opp ConnectedDrive og appen i dag, alt gikk på skinner.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Gondron

Kan noen forklare meg funksjonen med connecteddrive. (den som er i bilen under meny?)
I remote appen får eg vente med til eg får ny tlf i semptember så den har eg ikkje.

LMOR

Sitat fra: Gondron på fredag 15. august 2014, klokken 11:19
Kan noen forklare meg funksjonen med connecteddrive. (den som er i bilen under meny?)
I remote appen får eg vente med til eg får ny tlf i semptember så den har eg ikkje.
Du kan få til det samme på web som på i-remote, så du trenger ikke vente til september:

https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Det er helt andre ting som ligger i bilen under menyen. Det blir også for omfattende å beskrive alt i en slik tråd. Du kan starte her:

http://www.bmw.no/no/no/insights/technology/connecteddrive/2010/index.html
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Appen vil ikkje oppdatere seg. Pga bilen ikkje har mobil dekkning?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA