Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av BMW850, mandag 24. mars 2014, klokken 19:49

« forrige - neste »

Amoss

Her er mer av samme, ser faktisk ut til å være noe seriøst idet minste ja...
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-22/elon-musk-vs-the-trolls
Sitat
Elon Musk vs. the Trolls
Are business rivals behind online attacks on the Tesla CEO?

...

A similar website called Stop Elon From Failing Again lists its sponsor as a conservative advocacy group called Citizens for the Republic. Diana Banister, a PR executive who serves as CFTR's executive director, says the site singles out Musk because "he is the epitome of a businessman who gets subsidy after subsidy he doesn't need." It's impossible to tell who's ultimately paying for CFTR's campaign against Musk, as the organization is a so-called 501(c)(4) social welfare group, which under federal law doesn't have to disclose its supporters. Banister says contributors to CFTR are "small donors, mostly" and "nothing competitive with" Musk. Asked whether oil companies antagonistic toward Tesla might be behind the website, Banister says: "We reached out to them [for donations], but they haven't responded."
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-02-01/tesla-falls-short-of-top-safety-pick-awarded-to-42-other-cars
Sitat
Tesla's Model S Falls Short of Top Safety Rating Awarded to 42 Other Cars
...
Dummy measurements taken after a small overlap test, which measures how vehicles perform in front-left corner crashes, showed drivers could sustain a possible skull fracture, according to IIHS. The result of this test, in which the car collides with a rigid barrier at 40 miles per hour, led the group to downgrade Model S despite its body structure performing well enough for a good rating.

"It's a pretty narrow miss on Tesla's part," said David Zuby, chief research officer for the insurer-funded group. "Head contact, while it is a concern, is not a big enough concern that we called it anything less than acceptable."
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cookie Monster

#887
Virker som det er stor forskjell på testen i Usa og Ncap krasjtesten. Ford Mustang fikk 5 stjerner i Usa men bare 2 i den europeiske.

Har mest tro på Ncap sin siden de har gått mer bort fra de testene hvor bilfabrikantene kunne lage bilene til å gjøre det veldig bra i testene alene, utenom at de nødvendigvis var mer sikker en andre biler selv med mindre stjerner i en faktisk kollisjon.

Model S klarte vel bare akkurat 5 stjerner i ncap takket være de fikk klart lane assist som ga noen poeng. Hadde de testet med senere sw med autobrems hadde den fått noen flere poeng.
Hadde de testet en pre AP bil hadde den nok bare fått 4 stjerner, siden Model S leverer stort sett bare gjennomsnittlig eller litt under andre biler i sin klasse på Ncap sin test. Var nok derfor Tesla holdt igjen og ikke ga en bil til Ncap å teste før høsten 2014. I dagens test er det umulig å få 5 stjerner hvis bilen ikke har autobrems.

Interessant å se om Tesla har gjort forbedringer på feks facelift eller dual motor når det kommer til kollisjonssikkerhet. De har jo som skrevet fikset noe i sw oppdatering når det kom til timing av kollisjonsputen. Mulig de har forbedret andre ting i konstruksjonen også. Skulle ihvertfall tro de har gjort noen endringer i konstruksjon foran når de fikk en ekstra motor.

http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedClasses=1196&allProtocols=true&selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370,1472,5910,5931,-1,14999&allClasses=false#&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=
2015 P85D

Hodetelefoner

Helt andre "rammevanger" etc. De nye bilene har også mye stivere karosseri mtp det nye glasstaket. Rart noen få kWh med batterier skal ha så mye å si for vekten ved velt...  De skrøyt av hvor sterk den var sist. Ødela maskinen som skulle presse taket i Australia.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 01. februar 2017, klokken 12:27
Virker som det er stor forskjell på testen i Usa og Ncap krasjtesten. Ford Mustang fikk 5 stjerner i Usa men bare 2 i den europeiske.

Har mest tro på Ncap sin siden de har gått mer bort fra de testene hvor bilfabrikantene kunne lage bilene til å gjøre det veldig bra i testene alene, utenom at de nødvendigvis var mer sikker en andre biler selv med mindre stjerner i en faktisk kollisjon.

Model S klarte vel bare akkurat 5 stjerner i ncap takket være de fikk klart lane assist som ga noen poeng. Hadde de testet med senere sw med autobrems hadde den fått noen flere poeng.
Hadde de testet en pre AP bil hadde den nok bare fått 4 stjerner, siden Model S leverer stort sett bare gjennomsnittlig eller litt under andre biler i sin klasse på Ncap sin test. Var nok derfor Tesla holdt igjen og ikke ga en bil til Ncap å teste før høsten 2014. I dagens test er det umulig å få 5 stjerner hvis bilen ikke har autobrems.

Interessant å se om Tesla har gjort forbedringer på feks facelift eller dual motor når det kommer til kollisjonssikkerhet. De har jo som skrevet fikset noe i sw oppdatering når det kom til timing av kollisjonsputen. Mulig de har forbedret andre ting i konstruksjonen også. Skulle ihvertfall tro de har gjort noen endringer i konstruksjon foran når de fikk en ekstra motor.

http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedClasses=1196&allProtocols=true&selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370,1472,5910,5931,-1,14999&allClasses=false#&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

En grunn til at Ford Mustang gjorde det så dårlig i NCAP var fordi Ford har kuttet ut en del sikkerhetsutstyr i Europa som de har i USA. Høres ut som de tenker på europeere som Uzbekistan, som er fornøyd med 4 hjul og en stor motor...uten å fornerme noen fra det landet. Høres helt sinnsykt ut, men ser sant ut. Sikkert Trump som er styreleder.

– Ford forventet ikke at vi skulle teste Mustang i Europa, og unnlot derfor å utstyre den med sikkerhetsteknologi som er standard på det amerikanske markedet, og tilgjengelig for andre Ford-modeller for den saks skyld, sier Michiel van Ratingen, generalsekretær for EuroNCAP.
– En slik holdning til sikkerhet bør bekymre Ford-kunder, enten de kjøper en amerikansk muskelbil eller en vanlig familiebil, fortsetter van Ratingen.


http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/katastrofal-kollisjonstest-for-ford-mustang/a/23907271/
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

sn0le

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 01. februar 2017, klokken 12:27
Hadde de testet en pre AP bil hadde den nok bare fått 4 stjerner, siden Model S leverer stort sett bare gjennomsnittlig eller litt under andre biler i sin klasse på Ncap sin test.

Det er vel ikke mulig å få 5 stjerner i NCAP hvis ikke man har disse aktive sikkerhetsfunksjonene?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Cookie Monster

#891
Tror den endringen kom i 2015 eller 2016 at man måtte ha det for 5 stjerner. Men usikker siden det står så mye forskjellig.

Ser ut som de faktisk testet en helt ny facelift med AP2.0

De nye ledlyktene fikk slakt og Tesla har svart de skal komme med en forbedring.
https://electrek.co/2017/02/01/tesla-model-s-fails-achieve-top-iihs-crash-rating/

Forsåvidt enig der siden de kaster lyset helt feil og lyser for mye opp rett foran bilen som ødelegger sikten lengre fram. Blir som å kjøre med tåkelys på fordi man tror det er bedre lys siden det lyser opp bedre rett foran bilen. Realiteten er at man ser dårligere lengre fram.
35W xenon på Model S lyser bedre eller mer riktig enn Led på Model X/S.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-model-s-led-headlamp-insight.71920/
2015 P85D

LA-Thing

Drammen, Tesla Model S #2510

thilo

"Tesla-uhell" på Autobahn.

Også i Tyskland nevnes Tesla i overskriften når den er involvert i noe uhell. Men her på en positiv måte: Tesla sjåføren reddet liv av en Passat-sjåfør som ble bevisstløs mens han kjørte på Autobahn. Tesla sjåføren fikk det med seg, kjørte forbi han og stoppet han med sin Tesla (som da ble påkjørt bakfra).

https://www.welt.de/regionales/bayern/article162063696/Tesla-Fahrer-laesst-Passat-auf-der-Autobahn-absichtlich-auffahren.html
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

kaiat

Sitat fra: LA-Thing på mandag 13. februar 2017, klokken 20:36
Salget begynner i Midtøsten: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-02-13/tesla-brings-electric-cars-to-oil-rich-supercar-loving-u-a-e.

Ladestrømmen kommer garantert ikke fra kullkraft! Men kanskje faktisk fra sol?

Det har vært mye gasskraft der, men jeg har forstått det slik at de er i ferd med å skifte over til atomkraft og solenergi. Men det spørs vel hvor langt de er kommet.

Amoss

Sitat fra: thilo på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:36
"Tesla-uhell" på Autobahn.

Også i Tyskland nevnes Tesla i overskriften når den er involvert i noe uhell. Men her på en positiv måte: Tesla sjåføren reddet liv av en Passat-sjåfør som ble bevisstløs mens han kjørte på Autobahn. Tesla sjåføren fikk det med seg, kjørte forbi han og stoppet han med sin Tesla (som da ble påkjørt bakfra).

https://www.welt.de/regionales/bayern/article162063696/Tesla-Fahrer-laesst-Passat-auf-der-Autobahn-absichtlich-auffahren.html

https://twitter.com/elonmusk/status/831972613912080384
Sitat
Elon Musk ‏@elonmusk for 2 timer siden

Congrats to the Tesla owner who sacrificed damage to his own car to bring a car with an unconscious driver safely to a stop!


Elon Musk @elonmusk

In appreciation, Tesla is providing all repair costs free of charge and expedited.
http://jalopnik.com/heroic-driver-sacrifices-his-tesla-to-save-unconscious-1792349590
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thor2014


ToWalkOrDrive

Forsikringsselskapene må jo være veldig takknemlige siden de da sannsynligvis slipper å punge ut.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

fonberg

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 17. februar 2017, klokken 10:09
Forsikringsselskapene må jo være veldig takknemlige siden de da sannsynligvis slipper å punge ut.

En enkelt bilskade er en dråpe i regnskapshavet både for forsikringsselskap og for Tesla Motors - og Tesla/Elon utnytter situasjonen til å skaffe Tesla relativt billig reklame.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Amoss

Sitat fra: fonberg på fredag 17. februar 2017, klokken 10:20
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 17. februar 2017, klokken 10:09
Forsikringsselskapene må jo være veldig takknemlige siden de da sannsynligvis slipper å punge ut.

En enkelt bilskade er en dråpe i regnskapshavet både for forsikringsselskap og for Tesla Motors - og Tesla/Elon utnytter situasjonen til å skaffe Tesla relativt billig reklame.

... og eieren kan kanskje velge mellom å stikke forsikringspengene i lomma eller å spare bonustap.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA