Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Appen bruker veldig lang tid å koble seg til bilen?

Startet av Pi314, mandag 24. mars 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

Pi314

Har US iTunes-konto av forskellige grunder, der er desverre ikke BMW i-remote app tilgjengelig.
Noen som hvet om den har annet navn, eller hva de gjør "over there"

LMOR

Du vet at du kan ha flere iTunes kontoer?
Dette er en gratis app, så du trenger ikke registrere kort osv for å laste ned denne.
Ellers vil den sikkert komme snart. De første bilene leveres ut om noen uker.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Får opp Appene i skjermen, men det virker som di ikke kommer ut på nett.
Får ikke sendt mld fra Facebook.

Rabiat22

M Racing App en funker fint. Med G-Meter og rundetid taker :)

Sier man zuuuum zuuuum når man "Momenter" (Gasser)

LMOR

Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:05
Jeg fikk facebook til å virke, men det var skuffende lite funksjonalitet. Tror det kommer til å frustrere mer enn det har noen nytteverdi. Hvis alt står på engelsk i alle innleggene, så hadde det kanskje fungerte bedre, for da kunne du fått lest opp innholdet.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Ny iPhone app i dag.  Ingen nye funksjoner (såvidt jeg kan se), men litt "penere" grensesnitt - og litt rydding i funksjoner.  Blant annet er Heating lagt inn på remote control (hvor den jo hører hjemme).  Litt stilige grafiske søyler og statistikk, men virker som samme data som før.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bromm

Sitat fra: LMOR på onsdag 26. mars 2014, klokken 10:54
Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:05
Jeg fikk facebook til å virke, men det var skuffende lite funksjonalitet. Tror det kommer til å frustrere mer enn det har noen nytteverdi. Hvis alt står på engelsk i alle innleggene, så hadde det kanskje fungerte bedre, for da kunne du fått lest opp innholdet.
Dette handler mest om hvordan du har satt opp den kontoen som du bruker på Facebook. Poenget er å "like" de sidene som har nyttig informasjon - f.eks VG-nett, NRK Nyheter (evt. ditt distrikt), TV2 Nyheter, Lokalavisa, Værtjenester, Statens Vegvesen region "xxxx" osv osv.

Hvis du kun har kjedelige venner som skriver om broderier og *sepåmeg-smilefjes* så skjønner jeg frustrasjonen din ;) Men selv har jeg uttalige ganger blitt varslet om traffikkrelaterte ting som f.eks. stenging av tuneller/veier rundt Trondheim rett fra newsdesken til Adresseavisen o.l. På Twitter er det også mulig å følge kontoen for det lokale politidistriktet ditt - og da får du oppdateringene når begivenhetene foregår...

bromm

Sitat fra: Vind på onsdag 26. mars 2014, klokken 12:56
Ny iPhone app i dag.  Ingen nye funksjoner (såvidt jeg kan se), men litt "penere" grensesnitt - og litt rydding i funksjoner.  Blant annet er Heating lagt inn på remote control (hvor den jo hører hjemme).  Litt stilige grafiske søyler og statistikk, men virker som samme data som før.

De har også hatt en liten brush-up på https://www.bmw-connecteddrive.no/ som har vært nede i ca. et døgn. Ser ut som kartpresentasjonen er blitt litt forbedret, men ellers er det meste ganske likt.

MortenH

Jeg forstår ikke. Det er vel ikke apper og Facebook på BMW i remote?
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

LMOR

Sitat fra: MortenH på torsdag 27. mars 2014, klokken 08:01
Jeg forstår ikke. Det er vel ikke apper og Facebook på BMW i remote?
Nei, det ble litt sammenblanding her. Denne tråden startet med i remote, men så kom det spørsmål om BMW Connected.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

lerum

Er det noen som har merket at appen og bmw-connecteddrive.no ikke er helt i synch? Har vært bortreist i ca. en uke nå. Jeg kan tvinge nettsida til å oppdatere seg ved å endre departure time instillingene.

Appen sier:
Last update: today 09:04

bmw-connecteddrive.no sier:
from 24.03.14, 10:40 h

lerum

Sitat fra: bromm på onsdag 26. mars 2014, klokken 13:14
Sitat fra: Vind på onsdag 26. mars 2014, klokken 12:56

De har også hatt en liten brush-up på https://www.bmw-connecteddrive.no/ som har vært nede i ca. et døgn. Ser ut som kartpresentasjonen er blitt litt forbedret, men ellers er det meste ganske likt.

Kan se at felgene nå er korrekte på nettsida.

Øybil

Etter update på iphone så ville ikke appen starte, løsningen er å avinstallere og legg inn på nytt

Øybil

wesnym

Jeg synes denne appen er litt håpløs til å hjelpe deg med navigasjon. I dag har jeg opplevd følgende i appen: Det er 83 km kjørelengde igjen på bilen, og den påstår at en venn av meg som bor på Råholt ikke er innen rekkevidde. Jeg vet at det er eksakt 63 km til min venn på Råholt, og jeg brukte 60 km av kjørelengden når jeg besøkte ham på lørdag. jeg kjørte da Oslo - Råholt nordover på E6. Det er stigning hele veien så jeg kjørte pent. Holdt vel 90 der fartgrensen var 100.

Så jeg må si at jeg ikke forstår så mye av navigasjons hjelpen man finner i denne appen.

Noen som har kommentarer og synspunkter?
BMW i3, Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA