Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

LMOR

Appen er et "leketøy". Hverken gjenstående rekkevidde eller kartet er helt å stole på. Det er i bilen du ser "reelle" tall.

MEN, akkurat som på mange andre funksjoner på bilen, så er den avhengig av kvaliteten på det underliggende kartet. Det er dessverre alt for dårlig mange steder i Norge, og feil fartsgrenser, høyde, avstand i kartet gir også slike feil som du beskriver... i tillegg til mange andre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Sitat fra: LMOR på tirsdag 13. mai 2014, klokken 22:26
Appen er et "leketøy". Hverken gjenstående rekkevidde eller kartet er helt å stole på. Det er i bilen du ser "reelle" tall.

MEN, akkurat som på mange andre funksjoner på bilen, så er den avhengig av kvaliteten på det underliggende kartet. Det er dessverre alt for dårlig mange steder i Norge, og feil fartsgrenser, høyde, avstand i kartet gir også slike feil som du beskriver... i tillegg til mange andre.

Vet ikke helt om jeg liker dette... Skal man stole på det som bilen forteller meg, skal jeg allikevel stoppe å lade, skal jeg ta sjansen... Det blir jo litt som å spille poker.... Og som du sier i en annen tråd, så forventer man jo at datagrunnlaget oppdateres fortløpende.
BMW i3, Oslo

power59

Har noen forstått den grafiske fremstillingen av "Efficiency" i appen?

LMOR

Sitat fra: power59 på torsdag 15. mai 2014, klokken 09:37
Har noen forstått den grafiske fremstillingen av "Efficiency" i appen?
Tja, jeg trodde det var alle paramtre de måler, og jo høyere jo bedre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:25
Sitat fra: power59 på torsdag 15. mai 2014, klokken 09:37
Har noen forstått den grafiske fremstillingen av "Efficiency" i appen?
Tja, jeg trodde det var alle paramtre de måler, og jo høyere jo bedre.
Det er ikke vanskelig å oppnå 100%, en times forsiktig kjøring og den er der.  Ja de grafene er "leketøy"...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

power59

Det er mulig den grafiske angivelsen av "Efficiency" ligner blomster - det jeg lurer på er den ovale sirkelen nedenfor "Result of last trip" der noen udefinerbare punkter i ulike farver ser ut til å sveve over sirkelen.

SE

Kan døpe det 'pinnsvinet'. Jeg klarer ikke å få noe ut av fremstillingen.  Skulle gjerne hatt en forklaring..

MortenH

#23
Jeg har nå 74 km rekkevidde på appen, men den sier "not within range" til en destinasjon som er 61 km unna. Dette er fra Stavanger og sørover på Jæren. Det er helt flatt og "beine vegen" som vi sier her på Jæren.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

pberg

Kanskje range er "fram og tilbake"?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Olemann


Nettopp hentet min nye i3, og kanskje dette er rette delforum å spørre i. Appen viser status for snart en time siden, jeg trenger fersk status, er det mulig å oppdatere status?

Håper ikke det er BMW server som er nede og dermed ikke kommuniserer......er det i så fall en feil som er vanlig?

Mvh Ole

LMOR

Sitat fra: Olemann på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:12
Nettopp hentet min nye i3, og kanskje dette er rette delforum å spørre i. Appen viser status for snart en time siden, jeg trenger fersk status, er det mulig å oppdatere status?
Håper ikke det er BMW server som er nede og dermed ikke kommuniserer......er det i så fall en feil som er vanlig?
Hvis den står til lading, så får du ferske data, hvis ikke så får du de data den hadde når du parkerte den, fordi ingenting skal endre seg (den står på samme stedet også), og du ville bare brukt strøm på å kommunisere med bilen.
Du kan derimot sende en kommando, f.eks. tute i hornet :-), så kanskje den gir deg ferske data, hvis du absolutt må ha det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Riktig som LMOR skriver - når den parkeres uten lading, så er det tidspunktet for da den ble parkert som vises på nett og app.

Og DET ER KJEMPEBRA for da vet man også NÅR man parkerte - noe som er ganske essensielt for oss som stort sett parkerer på tidsbegrensning :D

(det har faktisk ingen hensikt å oppdatere dataene i slike situasjoner, for SoC beveger seg veldig lite med mindre bilen står veldig lenge)

Olemann

#28
Takker.  Mitt poeng/problem er at sikringen går der jeg lader og trengte vite om den ladet.  Den viste på appen blinkende rød ring, og så ut til at den ladet.  (eller betyr rød ring noe annet...nå er den blinkende blå...)Så går jeg ned i garasjen og sjekker, og ingen ladning. Sikring gått. Altså: Appen sier den lader, og det er feil.  Skal det være sånn?  Status var da over 30 min gammel og da kan det hende den ladet. Men når jeg sjekker appen, så opplyser den altså status for 30 minutter siden, og gir feil info. Bilen ladet ikke, sikring gått.

Jeg som surrer eller er det slik det skal være?

Mvh Ole

Sitat fra: LMOR på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:16
Sitat fra: Olemann på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:12
Nettopp hentet min nye i3, og kanskje dette er rette delforum å spørre i. Appen viser status for snart en time siden, jeg trenger fersk status, er det mulig å oppdatere status?
Håper ikke det er BMW server som er nede og dermed ikke kommuniserer......er det i så fall en feil som er vanlig?
Hvis den står til lading, så får du ferske data, hvis ikke så får du de data den hadde når du parkerte den, fordi ingenting skal endre seg (den står på samme stedet også), og du ville bare brukt strøm på å kommunisere med bilen.
Du kan derimot sende en kommando, f.eks. tute i hornet :-), så kanskje den gir deg ferske data, hvis du absolutt må ha det.

snakkis

Den skal blinke blå når den lader ja. Grønn ring betyr ferdig ladet. Disse statusfargene finner du igjen i ladelokket.
Blinkende rød ring hørtes ikke bra ut. Det betyr iallefall ikke at den lader fint.

Jeg synes det er rart at ikke statusen oppdateres når ladesituasjonen endres.
Jeg mener å ha fått varsel på telefonen (iOS) når noe har feilet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA